Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Η απαξίωση του τύπου και της ενημέρωσης!

Γράφει ο Χρήστος Αλεξανδρής

 

Στις μέρες μας είναι τόσο ισχυρή η καχυποψία και η δυσπιστία των πολιτών απέναντι στα κόμματα, τους πολιτικούς και τα μέσα ενημέρωσης που είναι απαραίτητη η υπενθύμιση του γεγονότος οτι παρα τα οσα στραβά συμβαίνουν δίπλα μας, εξακολουθούμε να λειτουργούμε σε μια ελεύθερη δημοκρατική χώρα που εκτός ολων των αλλων διαθέτει και ελεύθερα μέσα ενημέρωσης και οχι μηχανισμούς προπαγάνδας, παραπληροφόρησης και διαστρέβλωσης της πραγματικότητας οπως θέλουν να παρουσιάζουν ορισμένοι τον τύπο και γενικά τα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους στην Ελλάδα.
Απόδειξη γι αυτή την διαπίστωση, το γεγονός οτι ενα ολόκληρο Σαββατοκύριακο, οποια εφημερίδα κι αν διάβαζες, οποιο δελτίο ειδήσεων κι αν ακουγες στην τηλεόραση, απο τις πρώτες ειδήσεις ηταν το σπότ του ΣΥΡΙΖΑ για τα 20 εκατομμύρια ευρώ που έδωσε η κυβέρνηση σε 1.200 μέσα μαζικής ενημέρωσης για τη διαφημιστική καμπάνια προστασίας απο την πανδημία του κορονοιού με κεντρικό σύνθημα ''Μένουμε Σπίτι'', χρήματα που σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν στα μέσα ενημέρωσης ''για να εξυμνήσουν το καθεστώς Μητσοτάκη''.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά να δώσει η κυβέρνηση στο φως τη λίστα με τα ποσά που έδωσε στα ΜΜΕ.
Καμία αντίρρηση, αλλά για ποιό λόγο τα μέσα ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι θα πρέπει κάθε φορά να απολογούνται γι'αυτά που γράφουν, για τα θέματα που αναδεικνύουν και την κριτική που κάνουν και για τις διαφημίσεις που φιλοξενούν;
Εχουμε την αίσθηση οτι ακόμα ζούμε σε μια δημοκρατική χώρα που τη χαρακτηρίζουν η ελευθερία του λόγου, της εκφρασης και του τύπου. Αν αυτά που γράφει μια εφημερίδα και ενας δημοσιογράφος ή μεταδίδει ενας τηλεοπτικός σταθμός και ραδιοφωνικός σταθμός δεν αρέσουν στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ γιατί θεωρούν οτι ευνοούν την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, δεν αντιλαμβανόμαστε που είναι το πρόβλημα.
Εχουν κάθε δικαίωμα να επιλέξουν την εφημερίδα της αρεσκείας τους που απηχεί τις απόψεις τους και να αλλάξουν τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό σταθμό αν κρίνουν οτι προπαγανδίζουν τις θέσεις της κυβέρνησης.
Δεν είναι ομως πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ επιτίθεται με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς στα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους. Θυμίζουμε οτι ενα ανάλογο σπότ είχε κυκλοφορήσει απο τον ΣΥΡΙΖΑ και τις ημέρες του δημοψηφίσματος του 2015, κατακεραυνώνοντας μέσα ενημέρωσης, ιδιοκτήτες σταθμών και δημοσιογράφους με τη μομφή οτι είχαν επιχειρήσει να χειραγωγήσουν το δημοψήφισμα, επειδή τόνιζε τα αδιέξοδα στα οποία οδηγούσε το Οχι. Αποδείχτηκε ομως στη συνέχεια απο τις εξελίξεις και τα γεγονότα, οτι ο τύπος και γενικά τα μέσα ενημέρωσης που είχαν ταχθεί με το Ναί στο δημοψήφισμα εκαναν καλά τη δουλειά τους. Αλλά ας ερθουμε στα σημερινά. Με την επίθεση που εξαπέλυσαν στα μέσα ενημέρωσης τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, λασπολογώντας τα οτι χρηματίζονται για να προπαγανδίζουν την κυβερνητική πολιτική, διαψεύδουν τα οσα οι ιδιοι διακηρύσσουν για την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εν μέσω πανδημίας.
Με το πρόγραμμα ''Μένουμε Ορθιοι'', ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει τη γενναία στήριξη των επιχειρήσεων και κυρίως των μικρομεσαίων.
Με την επίθεση ομως που εξαπέλυσε στο πρόγραμμα της κυβέρνησης ''Μένουμε Σπίτι'', φαίνεται να αναιρεί τη βασική του θέση για στήριξη των επιχειρήσεων. Εκτός αν εχει την αποψη οτι τα μέσα ενημέρωσης δεν ειναι ταυτόχρονα και επιχειρήσεις στις οποίες απασχολούνται δημοσιογράφοι, τεχνικοί και αλλοι εργαζόμενοι, αλλά φιλανθρωπικά ιδρύματα και θα πρέπει ακόμη και η διαφημιστική καμπάνια της κυβέρνησης να προβάλλεται δωρεάν, για να μην θεωρείται υποπτη συναλλαγής και διαφθοράς και συνεπώς ενοχη και καταδικαστέα.
Αν  αυτές οι καταγγελίες υπο μορφή τηλεοπτικού σπότ σε βάρος του τύπου και των μέσων ενημέρωσης, αποτελούν μέρος του υλικού με το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να χτίσει μια ''προοδευτική συμμαχία ''στο χώρο της αντιπολίτευσης, τότε μάλλον θα πρέπει να ανησυχούμε. Οχι για την τύχη της προοδευτικής συμμαχίας, αλλά για το μέλλον του τύπου στην Ελλάδα.Και πρέπει να ανησυχούμε διπλά απο τη στιγμή που τα στελέχη ενός  κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης που επιδιώκει και θέλει να είναι η αυριανή κυβέρνηση εχει αυτή την αποψη για τον τύπο. Οτι δηλαδή αποστολή του δεν είναι η ενημέρωση των πολιτών, αλλά η χειραγώγηση της κοινής γνώμης, η προπαγάνδα και η διάδοση ψεμμάτων υπέρ των πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων που τον ελέγχουν.

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness