Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Κάτω από τη βάση το 75% των υποψηφίων στο μάθημα "Μουσική Αντίληψη & Γνώση"

Αντικειμενικά, μακράν το "δυσκολότερο" μάθημα των φετεινών πανελλαδικών ήταν το νεοσύστατο ειδικό μάθημα "Μουσική Αντίληψη & Γνώση", με 75% κάτω από τη βάση και κανέναν αριστούχο (18-20).

Ο χρόνος και η ασαφής ενημέρωση ήταν οι μεγάλοι αντίπαλοι των υποψηφίων. Στην πορεία, θεωρώ ότι θα αναδειχθεί ως "μελανό σημείο" επίσης ότι συναγωνίζονται στο ίδιο πεδίο διαφορετικές ειδικότητες. Δεν θα θεωρήσω υψηλό το βαθμό δυσκολίας αλλά τις συνθήκες δυσκολίας. Βεβαίως, υπάρχουν κι άλλα σημεία, όπως ο αιφνιδιασμός των υποψηφίων (3 μήνες πριν τις πανελλαδικές ανακοινώθηκε ο τρόπος εισαγωγής & τα μαθήματα), η ασάφεια στην ύλη και τον τρόπο εξέτασης, κ.α.

Σημαντικότατο παράγοντα αποτυχίας, τέλος, θεωρώ την λάθος κατεύθυνση που έδωσαν στους μαθητές τους αρκετοί συνάδελφοι, κινούμενοι προς πιο "ωδειακού τύπου" μελέτη εξωσχολικών πηγών και παραθεωρώντας - απαξιώνοντας τα σχολικά εγχειρίδια (όλα τα θέματα και οι πηγές ήταν αποκλειστικά από τα σχολικά βιβλία).

Όπως κι αν έχει, καλή επιτυχία σε όλα τα παιδια που αγωνίστηκαν σε τόσο αντίξοες συνθήκες!

Δημήτρης Γρίβας