Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο...ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (ολόκληρο το άρθρο)

Γράφει ο Ντίνος Αναστασίου

 

“Ο κοσμος δεν θα καταστραφει, απ’ αυτους που κανουν το κακο, αλλα απ’ αυτους που τους παρατηρουν χωρις να κανουν τιποτα“
Einstein

 

Για μια ακομη φορα και φετος, μετα την ανακοινωση των αποτελεσματων εισαγωγης στα πανεπιστημια-μεταξυ αποριας και εκστασεως-διαβασαμε:Εισαγωγη με βαθμο 0,625 (Καρπενησι), δηλαδη ουτε μοναδα, εισαγωγη στο Μαθηματικο Τμημα Σαμου με μεσο ορο (μ.ο.) βαθμολογιας το τρια (3)(1). Το 40% των σχολων δεχεται φοιτητες με βαθμους κατω απο τη βαση (10), ενω 38 τμηματα δεχονται φοιτητες με μεσο ορο (μ.ο.) βαθμου απο 0 εως 5.
Επιχαιρουν βεβαια οι επιτυχοντες για την ευοδωση του πνευματικου τους αγωνα και την αποκτηση του πολυποθητου τιτλου του φοιτητη.
Καμαρωνουμε και εμεις οι πτυχιολατρες γονεις για τα παιδια μας και την ζητουμενη κοινωνικη προβολη.
Πανηγυριζουν και αρκετες, επαρχιακες κυριως σχολες, που δεν θα κλεισουν.
Πανηγυριζουν και οι κοινωνιες μικρων πολεων, για την προσωρινη οικονομικη στηριξη.
“Χαιρουν” και οι εκαστοτε κυβερνωντες, για την μειωση (ουσιαστικα τη μετατοπιση) της ανεργιας, προς ικανοποιηση των ασχολιαστων στατιστικων.

Με μια καλυτερη ματια ομως διαπιστωνει κανεις οτι:

•    Βαλαμε οσους περισσοτερους μπορεσαμε στα πανεπιστημια. Εχουμε την πρωτια σε αριθμο φοιτητων και αν λαβουμε υποψη και τους “εισαγομενους”, τους εκ Κυπρου και τα κολεγια, ειμαστε οι πρωτοι απο τους πρωτους.
•    Στειλαμε τα παιδια μας σε τμηματα, που ισως δεν αποφοιτησουν ποτε.
•    Τα καταταξαμε σε πανεπιστημιακα τμηματα, που ισως δε θα επελεγαν ποτε.
•    Με τοσο μικρες βαθμολογιες, θιγουμε το κυρος των ιδιων των πανεπιστημιων και υποβαθμιζουμε τα πανεπιστημιακα πτυχια που χορηγουν.
•    Απαξιωνουμε και υπονομευουμε το θεσμο των πανελαδικων εξετασεων, τον μοναδικο, κατα γενικη ομολογια, αξιοκρατικο και αντικειμενικο θεσμο που “εμεινε ορθιος” (ολα τα αλλα τα διαλυσαμε).

Μηπως λοιπον ολα αυτα ειναι ενας εμπαιγμος και μια παγιδα για καποιους φοιτητες και τους γονεις, που συχνα αδειαζουν ολο το πουγκι τους για να σπουδασουν τα παιδια τους;
Βεβαιως ολα τα παραπανω, ειναι μερικα απο τα πολλα και σοβαρα προβληματα, που εχει η εκπαιδευση και γενικοτερα η παιδεια, προβληματα που δε μπορουν να αναφερθουν και πολυ περισσοτερο να λυθουν, μεσα απο ενα μικρο κειμενο. Ωστοσο μεχρι να βρεθουν, αυτοι που πραγματικα “θελουν και μπορουν” να τα λυσουν, καποιες διορθωτικες κινησεις, ειναι, νομιζω, απαραιτητες οπως:

1.    Να μπει ενα κατωτερο οριο-βαθμος ως βαση εισαγωγης στα πανεπιστημια, π.χ. το δεκα (10) και επισης ενας βαθμος-βαση για καθε μαθημα ειδικοτητας, στον τομεα που θα επιλεγει ο υποψηφιος φοιτητης. Με το να βαζουμε οσους περισσοτερους μπορουμε στα πανεπιστημια και μαλιστα με βαθμους ακομα και κατω απο τη μοναδα ειναι ο,τι χειροτερο.

2.    Να οργανωθει και να δημιουργηθει στα σχολεια σωστος επαγγελματικος προσανατολισμος, σωστος ομως και οχι απλα για να υπαρχει στα σχολικα προγραμματα, που λαμβανει υποψη του::
•    Τις πραγματικες αναγκες που εχει η χωρα μας σε επιστημονες και οχι μονο, καθως και τις ειδικοτητες και τον αριθμο των επιστημονων, τεχνολογων κ.λ., που θελουμε και χρειαζομαστε.
•    Τα σχολεια, σε συνεργασια με ειδικους επιστημονες και ειδικους στον επαγγελματικο προσανατολισμο, αλλα και με πανεπιστημια, γονεις καθηγητες και μαθητες, πρεπει να ενημερωνουν και να κατευθυνουν τους μαθητες για το τι μπορει ο καθενας, αλλα και το ”ποιος θα σπουδασει τι”. Η ολη διαδικασια πρεπει να οργανωθει και να νομοθετηθει απο το υπουργειο παιδειας”.

Ειναι γνωστο σημερα οτι, ενα μεγαλο ποσοστο ασκουν ενα επαγγελμα που δεν το επελεξαν, με αποτελεσμα το επαγγελμα τους αυτο να ειναι βαρετο και μη αποδοτικο για τους ιδιους, το χωρο εργασιας τους και γενικοτερα γαι την οικονομια και τελικα για την ιδια τη χωρα.
Ας ριξουν μια ματια αυτοι που σχεδιαζουν “τα της εκπαιδευσης” να δουν τι γινεται σε αλλες χωρες, π.χ Αυστρια, Γερμανια, Δανια, ακομα και Καναδα κ.λ.

3.    Ας καθιερωσουν μια βαθμιδα εκπαιδευσης αναμεσα στο Λυκειο και το Πανεπιστημιο. Σημερα δεν υπαρχει τιποτα.

Η Ελλαδα, μια χωρα χωρις βαρια βιομηχανια που βασιζεται σε μικρομεσαιες επιχειρησειςκαι παροχες υπηρεσιων, εχει αναγκη απο τεχνολογους και στελεχη, καλα καταρτισμενα, αντιστοιχων ειδικοτητων, οχι κατ αναγκη με πανεπιστημιακη εκπαιδευση. (Τα ΤΕΙ που υπηρχαν, λειτουργησαν περιπου 40 χρονια και αφου τροποποιηθηκαν, (υπο)αναβαθμιστηκαν, μεταλλαχτηκαν, τελικα καταργηθηκαν, χωρις ομως να δημιουργηθει καποια αντιστοιχη εκπαιδευτικη βαθμιδα).

4.    Ας οργανωσει τελικα η Πολιτεια και μεσα απο τα ηλεκτρονικα μεσα, ενημερωτικα προγραμματα, σεμιναρια, ημεριδες συζητησεις και διασκεψεις για θεματα εκπαιδευσης.
    Ας καθιερωσουν-δημιουργησουν μια σχετικη εκπομπη στην τηλεοραση, για θεματα εκπαιδευσης και παιδειας γενικοτερα. Θα μου πειτε ο πολυτιμος τηλεοπτικος χρονος αφιερωνεται σε αλλες πιο… σημαντικες εκπομπες οπως :My style rocks, next top model, shopping star, big brother, bachelor, κλ. Ο τηλεοπτικος χρονος εχει καλυφθει απο απιθανο αριθμο πρωινων και απογευματινων κουτσομπολιστικων και οχι μονο, εκπομπων και δεν περισσευει.

    Για πανεθνικη υπνωση μιλαμε
    Μηπως οι σπουδαρχες της εκπαιδευσης μας θελουν καλα ενημερωμενους στα “ζωδια” στα μαγειρεμματα, στα γιατροσοφια και στις καθε ειδους, συχνα υποπτες, fake διαφημισεις, για να μην μας μενει ορεξη και χρονος να σκεφτουμε; Να σκεφτουμε οτι παμε κατα τον κατηφορο, εχοντας φτασει στην “θλιβερη καταπτωση της παιδειας μας”, οπως δηλωσε προσφατα ο εγκριτος επιστημονας Σταματης Κριμιζης.
    Τα θεματα της παιδειας ειναι τα σπουδαιοτερσα και τα σοβαροτερα.
    Η παιδεια ειναι η καλυτερη επενδυση σε μια χωρα. Απο αυτην πρεπει να ξεκινανε τα παντα και σε αυτη να καταληγουν. Οσοι δε το καταλαβαινουν, δεν μπορουν η δεν θελουν να το καταλαβουν, θα οδηγουν την νεολαια μας και εμας στον κατηφορο και την χωρα στην καταστροφη.
    Ας ατενισουν επιτελους οι αρμοδιοι μακρυα τον οριζοντα, αντι να προσπαθουν να τον προσαρμοσουν στο δικο τους κοντινο οπτικο πεδιο.

ΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ


Υ.Γ.1 Οι χωρες της Εσπεριας, φανταζομαι, επιχαιρουν που εχουν αρχισει και παραλαμβανουν ετοιμες φουρνιες επιστημονων, ισως και των καλυτερων, χωρις μαλιστα να εχουν ξοδεψει “φραγκο” για τις σπουδες τους. Τα εξοδα εχει αναλαβει ο πολυπαθος και πτυχιολατρης Ελληνας γονιος.

(1) Τα Μαθηματικα ειναι ισως η κορυφαια των επιστημων, γιατι να την αντιμετωπιζουμε ετσι;
Ευτυχως που δεν ζει ο Σαμιος Πυθαγορας να δει πως τον τιμαμε, ή μηπως μας βλεπει; Θα τριζουν τα κοκκαλα του.

    

Αθλητικά