Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

«Yesterday is a history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That’s why we call it a present» Αγγλική παροιμία

Του Δημήτρη Γ. Μπράνη
Σ.Σ. - Νομικού - Δημοσιογράφου

Ερμηνεία. «Το χθες είναι ιστορία. Το αύριο είναι μυστήριο. Το σήμερα είναι δώρο. Να γιατί το ονομάζουμε έτσι».
Α.-    Το χθες είναι ιστορία.
Σχόλιο 1ο: Οι Άγγλοι πρωτοτυπούν εδώ. Δεν ακολουθούν, ακριβώς, την κλασική διαίρεση του χρόνου: παρελθόν, παρόν, μέλλον. Το χθες, το σήμερα, το αύριο.
Σχόλιο 2ο: Εμείς το χθες το λέμε: παρελθόν. Οι Άγγλοι το λένε: «ιστορία». Ακριβολογούν. Κυριολεκτούν. Ό,τι έγινε, είναι χθες. Ανήκει στην ιστορία. Στον κλάδο της επιστήμης, που ονομάζεται: «ΙΣΤΟΡΙΑ».
Σχόλιο 3ο: Δίνουν στο «χθες» συγκεκριμένο περιεχόμενο. Δίνουν τον τίτλο: «ΙΣΤΟΡΙΑ».
Σχόλιο 4ο: Ιστορία είναι η καταγραφή των: «πεπραγμένων» του χθες. Δηλαδή του παρελθόντος. Η καταγραφή των γεγονότων. Των συμβάντων.
Σχόλιο 5ο: Είναι: «ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΑΙ ΗΜΕΡΑΙ» κάθε λαού, κάθε έθνους, κάθε κράτους.
Σχόλιο 6ο: Είναι ό,τι έλαβε χώρα χθες.
Σχόλιο 7ο: Καταγράφεται αναλλοίωτο, αμετάβλητο, απαραχάρακτο, αδιαστρέβλωτο, ανόθευτο, καθαρό, γνήσιο, κρυστάλλινο!!!
Σχόλιο 8ο: Έλληνες με το όνομα: «ιστορικοί» και Έλληνες με το όνομα: «πολιτικοί» έγραψαν οι μεν, είπαν οι δε. Οι μεν, έκαναν γραπτώς την Καταστροφή της Σμύρνης: «συνωστισμό», «συνάθροιση», «γήπεδο», οι δε δήλωσαν, ότι ο αφανισμός των Ελλήνων της Μ. Ασίας και των Ελλήνων του Πόντου δεν ήταν: «γενοκτονία», αλλά «ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ». Έγραψαν και είπαν –δήλωσαν– πράγματα ανιστόρητα και αναληθή!
Σχόλιο 9ο: Τα γεγονότα είναι ιερά, όσια, απαραβίαστα.
Σχόλιο 10ο: Της ιστορίας ο νόμος είναι ένας και μόνο ένας. Να καταγράφει την Αλήθεια και μόνο την Αλήθεια!!!
Σχόλιο 11ο: Η Αλήθεια είναι ο Ίδιος ο Θεός!!!
«Όλβιος, όστις της Ιστορίας έσχε μάθησιν». Ευριπίδης.
«Ο ρόλος της ιστορίας είναι να εμφανίζει την αλήθεια και μόνο την αλήθεια». Τάκιτος.
Ο ιστορικός Πολύβιος γράφει: «Η ιστορία διδάσκει. Διδάσκει, ότι ο εγωισμός πάντοτε ταπεινώνεται (όρα Χίτλερ. Του γράφοντος). Διδάσκει, ότι η αμάθεια, η ραστώνη, η ολιγωρία, η ευπιστία, η ανανδρία πάντοτε βλάπτει τη ζωή, την κοινωνία, τα έθνη, τα κράτη. Διδάσκει, ότι ο βίος των ανθρώπων είναι: Ειρήνη. Αρετή. Εργασία. Τόλμη. Δράση. Σωφροσύνη. Γενναιότητα. Οικονομία. Αξίες. Ιδανικά. Οράματα». Ο γράφων θα έλεγε, ότι ο βίος είναι λεβεντιά και παλληκαριά!!! Είναι φιλοσοφία!!! Είναι ηρωισμός!!! Είναι ανοιχτό μυαλό, νους ευρύς και διαυγής, αγνή και άδολη καρδιά, άσπιλη κι αμόλυντη ψυχή!!! Είναι αγάπη, δικαιοσύνη, θεολατρεία, φιλανθρωπία, αλληλεγγύη, αλληλοκατανόηση!!! Είναι κάλλος, ομορφιά!!! Είναι αρμονία!!! Χαρά!!! Ευτυχία!!! Δημιουργία!!! Ποίηση!!!
Β.-    «Το αύριο είναι μυστήριο». Το αύριο είναι πρόβλημα άλυτο, μυστηριώδες. Είναι απρόβλεπτο, αβέβαιο, αόρατο. «Ουδείς γαρ γιγνώσκει τι τεύξεται η επιούσα». «Διότι κανείς δεν ξέρει τι θα φέρει η αυριανή ημέρα». Τι θα ξημερώσει αύριο. Το αύριο παραμένει και θα παραμένει «μυστήριο».
Σχόλιο 1ο: Πόσα και πόσα γεγονότα και περιστατικά δεν έρχονται: «την επαύριον ημέραν», χωρίς κανείς καν να τα περιμένει, χωρίς καν να τα φανταστεί, χωρίς καν να τα υποψιαστεί.
Σχόλιο 2ο: Άνθρωπος βαδίζει στο δρόμο και ξαφνικά παραπατάει, πέφτει και σκοτώνεται ή τραυματίζεται.
Σχόλιο 3ο: Ξωμάχος πάει να περάσει το ποτάμι και έρχεται απότομα όγκος νερού, τον παρασύρει και τον πνίγει.
Σχόλιο 4ο: Οικογένεια κάθεται στην πλατεία του χωριού κάτω από πανύψηλα πλατάνια και ξαφνικά σπάει ένας πανύψηλος πλάτανος, πέφτει και φονεύει ένα 12χρονο αγόρι. Είναι η τραγωδία των Κομποτάδων-Φθιώτιδα. Συνέβη το 2015. Προκάλεσε πανελλήνια θλίψη    
Σχόλιο 5ο: Βράχος κατολισθαίνει αιφνιδίως και καταπλακώνει διερχόμενο όχημα.
Σχόλιο 6ο: Άνθρωπος βαδίζει στο δρόμο και φονεύεται από: «αδέσποτη σφαίρα».
Σχόλιο 7ο: Χιονοστιβάδα ολισθαίνει απότομα και καταπλακώνει τους ορειβάτες.
Σχόλιο 8ο: Στη Μέκκα της Σαουδικής Αραβίας ποδοπατήθηκαν ξαφνικά 770 προσκυνητές. Χάθηκαν ξαφνικά 770 άνθρωποι! Πρωτοφανές. Πρωτάκουστο.
Σχόλιο 9ο: Στη Θύρα: «7» του Γηπέδου του Ολυμπιακού ποδοπατήθηκαν ξαφνικά 21 φίλαθλοι.
Σχόλιο 10ο: Στα Τέμπη του Ολύμπου 21 μαθητές εμβολίσθηκαν ξαφνικά από αιχμηρό φορτίο φορτηγού οχήματος και: «πέταξαν» στα Ουράνια.
Σχόλιο 11ο: Στα Καμμένα Βούρλα 7 μαθητές έχασαν αιφνιδίως τη ζωή τους.
Σχόλιο 12: Τι πειρατείες δεν γίνονται ξαφνικά σε εναέρια ή σε επίγεια ΜΜΜ;
Σχόλιο 13ο: Τι καταλήψεις κτιρίων δεν γίνονται ξαφνικά;
Σχόλιο 14ο: Πόσοι άνθρωποι ανά τον κόσμο δεν έχασαν ξαφνικά τη ζωή τους από βομβιστές και από καμικάζι τρομοκράτες; Κι από δολοφόνους;
Σχόλιο 15ο: Κεραυνός κεραυνοβολεί ξαφνικά ανθρώπους, ποίμνια, αεροπλάνα και όχι μόνο.
Σχόλιο 16ο: Πόσες πατροκτονίες, μητροκτονίες, συζυγοκτονίες, παιδοκτονίες, αδελφοκτονίες δεν έγιναν ξαφνικά!
Σχόλιο 17ο: Τη στιγμή που έκλεινα το παρόν άρθρο, οι βρυξέλλες, η καρδιά της Ευρώπης και η πόλη σύμβολο της ΕΕ, υπέστη ξαφνικά διπλή τρομοκρατική επίθεση. Ο πλανήτης συνταράχτηκε για άλλη μια φορά.
Σχόλιο ακροτελεύτιο: «Έχομεν χρείαν και άλλων αποδείξεων;»
Γ.-    «Το σήμερα είναι δώρο». Εύστοχος ο χαρακτηρισμός των Άγγλων. Το σήμερα είναι δώρο του Θεού!!! Δώρο του Παντοκράτορος. Δώρο του Ουράνιου Βασιλέα. Δώρο του Εξουσιαστή του Σύμπαντος. Του Δημιουργού του Παντός!!!
Σχόλιο: Ο Δωρεοδότης Θεός θέλει ο άνθρωπος να ζει θεϊκά!!! Να είναι θεοσεβής και φιλάνθρωπος. Να εφαρμόζει τους νόμους του. α) Το νόμο της Αγάπης, που λέει: «Να αγαπάς με όλες σου τις δυνάμεις, με όλο σου το είναι το Θεό και τον πλησίον σου, όπως ακριβώς τον εαυτό σου». β) Το νόμο της Ειρήνης. Η ειρήνη δημιουργεί όλα τα αγαθά, τα υλικά και τα πνευματικά!!! Οι πόλεμοι είναι το μέγιστο κακό και η μέγιστη καταστροφή! γ) Το νόμο της Δικαιοσύνης. Να σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα. δ) Το νόμο της Ελεημοσύνης. Να ελεεί τον πλησίον του, που χειμάζεται, που υποφέρει, που έχει ανάγκη. Να γίνεται: «Καλός Σαμαρείτης». Να επουλώνει τις πληγές του. στ) Το νόμο, που λέει να είναι αθλητής κι αγωνιστής της αρετής!!! Αθλητής κι αγωνιστής του καλού, του ωραίου, του αληθινού!!! Να κοιτάζει την Γη και τον Ουρανό!!! Να είναι πολίτης Γης και Ουρανού!!!

    

 

Απόψεις

Το ταξίδι στον  Νομό Έβρου είχε και δυσάρεστα απρόοπτα. Συνάντησα στην Ορεστιάδα τον ιντερνετικό μου φίλο Χρήστο. Η χαρά μεγάλη και από τις δύο πλευρές, μέχρι την...