Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Το απόλυτο θρίλερ στην F1 μετά τη νίκη του Χάμιλτον στην Τζέντα

Σε ένα από τα πλέον επεισοδιακά γκραν πρι των τελευταίων χρόνων, ο Λιούις Χάμιλτον πήρε τη νίκη στη Σαουδική Αραβία και πλέον ο φετινός τίτλος στη Φόρμουλα Ενα θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, την επόμενη εβδομάδα στο Αμπου Ντάμπι. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes, κάνοντας και τον ταχύτερο γύρο, κάλυψε τη διαφορά των οκτώ βαθμών που τον χώριζε από τον Ολλανδό Μαξ Φερστάπεν της Red Bull, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος, κι έτσι παγκόσμιος πρωταθλητής θα αναδειχθεί όποιος από τους δύο «πιλότους» τερματίσει ψηλότερα την επόμενη Κυριακή (12/12).

Σε έναν αγώνα με τα νεύρα στο... κόκκινο, αφού κρινόταν ο μισός τίτλος, έγιναν απίθανα πράγματα. Ο Χάμιλτον ξεκίνησε εντυπωσιακά από την pole position και πήρε την πρωτοπορία, με τον «ομόσταυλό» του Βάλτερι Μπότας να κρατά πίσω του τον Φερστάπεν. Ομως, οι δύο Mercedes μπήκαν γρήγορα για αλλαγή ελαστικών, μετά από ένα ατύχημα που είχε ο Μικ Σουμάχερ, και όταν στο 13ο γύρο οι διοργανωτές αποφάσισαν να διακόψουν προσωρινά τον αγώνα, για να καθαριστεί η πίστα, ο Ολλανδός ήταν μπροστά, έχοντας τη δυνατότητα να αλλάξει ελαστικά κατά τη διάρκεια της διακοπής.

Στην επανεκκίνηση των μονοθεσίων από στάση, ο Χάμιλτον «πετάχτηκε» μπροστά και ο Φερστάπεν πήγε... ευθεία στην πρώτη στροφή για να κρατηθεί μπροστά, παραβιάζοντας τους κανονισμούς. Πιο πίσω, υπήρξε σύγκρουση τριών αυτοκινήτων (Πέρες, Μαζέπιν, Ράσελ), με συνέπεια νέα διακοπή. Προκειμένου να αποφύγει βαρύτερη ποινή, η Red Bull αποδέχθηκε την πρόταση των αγωνοδικών να ξεκινήσει ο Φερστάπεν πίσω από τον Βρετανό στην τρίτη κατά σειρά εκκίνηση της κούρσας, όπου πρώτος βρέθηκε ο Σεμπαστιάν Οκόν, ο οποίος μέσα στον... πανικό είχε προσπεράσει τον Χάμιλτον.

Στην τρίτη εκκίνηση, το σκηνικό αντιστράφηκε. Ο Ολλανδός ήταν αυτός που έφυγε πιο γρήγορα απ΄όλους και βγήκε μπροστά, με τον Χάμιλτον να μένει πίσω από τον Οκόν. Κάπου εκεί, όμως, ξεκίνησε το οδηγικό ρεσιτάλ του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή. Αφού πέρασε τον Οκόν, άρχισε να πιέζει τον Φερστάπεν. Αφού μεσολάβησαν άλλες δύο μικροδιακοπές με εικόνικο αυτοκίνητο ασφαλείας (η πρώτη για ατύχημα του Τσουντόντα, η δεύτερη μετά από επαφή του Φέτελ με τον Ραϊκόνεν), οι δύο μονομάχοι ξεκίνησαν το τελευταίο κομμάτι του αγώνα (18 γύροι) χωρίς να ξαναμπούν στα πιτς. Ο Βρετανός έκανε την επίθεσή του, ο Φερστάπεν προσπαθώντας να κρατηθεί μπροστά τον έβγαλε εκτός πίστας και λίγο μετά φρέναρε -πιθανότατα για να αφήσει τον Χάμιλτον να περάσει- και οι δυο τους είχαν επαφή! Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι υπήρξε υπαιτιότητα του οδηγού της Red Bull, τον τιμώρησαν με ποινή πέντε δευτερολέπτων και ο Χάμιλτον πέρασε μπροστά και έφτασε ως τον τερματισμό, εξασφαλίζοντας στο φινάλε και τον έξτρα βαθμό για τον ταχύτερο γύρο, αφού τα φθαρμένα ελαστικά του Ολλανδού δεν του έδιναν πλέον τη δυνατότητα να οδηγήσει στο όριο.

Να σημειωθεί ότι η τρίτη θέση κρίθηκε κυριολεκτικά στην τελική ευθεία του αγώνα, όπου ο Βάλτερι Μπότας προσπέρασε τον Γάλλο Σεμπαστιάν Οκόν (Alpine), αυξάνοντας σημαντικά το προβάδισμα της Mercedes στη βαθμολογία των κατασκευαστών έναντι της Red Bull, που είδε τον Σέρχιο Πέρες να εγκαταλείπει μετά τη σύγκρουση που είχε στη δεύτερη εκκίνηση.

Η βαθμολογούμενη δεκάδα στο γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας:


 1. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes)        2ωρ.06:15.118
 2. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull-Honda)             +11.825
 3. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Mercedes)                 +27.531
 4. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine-Renault)               +27.633
 5. Ντανιέλ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren-Mercedes)      +40.121
 6. Πιερ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri-Honda)               +41.613
 7. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari)                       +44.475
 8. Κάρλος Σάινθ Τζ. (Ισπανία/Ferrari)                  +46.606
 9. Αντόνιο Τζιοβανίτσι (Ιταλία/Alfa Romeo-Ferrari)     +58.505
10. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren-Mercedes)        +1:01.358

 

Η βαθμολογία στην κατάταξη των οδηγών:
 1. Μαξ Φερστάπεν       (Ολλανδία)        369,5 βαθμοί
 2. Λιούις Χάμιλτον     (Βρετανία)        369,5
 3. Βάλτερι Μπότας      (Φινλαδία)        218
 4. Σέρχιο Πέρες        (Μεξικό)          190
 5. Σαρλ Λεκλέρκ        (Μονακό)          158
 6. Λάντο Νόρις         (Βρετανία)        154
 7. Κάρλος Σάινθ Τζ.    (Ισπανία)         149,5
 8. Ντάνιελ Ρικιάρντο   (Αυστραλία)       115
 9. Πιέρ Γκασλί         (Γαλλία)          100
10. Φερνάντο Αλόνσο     (Ισπανία)          77
11. Εστεμπάν Οκόν       (Γαλλία)           72
12. Σεμπάστιαν Φέτελ    (Γερμανία)         43
13. Λανς Στρολ          (Βρετανία)         34
14. Γιούκι Τσουνόντα    (Ιαπωνία)          20
15. Τζορτζ Ράσελ        (Βρετανία)         16
16. Κίμι Ραϊκόνεν       (Φινλανδία)        10
17. Νίκολας Λατίφι      (Καναδάς)           7
18. Αντόνιο Τζιοβανίτσι (Ιταλία)            3

Βαθμολογία κατασκευαστών:
 1. Mercedes                587,5 βαθμοί
 2. Red Bull-Honda          559,5
 3. Ferrari                 307,5
 4. McLaren-Mercedes          269
 5. Alpine-Renault            149 
 6. AlphaTauri-Honda          120
 7. Aston Martin-Mercedes      77
 8. Williams-Mercedes          23
 9. Alfa Romeo Racing-Ferrari  13
10. Haas-Ferrari                0

ΠΗΓΗ ΑΠΕ

    

 

Απόψεις

Γράφει η Γιώτα Τριανταφύλλου  Ποτάμι ο χρόνος,αναζητώ τη χαρά.Αγκαλιά, με πόδια μπλεγμένα, ξεβρασμένα θέλω κι ανάγκες,πιάστηκα στο πρώτο κλαδίπου περνούσε.Κοίταξα...
randomness