Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Απαραίτητες ενέργειες του οδηγού σε βροχερές ημέρες για να αυξήσει την οδηγική ασφάλειά του

Τα πρωτοβρόχια έχουν ξεκινήσει και πολλές φορές φέρνουν πολλά χιλιοστά βροχής, που «οδηγούν» σε ακραία καιρικά φαινόμενα. Όμως αυτές οι καιρικές συνθήκες δεν περιορίζουν τις μετακινήσεις των οδηγών που στην καθημερινή τους οδήγηση θα συναντήσουν πολλές «παγίδες», ως αποτέλεσμα μιας βροχής. Ετσι είναι απαραίτητο να είναι απόλυτα προετοιμασμένοι για να φθάσουν στον τελικό τους προορισμό με ασφάλεια.
Ο οδηγός σε ημέρες με ακραία καιρικά φαινόμενα οφείλει να χρησιμοποιεί τον δρόμο που ξέρει καλύτερα, έτσι ώστε να γνωρίζει την διαδρομή και τις ιδιαιτερότητές της. Μπορεί στην πόλη οι έντονες καιρικές συνθήκες να μην προκαλούν μεγάλο πρόβλημα, όμως οι επαρχιακοί δρόμοι είναι απρόβλεπτοι και χρειάζονται μεγάλη προσοχή. Η χαμηλή ταχύτητα σε συνθήκες βροχής είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οδηγός, κυρίως αν τα ελαστικά του βρίσκονται προς το τέλος της ζωής τους.
Τα ελαστικά είναι αυτά που παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο και θα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση. Η φθινοπωρινή μέρα είναι μικρότερη και καλό είναι ο οδηγός να αποφασίσει να κάνει την διαδρομή όσο υπάρχει φως. Το σκοτάδι πέφτει νωρίτερα και οι «παγίδες» του δρόμου δεν εντοπίζονται εύκολα από τον οδηγό. Η κίνηση με χαμηλότερη ταχύτητα είναι το κλειδί για την αποφυγή πολλών δυσάρεστων εξελίξεων στη διαδρομή. Ο οδηγός θα πρέπει να οδηγεί σε καθαρό δρόμο και να αποφεύγει να πατάει πάνω σε φύλλα που αυτή την περίοδο είναι πεσμένα στο πλάι του δρόμου ή σε νερά καθώς δεν γνωρίζει αν από κάτω υπάρχει λακκούβα.
Η οδήγηση κάτω από τέτοιες συνθήκες προϋποθέτει πολύ καλή ποιότητα φώτων. Μπορεί τα σύγχρονα οχήματα να έχουν προβολείς LED με πολλές δυνατότητες το βράδυ, όμως ένα μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων είναι πάνω από 10 ετών και πρέπει οι προβολείς να είναι σε άριστη κατάσταση.
Καλό είναι να μην είναι θαμπά τα κρύσταλλα που μειώνουν την φωτεινότητα. Από την άλλη η οδήγηση πρέπει πάντα να γίνεται με φώτα ημέρας ή αν δεν διαθέτει το αυτοκίνητο την ανάλογη τεχνολογία, ο οδηγός να ανάβει τα φώτα πορείας ακόμα και όταν είναι μέρα.
Επειδή αυτή την περίοδο υπάρχουν και περιοχές με ομίχλη, τότε καλό είναι να βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση τα φώτα ομίχλης, αλλά και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Πριν ξεκινήσει ο οδηγός οφείλει να κάνει έναν έλεγχο των φώτων περιμετρικά για να διαπιστώσει την κατάστασή τους. Σημαντικό είναι να ελεγχθούν και οι επιφάνειες πίσω από τις οποίες βρίσκονται οι αισθητήρες ενεργοποίησης των φώτων και της αυτόματης λειτουργίας των υαλοκαθαριστήρων.
Οι υαλοκαθαριστήρες είναι ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για την οδηγική ασφάλεια. Η καλή ορατότητα είναι το πρώτο στοιχείο που θα πρέπει να εξετάζει ο οδηγός. Είναι καλό να ελεγχθεί η καλή κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων.
Ένα θέμα που το συναντάμε συχνά είναι το θόλωμα των τζαμιών του αυτοκινήτου. Η διαφορά της θερμοκρασίας που υπάρχει μέσα και έξω από το αυτοκίνητο, μαζί με την αύξηση της υγρασίας της ατμόσφαιρας έχει ως αποτέλεσμα το θόλωμα των τζαμιών. Ο κλιματισμός λύνει το πρόβλημα. Δεν θα πρέπει ποτέ να οδηγούμε με θολωμένα τζάμια, γιατί η ορατότητα του οδηγού είναι πολύ περιορισμένη, καθώς δεν μπορούμε να εντοπίσουμε ούτε εμπόδια, ούτε ενδεχόμενα έναν ποδηλάτη ή ένα μηχανάκι. Νωρίτερα ένας ενδελεχής έλεγχος του κλιματιστικού είναι απαραίτητος. Επίσης οι αεραγωγοί πρέπει να είναι καθαροί.
Τέλος, η επαρκής ποσότητα καυσίμου στο αυτοκίνητο θα δώσει σιγουριά στον οδηγό, που σε περίπτωση ακινητοποίησης του οχήματος και μέχρι να έρθει η οδική βοήθεια θα μπορεί να λειτουργεί ο κινητήρας, έτσι ώστε να λειτουργούν όργανα και στοιχεία του οχήματος.                      (ΑΠΕ)

    

 

Απόψεις

Tους κάλυψε όλους ο Σταϊκούρας !@ Tην συμβολή τριών κυβερνήσεων στην υλοποίηση του οδικού άξονα Ε-65 εξήρε με την ομιλία του στη χθεσινή τελετή παράδοσης του...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.