Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Άριστοι μαθητές που έμειναν εκτός ΑΕΙ: Μάλλον η Κεραμέως δεν ξέρει τι αλλαγές έφερε φέτος-Τι απαντά η ΝΔ

«Απογοητεύτηκα από τη δήλωση της υπουργού. Εννοείται ότι πέρσι με τους βαθμούς, με τα ίδια αποτελέσματα θα ήμουν από τους πρώτους εισαχθέντες στο ΕΜΠ. Μάλλον η κυρία Κεραμέως δεν γνωρίζει τι αλλαγές επέφερε στο εκπαιδευτικό σύστημα φέτος” αυτό ήταν το αιχμηρό σχόλιο - απάντηση του Διονύση Κατάκαλου στα όσα υποστήριξε στην Βουλή, η υπουργός Παιδείας, ότι ούτε πέρσι θα έμπαινε στην Αρχιτεκτονική. Ο Διονύσης Κατάκαλος αρίστευσε στις Πανελλαδικές συγκεντρώνοντας 20.988 μονάδες και μένει εκτός Αρχιτεκτονικής για μόλις 2 μονάδες στις 100 στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο.

Μιλώντας στο Kontra Channel και την Νατάσα Γιάμαλη στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η ενημέρωση για την εφαρμογή της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα έγινε ελάχιστες ημέρες πριν την έναρξη των πανελληνίων. «Η διευκρινιστική εγκύκλιος έφυγε από το υπουργείο στις 24 Μαϊου 2021, έξι ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία ώστε να προετοιμαστούν οι μαθητές για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αποτέλεσμα αυτού, οι μαθητές δεν γνώριζαν πως μέσα σε λίγες ημέρες θα έπρεπε να κάνουν προετοιμασία ενός έτους στο γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο», τόνισε. Με βάση τον αρχικό προγραμματισμό, όταν ξεκίνησε η χρονιά στην Αρχιτεκτονική θα έμπαινε με τη βάση 10 στο σχέδιο. Στην συνέχει ήρθε ο κόφτης της ΕΒΕ.

Από την πλευρά της η Φωτεινή Σαραφιανού, η οποία επίσης έχει αριστεύσει στις εξετάσεις με 21.950 μονάδες και μένει εκτός Αρχιτεκτονικής ΘΣΝ για 0,3 βαθμούς στο σχέδιο υπογράμμισε ότι νιώθει προδομένη. Κι αυτό, γιατί όπως εξήγησε θα μπουν στην Αρχιτεκτονική της ΘΣΝ κάποιοι που έγραψαν έως και 5.000 μόρια λιγότερα από αυτή.

“Πολύ λάθος, είναι απαράδεκτο να έχεις γράψει τέτοιους βαθμούς, παιδιά που έχουν γράψει 5.000 μόρια κάτω από εμάς να περνούν, και να μην μπορείς να μπεις στην σχολή που θέλεις” είπε η Φωτεινή και τόνισε τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα παιδιά εν μέσω πανδημίας λέγοντας πως «διδασκόμασταν ελεύθερο σχέδιο διαδικτυακά λόγω πανδημίας, παρόλο που απαιτεί φυσική παρουσία».

Και οι δύο μίλησαν για τα υπέρογκα ποσά που πρέπει να πληρώνουν οι οικογένειες για τα φροντιστήρια στο σχέδιο μιας και το μάθημα δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των σχολείων αν και αποτελεί βασικό μάθημα για να εξεταστούν στις Πανελλαδικές.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

https://youtu.be/kNcCvl6w1Ag?t=3

ΝΔ: 5 fake news για την παιδεία

– Τι λέει για τον μαθητή που μένει εκτός Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ

Ο συγκεκριμένος υποψήφιος μπορεί, βάσει της βαθμολογίας του, να εισαχθεί στις Αρχιτεκτονικές Σχολές Πατρών, Ιωαννίνων, Χανίων. Έλαβε βαθμολογία 13,6 στο σχέδιο, βασικό μάθημα για την εισαγωγή του σε Τμήμα Αρχιτεκτονικής και δεν κατάφερε να πιάσει τη βάση του 14,03 της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ, αναφέρει η ΝΔ.

Σύμφωνα με τη ΝΔ δεν ισχύει η είδηση ότι ο αριστούχος των Πανελλαδικών μένει εκτός Αρχιτεκτονικής σχολής, καθώς όπως τονίζει το κυβερνών κόμμα, με τη βαθμολογία του μπορεί χωρίς να πιάνει τη βάση του ΕΜΠ αλλά μπορεί να εισαχθεί στις αρχιτεκτονικές σχολές σε Πάτρα, Ιωάννινα και Χανιά.

Αναλυτικά, το Παρατηρητήριο Fake news της ΝΔ αναφέρει:

Αριστούχος των Πανελλαδικών μένει εκτός Αρχιτεκτονικής Σχολής

ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο συγκεκριμένος υποψήφιος μπορεί, βάσει της βαθμολογίας του, να εισαχθεί στις Αρχιτεκτονικές Σχολές Πατρών, Ιωαννίνων, Χανίων. Έλαβε βαθμολογία 13,6 στο σχέδιο, βασικό μάθημα για την εισαγωγή του σε Τμήμα Αρχιτεκτονικής (όπως είναι π.χ., τα αγγλικά για την αγγλική φιλολογία ή τα μουσικά μαθήματα για τις μουσικές σπουδές) και δεν κατάφερε να πιάσει τη βάση του 14,03 της Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, τον συντελεστή της οποίας η ίδια η Σχολή έχει ορίσει. Με το παλιό σύστημα, εφόσον υποψήφιος δεν έπιανε την απαιτούμενη ελάχιστη βάση του ειδικού μαθήματος (10) αποκλειόταν από ολόκληρη την επιστήμη, εν προκειμένω της Αρχιτεκτονικής, ενώ το νέο σύστημα εξασφαλίζει μία ποικιλομορφία στις βάσεις, επομένως και περισσότερες εναλλακτικές. Είναι συνεπώς επιτυχών σε Σχολή Αρχιτεκτονικής, ενώ προφανώς υπήρξαν συνυποψήφιοί του που πέτυχαν υψηλότερη βαθμολογία στο βασικό για την Αρχιτεκτονική Σχολή μάθημα του σχεδίου. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων που βλέπουν τη δημοσιότητα τις τελευταίες ώρες, οι υποψήφιοι δεν εισάγονται στην πρώτη Σχολή προτίμησής τους λόγω βαθμολογίας, αλλά δεν αποκλείονται από άλλες αντίστοιχες Σχολές και το Πανεπιστήμιο ευρύτερα.

20.000-25.000-30.000-40.000 περισσότεροι υποψήφιοι από πέρυσι μένουν εκτός Πανεπιστημίων λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

ΑΛΗΘΕΙΑ: Τα ως τώρα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η ΕΒΕ περιορίζει την εισαγωγή στα ΑΕΙ σε περίπου 9.400 περισσότερους υποψηφίους σε σχέση με πέρυσι και ότι όλοι τους, είτε μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού είτε μέσω της κανονικής διαδικασίας αίτησης εγγραφής, έχουν την εναλλακτική του Δημοσίου ΙΕΚ σε ειδικότητες με άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Πάνω από το 40% των φοιτητών μας δεν αποφοιτούν από τα Πανεπιστήμιά μας, ενώ 1 στους 4 καταρτιζόμενους των ΔΙΕΚ είναι απόφοιτος Πανεπιστημίου. Θέλουμε φοιτητές που γίνονται πτυχιούχοι, όχι «αιώνιους» φοιτητές που εγκλωβίζονται σε ένα δρόμο χωρίς διέξοδο, που χάνουν άσκοπα τα χρόνια τους. Θέλουμε νέους ανθρώπους να επιλέγουν δρόμους με προοπτική.

Το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί τους υποψηφίους στα ιδιωτικά κολέγια

ΑΛΗΘΕΙΑ: Φέτος είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζονται στους υποψηφίους 2 ισοβαρείς επιλογές:

– κατάθεση τυπικού μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή σε ΑΕΙ ή/και

– κατάθεση παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για εισαγωγή σε Δημόσια ΙΕΚ.

Αναδεικνύεται, έτσι, η επιλογή ανάμεσα σε περισσότερες από 50 επιλεγμένες ειδικότητες υψηλής ζήτησης από τους απόφοιτους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε ειδικότητες που ζητούνται από αγορά εργασίας και σε νέες σύγχρονες ειδικότητες, όπως τεχνικού εφαρμογών πληροφορικής (πολυμέσα/web designer – developer/video games), τεχνικού τουριστικών μονάδων & επιχειρήσεων φιλοξενίας, βοηθού φαρμακείου, βοηθού νοσηλευτικής γενικής νοσηλείας. Οι παρεχόμενες ειδικότητες όχι μόνο έχουν μεγάλη ζήτηση στη σημερινή αγορά εργασίας, αλλά ανταποκρίνονται και στις απαιτήσεις των επαγγελμάτων που προβλέπονται να έχουν εκθετική ανάπτυξη στο προσεχές μέλλον. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση αγνοεί συστηματικά και απαξιωτικά το δίκτυο των δημοσίων ΙΕΚ, καταλήγοντας να γίνεται ο καλύτερος διαφημιστής των ιδιωτικών κολεγίων.

Σύσσωμη η κοινωνία ζητά την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

ΑΛΗΘΕΙΑ: Έρευνα που δημοσιεύθηκε στον κυριακάτικο τύπο (Marc για το Πρώτο Θέμα, 18/7/2021) αποτυπώνει ξεκάθαρα και πέρα από κάθε αμφιβολία ότι οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για αιτήματα δεκαετιών και η αλλαγή δεν μπορεί να περιμένει. 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, η οποία δίνει τη δυνατότητα στα ΑΕΙ μας να διαμορφώσουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία και το επίπεδο σπουδών που επιθυμούν. Πάνω από τους μισούς ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, το 55,7%, όπως και το 79,2% των ψηφοφόρων του ΚΙΝΑΛ και 63,5% του ΚΚΕ τάσσονται υπέρ της ΕΒΕ! Επιπλέον, 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, περισσότεροι από 9 στους 10 συμφωνούν με την εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων και περισσότεροι από 3 στους 4 με την αύξηση του αριθμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. 3 στους 4 συμφωνούν με την ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ κατά μέσο όρο, όταν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ τάσσονται υπέρ σε ποσοστό 62,6%! Η Αξιωματική Αντιπολίτευση, επιδιδόμενη για άλλη μία φορά στον ταυτόσημό της πια λαϊκισμό, αποπειράται αναίσχυντα να εκμεταλλευτεί την απογοήτευση κάποιων υποψηφίων που απέτυχαν να εισαχθούν στις Σχολές των πρώτων τους προτιμήσεων, διευρύνοντας το χάσμα τους από την κοινωνία και την πραγματικότητα.

Το σχέδιο, όπως και τα άλλα ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, δεν διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Από τον Ιούλιο του 2020 το Υπουργείο Παιδείας έχει θεσμοθετήσει, για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας όλων των ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο δημόσιο σχολείο, για μαθητές της Γ’ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων. Τα μαθήματα αυτά είναι: έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, αρμονία, ιταλικά, ισπανικά, γαλλικά, γερμανικά, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο. Το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) δρομολογήθηκε ήδη από το σχολικό έτος 2020-2021 ανά ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Λυκείου ή/και σε μεμονωμένα Λύκεια ανάλογα και με τις δηλώσεις επιλογής των μαθητών, ύστερα από εισήγηση για την κατάρτιση ειδικού ετήσιου προγράμματος υποστήριξης ανά ειδικό μάθημα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

ΠΗΓΗ: NEWS247.GR

 

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...
randomness