Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Φιλοσοφία: πόσο καλό κάνει στα παιδιά;

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η διδασκαλία της φιλοσοφίας στα παιδιά ενισχύει τις δεξιότητές τους, ενώ φάνηκε να έχει σημαντικά οφέλη στις επιδόσεις τους στα μαθηματικά και στη γλώσσα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Education Endowment Foundation, μία μη κερδοσκοπική ομάδα στην Αγγλία, η οποία θέλησε να δοκιμάσει τη διδασκαλία της φιλοσοφίας στα παιδιά, με σκοπό να διερευνήσει το κατά πόσο μπορεί να είναι αποτελεσματική στην εκπαίδευσή τους.

Στη μελέτη συμμετείχαν περισσότερα από 2000 παιδιά από 48 σχολεία σε όλη την Αγγλία, τα οποία μία φορά την εβδομάδα για έναν ολόκληρο χρόνο συμμετείχαν σε μαθήματα φιλοσοφίας, στα οποία συζητούσαν για έννοιες όπως η αλήθεια, η δικαιοσύνη, η φιλία και η γνώση, ενώ έκαναν ερωτήσεις μεταξύ τους και εξέφραζαν τις σκέψεις τους και τις ιδέες τους.

Όπως σημειώνεται στο Quartz οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν πως τα παιδιά που συμμετείχαν στα μαθήματα φιλοσοφίας παρουσίασαν καλύτερες επιδόσεις στα μαθηματικά και στην ανάγνωση, παρόλο που τα μαθήματα φιλοσοφίας δεν είχαν σχεδιαστεί για να βελτιωθεί η πορεία τους στα άλλα μαθήματα.

Τα παιδιά τα οποία συμμετείχαν στην έρευνα και προέρχονταν από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, παρουσίασαν μεγαλύτερη βελτίωση στα μαθήματα του σχολείου, ενώ οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν πως η διδασκαλία της φιλοσοφίας είναι ευεργετική για τα παιδιά, καθώς υπήρχε θετική επίδραση στην απόκτηση εμπιστοσύνης στους εαυτούς τους, αλλά και στην ικανότητα να ακούν τους συμμαθητές τους.

Ο Kevan Collins από το Education Endowment Foundation δήλωσε σχετικά: “Δόθηκαν στα παιδιά νέοι τρόποι σκέψης και έκφρασης, σκέφτονταν πιο λογικά και με πιο συνδεδεμένες ιδέες”.

Το πρόγραμμα διδασκαλίας της φιλοσοφίας δεν επικεντρώθηκε αποκλειστικά στην ανάγνωση κειμένων φιλοσόφων όπως του Πλάτωνα και του Kant, αλλά στην ανάγνωση ποικίλων κειμένων, ποιημάτων και στην προβολή ταινιών, τα οποία συνολικά παρακινούσαν συζητήσεις για φιλοσοφικά θέματα. 

Ο στόχος όπως εξηγούν οι ειδικοί ήταν τα παιδιά να μάθουν να διατυπώνουν ερωτήσεις, να αναπτύσσουν επιχειρήματα και να επιδίδονται σε εποικοδομητικές συζητήσεις.

(ΠΗΓΗ PATHFINDER.GR)

    

 

Απόψεις

Γράφει η Γιώτα Τριανταφύλλου  Ποτάμι ο χρόνος,αναζητώ τη χαρά.Αγκαλιά, με πόδια μπλεγμένα, ξεβρασμένα θέλω κι ανάγκες,πιάστηκα στο πρώτο κλαδίπου περνούσε.Κοίταξα...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness