Η Τουρκία αγνοώντας κατά πάγια τακτική της, τα νησιά του Αιγαίου, προσπαθεί μάταια να αναλάβει την SAR με την δικαιολογία ότι οι ακτές της και τα τεχνικά μέσα της είναι εγγύτερα στην περιοχή κάτι που η Ελλάδα έχει καταφέρει να μην αφήσει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Μάλιστα οι Ελληνικές μονάδες βρίσκονταν πάντα ένα βήμα μπροστά από τις Τουρκικές όσες φορές χρειάστηκε να απαντήσουν σε κλίσεις για βοήθεια στο Ανατολικό Αιγαίο. Υπήρξαν στο παρελθόν και περιστατικά που η Τουρκία προσπάθησε να προκαλέσει τεχνητό περιστατικό με δικά της πολιτικά πλοία που εκπέμπουν SOS ώστε να φανεί ότι σπεύδει ταχύτερα την περιοχή για βοήθεια.

 Ετσι σήμερα με χάρτη που ανήρτησε στον λογαριασμό του στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών ο οποίος υποστήριξε ότι η χώρα του επέκτεινε τις περιοχές έρευνας και διάσωσης «για να καλύπτει τις περιοχές στις οποίες πραγματοποιούν έρευνες τα πλοία μας στην ανατολική Μεσόγειο». Στην ανάρτησή του ο Αντίλ Καραϊσμαΐνογλου απευθύνει και χαιρετισματα στο Φατίχ, το Γιαβούζ και το Kanuni. Ο εν λόγω χάρτη έχει χαραγμένες τι περιοχές έρευνας και διάσωσης στα όρια του χάρτη της αποκαλούμενης “γαλάζιας πατρίδας”, με τα νησιά του μισού Αιγαίου. Εχει προστεθεί μάλιστα και η περιοχή του Τουρκολιβυκού συμφώνου κάτι που μετά την ενεργοποίηση των εξειδικευμένων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) P-3 μαζί με τα μεταγωγικά C-130 είναι στις επιχειρησιακές δυνατότητες της Ελλάδα
 

H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.
 Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί.