Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Ε.Ο. ΜΠΡΑΛΟΣ-ΑΝΤΙΡΡΙΟ «Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙ...»

Γράφει ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

 

Έχοντας υπόψη την ειδησεογραφία των ημερών, πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να γίνει μία -έστω και περιληπτική- αναφορά σε σχέση με το ιστορικό των προσπαθειών κατασκευής της συγκεκριμένης Εθνικού επιπέδου υποδομής.
Θα ήταν βέβαια σοβαρή αμέλεια να μην τονισθεί ότι ο οδικός άξονας «Λαμία-Άμφισσα-Αντίρριο» ήταν και είναι μία από τις βασικότερες επιλογές όλων των μέχρι σήμερα αναπτυξιακών σχεδιασμών της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Στα πλαίσια αυτής της απαίτησης και μετά από τη διενέργεια πανελλήνιου διαγωνισμού, υπογράφηκε το έτος 2001 η σύμβαση για την εκπόνηση της Μελέτης «Βελτίωση της Εθνικής Οδού Μπράλλος-Άμφισσα».
Στη συνέχεια και παρά το γεγονός ότι δεν ήταν λίγες οι φορές που όλες οι πολιτικές μας ηγεσίες και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών αναγνώριζαν την ιδιαίτερη αναπτυξιακή συμβολή του άξονα, σταθμός για τη δρομολόγηση συγκεκριμένου προγράμματος έργων ήταν η επίσκεψη του αρμόδιου Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη τον Οκτώβριο του 2010.

Τότε, για πρώτη φορά ανακοινώθηκε πρόγραμμα ιεραρχημένων παρεμβάσεων και κύκλος προτεραιοτήτων που αφορούσαν :
α. Την ολοκλήρωση των μελετών Βελτίωσης του οδικού έργου στο τμήμα «Μπράλος-Άμφισσα» (με προϋπολογισμό 4,8 εκατ. ευρώ για συνολικό μήκος δρόμου 30,5 χιλ, πλάτος οδοστρώματος 11 μ, δίιχνη διατομή και ΛΕΑ) και
β. Την κατασκευή κατά προτεραιότητα, του τμήματος «Ιτέα–Γαλαξίδι» (13 χιλ) στα πλαίσια βελτίωσης της οδού. Με την ολοκλήρωση της μελέτης από Άμφισσα μέχρι Αντίρριο (προϋπολογισμού 4,13 εκατ. ευρώ, συνολικού μήκους 47,39 χλμ, πλάτος οδοστρώματος 11 μ, δίιχνη διατομή και ΛΕΑ).

Σήμερα οι Κυβερνητικές επιλογές είναι φανερό ότι διαπνέονται από διαφορετική φιλοσοφία, αφού προκρίνεται η δημοπράτηση των έργων της συγκεκριμένης οδικής υποδομής στις αρχές του 2022 με το σύστημα «μελέτη-κατασκευή».
Για το σκοπό αυτό μάλιστα και σε ότι αφορά την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών και σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, δημοσιοποιήθηκε ότι κλήθηκαν να διαγωνισθούν τρεις πολύ γνωστές μελετητικές εταιρείες.
Παρά το γεγονός ότι το σύστημα «μελέτη-κατασκευή» προτιμάται όταν συντρέχουν ιδιαίτερες ανάγκες.
Και με τις ενδεχόμενες απορίες για το εάν έχουν ολοκληρωθεί ή όχι και σε ποιο βαθμό οι εργασίες των μελετών στα πλαίσια των από το έτος 2010 ανακοινώσεων του Υπουργείου, να παραμένουν αναπάντητες.
Η αναποτελεσματικότητα των επιλογών στα πλαίσια κατασκευής του οδικού άξονα είναι δεδομένη.
Έφταιξαν σίγουρα οι χρηματοδοτικές μας αδυναμίες, συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό και οι διοικητικές μας ανεπάρκειες, ίσως και ο πολιτικός ωχαδελφισμός κάποιων.
Αρκούν όμως αυτά για να φθάνουμε στην ανατροπή όλων όσων μέχρι σήμερα ιεραρχήθηκαν και να οδηγούμαστε το σύστημα «μελέτη-κατασκευή» για την απόκτηση της υποδομής;
Χωρίς καμία νύξη ή την ελάχιστη αποτίμηση σε ότι αφορά τις προηγούμενες (άκαρπες ή όχι και σε ποιο βαθμό ;) κοστολογημένες προτεραιότητές μας;
Θα ισχυρισθούν πιθανά κάποιοι ότι τέτοιες σκέψεις είναι «ψιλά γράμματα» και ότι στη χώρα μας οι ανατροπές είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Ίσως.
Πρέπει όμως να ληφθεί υπόψη ότι πίσω από αυτά πάντα υπάρχει και θεωρείται απαραίτητο να συνεκτιμάται μία παράμετρος που λέγεται «κόστος», στα πλαίσια των βέλτιστων τεχνο-οικονομικών επιλογών για τα έργα και διασφάλισης της προστασίας του δημόσιου συμφέροντός μας.
Ας ελπίζουμε λοιπόν ότι με την τακτική της σημερινής πολιτικής ηγεσίας θα ικανοποιηθούν και αυτές οι ανάγκες. ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ, ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ….


    

 

Απόψεις

# Οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ έκαναν χθες κατάληψη στο ήδη κλειστό εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ !  Αντιδράσεις@ Όλοι οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία της Περιφέρειας...

Ελλάδα

randomness