Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ - Έντονες αντιρρήσεις από τους καταστηματάρχες της εστίασης στη Λαμία

Πρόχειρα και ανεδαφικά χαρακτηρίζουν οι επιχειρηματίες της εστίασης στη Λαμία τα νέα υγειονομικά μέτρα που ισχύουν από τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με τους καταστηματάρχες τα μέτρα στην πράξη δεν μπορούν να λειτουργήσουν. 

Την ίδια ώρα ελέγχους για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού διενεργούν κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ κυρίως σε χώρους με συνωστισμό, όπως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, καφέ και εστίαση.

Αν και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες δηλώνουν αποφασισμένοι να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους ανοιχτές, εν τούτοις θεωρούν οτι δεν είναι εύκολο να γίνεται να ελέγχουν οι ίδιοι πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης κατά την είσοδο των πελατών στα καταστήματα μέσω της ειδικής εφαρμογής covidfree.gov.gr. 



Όπως τονίζουν οι καταστηματάρχες αυτό δεν είναι πάντα μια εύκολη διαδικασία κυρίως σε καταστήματα που έχουν μια σταθερή πελατεία.

Οι επιχειρηματίες του κλάδου της εστίασης πάντως θεωρούν ανεδαφικά τα μέτρα, ενώ εκφράζουν έντονες αντιρρήσεις για τον έλεγχο που θα πρέπει να κάνουν στους πελάτες για να διαπιστώσουν αν έχουν εμβολιασθεί ή όχι, αν φέρουν αρνητικό τεστ κ.λπ.

Όπως λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης και Συναφών Επαγγελμάτων κ. Καραγεώργος οι επιχειρήσεις εστίασης καλούνται να αναλάβουν μια κοινωνική και πολιτική ευθύνη διαχωρισμού της πελατείας τους. 




“Ό,τι κι αν επιλέξει κάθε επιχείρηση, θα στοχοποιηθεί από την πελατεία που είτε δεν θα αισθάνεται ασφαλείς, είτε θα αισθάνεται αποκλεισμένη” σημειώνει.

Παράλληλα κρίνει από δύσκολο έως αδύνατο οι καταστηματάρχες να μπορούν να ελέγξουν στην πράξη ποιος είναι και ποιος όχι εμβολιασμένος ή φέρει αρνητικό τεστ.

Αυτό το διαπιστώσαμε με το άνοιγμα των σχολείων, όπου οι καφετέριες της πόλης γέμισαν ασφυκτικά από μαθητές, χωρίς να είναι εύκολο να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι για πιστοποιητικά εμβολιασμού και αρνητικά τεστ.

Ο ίδιος χαρακτηρίζει "περίπλοκα" τα μέτρα, σημειώνει πως οι εστιάτορες δεν μπορούν να γίνουν "διαχειριστές προσωπικών δεδομένων" ενώ εκφράζει τις επιφυλάξεις του για το πώς θα πιστοποιείται η "ταυτότητα" του κάθε πελάτη.

Ένα επιπλέον πρόβλημα που εντοπίζουν οι καταστηματάρχες της εστίασης στη Λαμία, είναι τι θα γίνει στην περίπτωση που ένας καταστηματάρχης επιλέξει να κάνει το κατάστημα του μόνο για εμβολιασμένους τη στιγμή που υπάλληλοι του είναι ανεμβολίαστοι.




“Τι θα κάνουν οι καταστηματάρχες, θα πρέπει να επιβάλλουν τον εμβολιασμό του συνόλου του προσωπικού τους ή θα τους απολύσουν για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης τους και με ποιο κόστος” διερωτώνται.

Και να σκεφτούμε οτι τα νέα μέτρα έρχονται σε μια στιγμή που ο κλάδος της εστίασης δεν έχει επανέλθει σε κανονική λειτουργία. 

Ταυτόχρονα με τα νέα μέτρα, την αναλογία 1 πελάτης για 9 τ.μ. στο λιανεμπόριο προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία εξειδικεύει το νέο πλαίσιο λειτουργίας που τέθηκε ηδη σε εφαρμογή όπως και διευρυμένα ωράρια λειτουργίας για την αποφυγή του συνωστισμού. 

Συγκεκριμένα, με την νέα αναλογία (1/9 τ.μ.) λειτουργούν τα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, φούρνοι, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, ζαχαροπλαστεία), φαρμακεία, όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις, πρατήρια υγρών καυσίμων, καθαριστήρια.

Στο ίδιο πλαίσιο, προβλέπεται απόσταση 1,5 μ. μεταξύ των ατόμων, όπως και απόσταση 2 μ. μεταξύ των πελατών κατά την αναμονή στα ταμεία.

Παράλληλα, προβλέπεται διευρυμένο ωράριο λειτουργίας προαιρετικά από τις 07:00 ως τις 21:30.

 

 

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...