Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Επιτήδειοι τηλεφωνούν δήθεν για κράτηση δωματίων και αποσπούν τραπεζικούς κωδικούς

 

 

 

 Το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχουν καταγγελθεί περιστατικά απάτης και αποπειρών απάτης, τα περισσότερα εκ των οποίων σε βάρος ιδιοκτητών ξενοδοχείων ή ενοικιαζόμενων δωματίων.Ειδικότερα, οι επιτήδειοι επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων, ως δήθεν ενδιαφερόμενοι για την κράτηση δωματίων και με το πρόσχημα της κατάθεσης προκαταβολής, επιχειρούν να αποσπάσουν τους προσωπικούς τραπεζικούς τους κωδικούς και ακολούθως να προβούν σε μεταφορές χρηματικών ποσών σε έτερους τραπεζικούς λογαριασμούς.

Σε κάποιες περιπτώσεις, οι επιτήδειοι επιχειρούν να αποσπάσουν τους προσωπικούς τραπεζικούς κωδικούς των πολιτών, κατά τη διάρκεια της μεταξύ τους τηλεφωνικής επικοινωνίας.

 

Σε άλλες περιπτώσεις στέλνουν μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο του υποψήφιου θύματος, που του ζητάει να «πατήσει» τον σύνδεσμο που περιέχει, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ιστοσελίδα που προσομοιάζει με την επίσημη σελίδα της τράπεζας, προκειμένου να καταχωρήσει τα τραπεζικά του στοιχεία, δήθεν για επιβεβαίωση της πληρωμής του δωματίου ή μέρους των χρημάτων ως προκαταβολή.Για όλες αυτές τις  περιπτώσεις, σύμφωνα με την ενημέρωση της Αστυνομίας σχηματίσθηκαν αντίστοιχες ποινικές δικογραφίες και διενεργούνται έρευνες για την ταυτοποίηση των δραστών.

 Για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας,συστήνει στους πολίτες και ιδίως στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ξενοδοχείων, ενοικιαζόμενων δωματίων και γενικά τουριστικών καταλυμάτων, να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί.

 Να μην πείθονται από δήθεν πελάτες που τους ζητούν με οποιονδήποτε τρόπο, τραπεζικά και προσωπικά στοιχεία ή κωδικούς, για την πληρωμή υπηρεσιών.

 Σε κάθε περίπτωση, όποιος λαμβάνει μηνύματα στο κινητό του τηλέφωνο:

 

  • να μην επιλέγει τους προτεινόμενους συνδέσμους (link),

  • να μην απαντά στα μηνύματα,

  • να μην καταχωρεί και να μην στέλνει προσωπικά δεδομένα και στοιχεία πιστωτικών καρτών.

 

Οι τράπεζες δεν στέλνουν ποτέ μηνύματα (email, SMS) ότι έχει κλειδωθεί ο λογαριασμός ή η κάρτα ή ότι υπάρχει μία ύποπτη συναλλαγή και στην συνέχεια να παραπέμπουν τους πολίτες, μέσω συνδέσμου (link), σε κάποια ιστοσελίδα για να καταχωρήσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.

 

Επισημαίνεται προς τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και να μην γνωστοποιούν σε κανέναν και για κανένα λόγο, τους προσωπικούς κωδικούς σύνδεσης με το e-banking τους, καθώς και γενικότερα προσωπικά ή οικονομικά τους στοιχεία, είτε λαμβάνοντας κάποιο μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο, είτε στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο, ακόμη και με πρόφαση την κατάθεση χρημάτων.

 

Επίσης, εφιστάται η προσοχή προς τους πολίτες και κυρίως σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ή καταστημάτων, όταν επιτήδειοι, προσποιούμενοι τους λογιστές, τους προσεγγίζουν, με το πρόσχημα χορήγησης επιδόματος για τον εμβολιασμό τους κατά του covid -19 ή επιστροφής χρημάτων, από φορολογικές ελαφρύνσεις.

 

Οι πολίτες καλούνται να απευθύνονται στα Αστυνομικά Τμήματα και τις Υπηρεσίες Ασφαλείας της περιοχής τους, καταγγέλλοντας ακόμη και απόπειρες σε βάρος τους εξαπάτησης.

 

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...