Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Μειώνονται οι εισακτέοι στις πανεπιστημιακές σχολές της Λαμίας !

Συγκριτικά στοιχεία του αριθμού στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τα τελευταία τρία χρόνια

 

Κατά 9.000 θέσεις μειώθηκε ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ όλης της χώρας μετά τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας. Ο μεγαλύτερος όγκος της μείωσης των θέσεων προέρχεται από τα περιφερειακά ΑΕΙ ενώ τη μεγαλύτερη μείωση έχουν υποστεί τμήματα που πέρυσι είχαν μεγάλο αριθμό κενών θέσεων λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Αντίθετα, φαίνεται να πριμοδοτούνται τμήματα με μεγάλη ζήτηση.

Σε ό,τι αφορά το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο οποίο υπάγονται οι σχολές της Λαμίας παρατηρείται μια μείωση των εισακτέων κατά 478 θέσεις καθώς οι φετινές θέσεις ανέρχονται σε 5.159.
Με βάση τα στοιχεία προηγούμενων χρόνων και την συγκριτική ανάλυση του ilamia.gr μείωση των εισακτέων για τη χρονιά 2021-2 έχουμε σε 13 από τα 35 τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας όπως θα δείτε και στον παρακάτω πίνακα.

Στον πανεπιστημιακό χάρτη της Λαμίας τα τμήματα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής με εφαρμογές στην Βιοϊατρική διατηρούν τον αριθμό των εισακτέων τους, 300 και 207 αντίστοιχα. Το τμήμα Φυσικοθεραπείας χάνει 30 θέσεις (από 160 σε 130) ενώ στο τμήμα της Φυσικής οι εισακτέοι μειώνονται κατά 10 (από 110 σε 100). Τις μεγαλύτερες απώλειες παρουσιάζει το τμήμα των Μαθηματικών καθώς από τους 100 εισακτέους την περσινή χρονιά οι φετινές θέσεις ανέρχονται σε 60 ενώ σε σύγκριση και με το 2020 έχουν χαθεί 50 θέσεις. Οι απώλειες στο τμήμα των Μαθηματικών σχετίζονται άμεσα με τις κενές θέσεις που έμειναν την περσινή χρονιά λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που δεν μπόρεσαν να καλύψουν οι υποψήφιοι για εισαγωγή στο τμήμα.

Συνολικά δηλαδή τη χρονιά 2021-22 χάνονται 80 θέσεις από τις σχολές της Λαμίας. Αριθμός που φαντάζει μικρός, αποτυπώνει όμως τον χάρτη των σχολών της Λαμίας που συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις των φοιτητών, σε αντίθεση με τμήματα που δεν φαίνεται να έχουν κερδίσει ακόμη την εμπιστοσύνη τους.

 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ       2022    2021    2020
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ)    122    122    122
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ & ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΑΡΙΣΑ)    128    128    128
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ
ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΒΟΛΟΣ    120    195    195
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ-ΑΓΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΑΡΙΣΑ)    100    170    170
ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΒΟΛΟΣ)    100    100    100
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΞΥΛΟΥ
ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ)    230    230    230
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ)    110    120    120
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑΣ (ΤΡΙΚΑΛΑ)    120    120    120
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΛΑΡΙΣΑ)    330    350    350
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ)    150    130    130
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ)    100    150    150
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΤΡΙΚΑΛΑ)    187    187    187
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ &
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΒΟΛΟΣ)    197    197    197
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ)    90    90    90
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ &
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ)    111    111    111
ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ)    90    90    90
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ)    200    235    235
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΛΑΜΙΑ)    60    100    110
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΒΟΛΟΣ)    60    101    101
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ)    122    122    122
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ)    174    164    164
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΒΟΛΟΣ)    250    230    250
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΒΟΛΟΣ)    152    157    177
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΒΟΛΟΣ)    127    127    127
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΒΟΛΟΣ)    150    154    154
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΛΑΡΙΣΑ)    100    138    160
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝ (ΛΑΜΙΑ)    300    300    280
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΣΤΗ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ (ΛΑΜΙΑ)    207    207    207
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ)    111    111    111
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ (ΒΟΛΟΣ)    100    100    100
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΛΑΡΙΣΑ)    80    160    160
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΛΑΜΙΑ)    100    110    110
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΛΑΜΙΑ)    130    160    160
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΛΑΡΙΣΑ)    280    280    280