Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Νέα παρέμβαση για τη φωτιά στα καύσιμα

• Κυρ. Μητσοτάκης: Αυξάνεται στα 80 ευρώ η επιδότηση στα καύσιμα - Στα 100 ευρώ στα νησιά 


Την αύξηση της οικονομικής ενίσχυσης για τα καύσιμα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου. 

Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, η επιδότηση, το «Fuel Pass 2», ανεβαίνει από  τα 45 στα 80 ευρώ για το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, ενώ για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ.

Μεγαλύτερη είναι η επιδότηση για τα νησιά που, όπως σημείωσε ο Κυρ. Μητσοτάκης, αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα, και φτάνει στα 100 ευρώ έναντι των 55 που ήταν μέχρι σήμερα, ενώ για τα δίτροχα φτάνει στα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν.

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε και μια ξεχωριστή παρέμβαση που αφορά τους αγρότες «καθώς επισπεύδεται, για τις αρχές Αυγούστου, η επιστροφή σε αυτούς του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022».

Συγκεκριμένα, η νέα δέσμη μέτρων του Εθνικού Σχεδίου Στήριξης, με αιχμή την επιδότηση των καυσίμων, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός πριν από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου ήταν:

«Όπως έχει συμφωνηθεί με τα συναρμόδια Υπουργεία και κυρίως με το οικονομικό επιτελείο, αυτή θα αφορά τρεις μήνες: τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και θα είναι μια παρέμβαση που θα αφορά τις τιμές και της βενζίνης και του diesel και απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς.

Κάνουμε όμως και μία ξεχωριστή παρέμβαση για τους αγρότες μας, καθώς επισπεύδεται, για τις αρχές Αυγούστου, η επιστροφή σε αυτούς του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Θυμάστε ότι η αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν αυτό να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, αλλά έχουμε πια την τεχνική δυνατότητα για τους αγρότες οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει τις δηλώσεις ΟΣΔΕ να επισπεύσουμε αυτή την πληρωμή κι αυτή να γίνει εντός του Αυγούστου, οπότε και οι αγρότες μας έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στα χωράφια τους.

Αναλυτικά οι ρυθμίσεις θα εξειδικευτούν  από τον Χρήστο Σταϊκούρα, τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών.

Να αναφέρω ότι οι γενικές κατευθύνσεις κοστολογούνται σε 375 ακόμη εκατομμύρια. Έτσι οι συνολικές επιδοτήσεις της πολιτείας μόνο για τα καύσιμα αγγίζουν τα 600 εκατομμύρια, για την ακρίβεια 580 εκατομμύρια.

Και φυσικά οι άμεσες και οι έμμεσες ενισχύσεις κατά των ανατιμήσεων στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από τη συνετή οικονομική μας διαχείριση, αλλά και από τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους οποίους έχει πετύχει και εξακολουθεί να πετυχαίνει η ελληνική οικονομία.

Συγκεκριμένα, τα νέα μέτρα αυξάνουν την επιδότηση του «Fuel Pass» -όπως το λέμε- που θα το ονομάσουμε «Fuel Pass 2». Σε αυτό λοιπόν, η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία. Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ. Ενώ στα νησιά μας, όπου ξέρουμε ότι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα, η επιδότηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη: 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα. Και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Θα παρουσιάσει και ο Χρήστος Σταϊκούρας στη συνέχεια λεπτομερή στοιχεία, απομειώνουμε τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά, επαναλαμβάνω κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα καυσίμου, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών. Και παράλληλα η κυβέρνηση αποφάσισε να επεκτείνει και την κρατική επιδότηση στην τιμή πώλησης του diesel, ώστε να συγκρατηθούν, κατά το δυνατόν, και οι αυξήσεις στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ενίσχυση αυτή θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.

Στόχος μας είναι να κρατήσουμε την τιμή του diesel κάτω από τα 2 ευρώ στην αντλία και αυτό θα ισχύσει επίσης για το επόμενο τρίμηνο.

Όπως διαπιστώνετε, αυτές οι πρωτοβουλίες έρχονται να ανακουφίσουν τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, τη μεσαία τάξη, τον παραγωγικό ιστό, τον αγροτικό μας κόσμο, τον κόσμο του εμπορίου. Και βέβαια έρχονται να προστεθούν σε όλα όσα έχουν ήδη προηγηθεί: στην κάλυψη των αυξήσεων στο ρεύμα, στην αναδρομική αποζημίωση.

Ήδη ενημερώθηκα ότι οι αιτήσεις που έχουν γίνει για το «Power Pass» έχουν ξεπεράσει τις 450.000. Και μάλιστα, μόλις πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση, ενημερώθηκα ότι πήραμε την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πιο δραστική μας παρέμβαση στη Ρήτρα Αναπροσαρμογής. Ένα μέτρο το οποίο θα αρχίσει να ισχύει από 1ης Ιουλίου, εξουδετερώνοντας ουσιαστικά τις μεγάλες αυξήσεις που η Ρήτρα Αναπροσαρμογής προκάλεσε στους λογαριασμούς της ηλεκτρικής ενέργειας.

Να σταθώ επίσης και στο πρόγραμμα αντικατάστασης 400.000 παλιών, ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών. Αντιλαμβάνομαι κ. Υπουργέ ότι έχει μια πολύ θετική ανταπόκριση και είναι ένα πρόγραμμα το οποίο μας επιτρέπει να μπορέσουμε ταυτόχρονα να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, να χαμηλώσουμε τους λογαριασμούς στα νοικοκυριά, καθώς οι ενεργοβόρες συσκευές αποτελούν σημαντικό συστατικό κομμάτι των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Να στηρίξουμε και την τοπική οικονομία και τους εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται σε όλη την αλυσίδα πώλησης αλλά και τοποθέτησης κλιματιστικών, ψυγείων. Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο πιστεύω ότι θα πάει πολύ καλά.

Είναι όλα αυτά μια πλευρά της κοινωνικής μας πολιτικής η οποία νομίζω ότι αξίζει να αναδειχθεί και δηλώνει όχι μόνο τη φροντίδα της πολιτείας προς τον πολίτη που δοκιμάζεται από την εισαγόμενη κρίση, ιδιαίτερα τώρα με τα αυξημένα έξοδα του καλοκαιριού, αλλά νομίζω ότι αποτυπώνουν οι πρωτοβουλίες μας και τις σωστές οικονομικές μας επιλογές. Που αξιοποιούν την αύξηση του δημοσίου πλούτου προς όφελος της κοινωνίας, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να υπονομεύουν την πρόοδο της οικονομίας. Και απόδειξη η χθεσινή αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από έναν ακόμα διεθνή οίκο.

Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι τα νέα μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν οριστικά, σε απόλυτο βαθμό, τις συνέπειες μιας παγκόσμιας αναταραχής. Μπορούν ωστόσο να τις αμβλύνουν, να βάλουν ένα σημαντικό ανάχωμα στην έντασή τους. Για να το πω διαφορετικά, συνεχίζουμε τη μάχη για τον δίδυμο στόχο μας: μέσα στην αβέβαιη διεθνή συγκυρία, η κυβέρνηση να ανακουφίζει την κοινωνία, να απελευθερώνει την οικονομία, αλλά να κινείται πάντα -και σας το τονίζω αυτό- μέσα στα όρια των δημοσιονομικών μας αντοχών.

Τον Αύγουστο, άλλωστε, η Ελλάδα βγαίνει πια οριστικά από το καθεστώς της Ενισχυμένης Εποπτείας. Μια μεγάλη εθνική επιτυχία, η οποία κλείνει έναν πολύ επώδυνο, τραυματικό κύκλο για τη χώρα, ο οποίος άνοιξε το 2010Σίγουρα οι αλλεπάλληλες κρίσεις δυσκολεύουν την πορεία μας, όμως σε καμία περίπτωση δεν την αλλάζουν. Όπως δεν αλλάζουν ούτε την προσπάθεια, ούτε τον προορισμό μας. Να φτάσουμε σε αυτόν τον προορισμό με σταθερότητα, με συνέχεια και με συνέπεια.




Αυτά ως εισαγωγικές παρατηρήσεις, εκτός της ατζέντας του Υπουργικού Συμβουλίου. Από τα θέματα τα οποία έχουμε να συζητήσουμε σήμερα, να κρατήσω την αρχική ενημέρωση την οποία θα μας κάνει ο Κωστής Χατζηδάκης για την πρόοδο που έχουμε πετύχει συνολικά σε θέματα που αφορούν την εργασία, την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική προστασία.

Θεωρώ ότι έχει επιτευχθεί ένα πολύ σημαντικό έργο, συνολικά, στον τομέα αυτό, το οποίο πρέπει να αναδειχθεί, καθώς τονίζει την κοινωνική πτυχή των πολιτικών μας. Και πράγματι θέλω να συγχαρώ το Υπουργείο, αλλά και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, διότι πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες δεν θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη συνεργασία πολλών από εσάς, για τη μεγάλη πρόοδο που έχουμε πετύχει σε πολλούς τομείς.

Ενδεικτικά αναφέρω, Κωστή, το ζήτημα των εκκρεμών συντάξεων, κάτι το οποίο μας ταλαιπωρούσε πολλά χρόνια και έβλεπα στα στοιχεία τα οποία μας έστειλες ότι μόλις το πρώτο πεντάμηνο του '22 εκδόθηκαν ουσιαστικά όσες συντάξεις είχαν εκδοθεί ολόκληρο το 2019. Μάλιστα τον Μάιο καταγράφηκε νέο ρεκόρ απονομής, ξεπερνώντας τις 30.000 συντάξεις.

Είναι μία μόνο από τις εκκρεμότητες του παρελθόντος που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε με αποτελεσματικότητα».


Χρήστος Σταϊκούρας: Fuel Pass 2: Από τέλη Ιουλίου η πλατφόρμα - Έως 45.000 ευρώ εισόδημα  για την επιδότηση στα καύσιμα


Η Ελλάδα, όπως και ολόκληρη η Ευρώπη, διερχόμαστε μια πολύ δύσκολη περίοδο.

Μια παρατεταμένη περίοδο εξωγενών κρίσεων, που επηρεάζουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Ως Κυβέρνηση απαντάμε σε αυτές υπεύθυνα, αποφασιστικά και συγκροτημένα, με πρωταρχική μέριμνα τη μέγιστη δυνατή στήριξη των συμπολιτών μας.

Παρεμβαίνουμε άμεσα και δυναμικά, διαμορφώνοντας ένα ευρύ «δίχτυ» προστασίας πάνω από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη.

Το πράξαμε, με επιτυχία, στην πανδημία.

Το πράττουμε – από την πρώτη στιγμή – και στην τρέχουσα δοκιμασία, για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνεπειών της ενεργειακής κρίσης στο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.

Κρίση που έχει μεγαλύτερη ένταση σε σχέση με τις αρχικές – πανευρωπαϊκά – εκτιμήσεις, με τον πληθωρισμό της ευρωζώνης να «σκαρφαλώνει» πλέον, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις πριν λίγους μήνες, επιβαρύνοντας σφοδρά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι παρά τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις της Κυβέρνησης, παρεμβάσεις πιο γενναίες – σε μέγεθος – από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, απαιτούνται πρόσθετες ενισχύσεις.

Και σε αυτές τις προκλήσεις, ανταποκρινόμαστε, για ακόμη μια φορά, θετικά, αξιοποιώντας τη συνετή εκτέλεση του Προϋπολογισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, ερχόμαστε να ενισχύσουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός, επιδοτώντας τα καύσιμα.

Συγκεκριμένα:

1ον. Επεκτείνουμε την κάρτα καυσίμων (fuel-pass 2) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρέχοντας μεγαλύτερη επιδότηση, σε περισσότερους δικαιούχους.

Συγκεκριμένα, χορηγείται, κατά τον μήνα Ιούλιο, επιδότηση καυσίμων, αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης, που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών για φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων ελεύθερων επαγγελματιών.

Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, και έως 45.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατ. από τα 3,5 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων.

Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.

Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, από 45 ευρώ που ίσχυε.

Για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε.

Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Συνεπώς, η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή, ή 80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή, ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο.

Τα 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο αντιστοιχούν, κατά μέσο όρο, σε περίπου 600 χιλιόμετρα μηνιαίως, με σκοπό την κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων.

Αυτή η επιδότηση, με τα σημερινά δεδομένα, ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ.

Το κόστος εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ.

2ον. Συνεχίζουμε να επιδοτούμε το πετρέλαιο κίνησης (Diesel) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Η επιδότηση είναι 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή, συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ, να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο.

Το κόστος εκτιμάται στα 115 εκατ. ευρώ.

3ον. Επιστρέφουμε, εντός Αυγούστου αντί για Νοέμβριο, τον ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

Οι αγρότες πρέπει να υποβάλουν αίτηση σε σχετική πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλώνοντας την αξία του πετρελαίου κίνησης που αγόρασαν κατά το 1ο εξάμηνο του 2022.

Κατόπιν, το καταβλητέο ποσό θα υπολογίζεται με βάση την αξία αυτών των αγορών, και με ανώτατο όριο συντελεστή ανά στρέμμα για κάθε καλλιέργεια ή εκτροφή, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στη δήλωση ΟΣΔΕ του 2021. Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη της ενίσχυσης είναι να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το έτος 2022. Το κόστος εκτιμάται στα 60 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, το συνολικό κόστος των νέων παρεμβάσεων, διαμορφώνεται στα 375 εκατ. ευρώ.

Οι πόροι για τη χρηματοδότησή τους προέρχονται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού, τον προηγούμενο μήνα.

Υπενθυμίζεται ότι η συνολικά καλύτερη πορεία των δημόσιων οικονομικών της χώρας, έχει χρηματοδοτήσει τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις για τον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών της ακρίβειας στο «πορτοφόλι» του πολίτη.




Πλέον, συνολικά μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022, στηρίζουν ή/και ενισχύουν το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Μέτρα πολύ περισσότερα έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου, από τα πιο γενναία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως επιβεβαιώνουν τόσο μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και έκθεση του Ινστιτούτου Bruegel. Μέτρα όπως είναι:

• η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου,

• η αναδρομική επιστροφή του 60% της αύξησης ηλεκτρικού ρεύματος του προηγούμενου εξαμήνου,

• η επιδότηση καυσίμων για 6 πλέον μήνες,

• η ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων,

• η ενίσχυση κτηνοτρόφων,

• η μόνιμη μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και τα λιπάσματα,

• η επιδότηση ταξί,

• η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γυμναστήρια και τις σχολές χορού,

• η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ,

• οι δαπάνες φορέων Γενικής Κυβέρνησης για το αυξημένο ενεργειακό κόστος, και

• το διευρυμένο και αυξημένο επίδομα θέρμανσης.

Μέτρα που έρχονται να προστεθούν σε σειρά πολιτικών στήριξης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι δεκάδες μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, οι πολιτικές μείωσης της ανεργίας, η διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού κ.ά.

Αποδεικνύεται, έτσι, ότι ως Κυβέρνηση είμαστε σταθερά, κοντά στην κοινωνία.

Δίπλα στον κάθε πολίτη, κυρίως τον πιο ευάλωτο συμπατριώτη μας. Και θα συνεχίσουμε να είμαστε, για όσο απαιτηθεί. Γενναία, αποφασιστικά, υπεύθυνα και ρεαλιστικά. Στηρίζοντας τις ανάγκες του σήμερα, δίχως να υπονομεύουμε τις προοπτικές του αύριο!


Σκυλακάκης: Οι 3 πηγές δημοσιονομικού χώρου για το πακέτο μέτρων


Μπορούμε να δώσουμε αυτή την πρόσθετη βοήθεια με το νέο πακέτο μέτρων για τα καύσιμα, χωρίς να αλλάξουμε τους επικαιροποιημένους δημοσιονομικούς στόχους, που παραμένουν στο 2% πρωτογενές έλλειμμα, ανέφερε κατά την ανακοίνωση του πακέτου ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Οι λόγοι, όπως είπε είναι τρεις:

1. Ο ρυθμός ανάπτυξης, που ήταν πολύ υψηλός το 2021. «Πετύχαμε ανάπτυξη τύπου V, παρά την καταστροφολογία της Αντιπολίτευσης, με 8,3%. Κι ο υψηλός ρυθμός συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο, με 7%, που ήταν περίπου διπλάσιο από αυτό που είχαμε προϋπολογίσει. Και η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς στηρίζεται κατ’ εξοχήν στις επενδύσεις και στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές το 2021 σημείωσαν ρεκόρ, ενώ και οι επενδύσεις ήταν σημαντικά μεγαλύτερες από το 2019» ανέφερε. Ταυτόχρονα, έχουμε και μία πολύ σημαντική μείωση της ανεργίας, είπε.

2. Ο δεύτερος λόγος είναι διότι η αυξημένη ανάπτυξη έχει πραγματική αντανάκλαση και στα δημόσια έσοδα. «Έχουμε μία ικανοποιητική πορεία των εσόδων, όπου αφαιρουμένου του ΕΝΦΙΑ που έχουμε προεισπράξει περίπου 800 εκατ. ευρώ, είχαμε υπέρβαση του προϋπολογισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ, στο πεντάμηνο. Κι αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να μπορούμε να βοηθήσουμε και στο επίπεδο του ηλεκτρισμού, αλλά και σε αυτό των καυσίμων», εξήγησε.

3. Ο τρίτος λόγος, είναι τα πρώτα στοιχεία για τον τουρισμό – είχαμε προϋπολογίσει 80% ανάκτηση του κύκλου εργασιών του 2019 – που δείχνουν μία πολύ καλή πορεία τον Απρίλιο και οι πρώτες ενδείξεις για τον Μάιο είναι εξίσου ενθαρρυντικές. Και είναι πολύ σημαντικό ότι αυτή η πορεία είναι ποιοτική, διότι τα πολύ καλά έσοδα που επιτυγχάνουμε, στηρίζονται, κυρίως, σε αύξηση του κατά κεφαλήν εσόδου που δίνει ο κάθε τουρίστας. Έχουμε, δηλαδή, τουρισμό καλύτερης ποιότητας από πλευράς εσόδων, ανέφερε.

Επισήμανε πως «’ολα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις, τις οποίες αντιμετωπίζουμε και επιδρούν αρνητικά στην οικονομία, στο ΑΕΠ. Ο πληθωρισμός, δηλαδή, που είναι εισαγόμενος, οφείλεται στις αυξήσεις των διεθνών τιμών, σε εμπορεύματα όπως είναι τα καύσιμα, αλλά και σε άλλα, όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι, τα λιπάσματα κ.λπ., μας μειώνει το ΑΕΠ. Και σ’ αυτές τις μειώσεις δεν μπορούμε να επιδράσουμε, δεν μπορεί ούτε η Ευρώπη ούτε η Αμερική μαζί να αλλάξουν αυτές τις διεθνείς τιμές. Και πρέπει να καταλαβαίνει ο πολίτης ότι είναι βαριά η επίπτωση στην οικονομία, κάθε 10 ευρώ αύξηση στο φυσικό αέριο, μας στερεί 500 περίπου εκατ. ευρώ από την οικονομία, μειώνει το ΑΕΠ. Κι αυτό, σκεφτείτε το, στα 80-100 ευρώ που είναι, πιθανόν, η αύξηση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε φέτος».

Εξήγησε πως «αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίζουμε με ορθολογικά κριτήρια και όσο γίνεται πιο δίκαια την επίπτωση που έχουν στα νοικοκυριά οι αυξήσεις αυτές, και προπαντός στα ευάλωτα νοικοκυριά και στη μεσαία τάξη. Και μπορούμε να βοηθάμε ακριβώς διότι έχουμε, όπως σας είπα, ταχύτερη ανάπτυξη. Κι αυτό, διότι με συνέπεια προωθήσαμε επί 3 χρόνια τις μεταρρυθμίσεις και αυξήσαμε την εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία. Στις μεταρρυθμίσεις προχωρούμε πια από τις μεγάλες, συμβολικές, στις εκατοντάδες μικρές μεταρρυθμίσεις, που κάνουν πιο αποτελεσματική τη λειτουργία της οικονομίας και του Κράτους. Μόνο στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουμε 68 ξεχωριστές μεταρρυθμίσεις, τις οποίες υλοποιούμε. Σ’ ό,τι αφορά στην εμπιστοσύνη, έχουμε και τις αναβαθμίσεις που μας φέρνουν μία κλίμακα κάτω από την επενδυτική βαθμίδα – η τελευταία έγινε αυτές τις ημέρες από τον ιαπωνικό οίκο – και την έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία, που κλείνει μία ολόκληρη δύσκολη περίοδο. Και αυτές τις μεταρρυθμίσεις τις πραγματοποιήσαμε, διότι δουλέψαμε παρά τις κρίσεις, κατά τη διάρκεια αυτών, πάρα πολύ σκληρά ως Κυβέρνηση. Κι επειδή δουλέψαμε, έχουμε σήμερα αυτόν τον πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο, που δημιουργεί η ανάπτυξη και τον οποίο με ασφάλεια διαθέτουμε για τους πολίτες και θα συνεχίσουμε να τον διαθέτουμε, όπως και όποτε προκύπτει ότι είναι υπαρκτός και μπορούμε με σύνεση και σωφροσύνη να κρατήσουμε και τη δημοσιονομική σταθερότητα και τη βοήθεια στην οικονομία και την κοινωνία».


Γ. Γεωργαντάς: Επισπεύδουμε την επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο – Τον Αύγουστο αντί Νοέμβριο η καταβολή του


Για τον Αύγουστο επισπεύδεται η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο κίνησης προς τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς, σε άτυπη ενημέρωση των δημοσιογράφων, παρουσία του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα.

Η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, συνολικού ύψους 60 εκατ. ευρώ, ήταν αρχικά προγραμματισμένη να γίνει το Νοέμβριο και αφορά το ντίζελ που αγοράστηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, εντός του Ιουλίου θα «ανοίξει» η πλατφόρμα στη οποία οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες θα δηλώσουν τα λίτρα ντίζελ που κατανάλωσαν έως τις 30/6/2022. Απαραίτητη προϋπόθεση, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Γεωργαντάς, είναι ο δικαιούχος να έχει οριστικοποιήσει και τη δήλωση ΟΣΔΕ 2022, ενώ η αξιολόγηση και η εκτίμηση του τελικού ποσού θα γίνει με βάση τα χαρακτηριστικά της Δήλωσης ΟΣΔΕ 2021.

«Βοηθάμε τους αγρότες τη στιγμή που βρίσκονται στα χωράφια, τη στιγμή που βρίσκεται στην αποκορύφωσή της η καλλιεργητική περίοδος» είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και υπογράμμισε ότι η επιστροφή του ΕΦΚ στα καύσιμα «θα γίνει 2-3 μήνες νωρίτερα από ότι ήταν αρχικά προγραμματισμένο».

Πρόσθεσε ότι οι αγρότες θα συνεχίζουν να λαμβάνουν την επιδότηση καυσίμου στην αντλία, η οποία θα φτάσει τα 15 λεπτά το λίτρο με το ΦΠΑ. «Είναι μια σημαντική βοήθεια για όλους τους αγρότες.

Τέλος, όπως υπογράμμισε ο κ. Γεωργαντάς, τέλος Ιουνίου με αρχές Ιουλίου θα ανακοινωθούν στοχευμένα μέτρα για την καταβολή των 100 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια για στήριξη του αγροτικού τομέα, τονίζοντας ότι τα εν λόγω κονδύλια θα πρέπει να καταβληθούν έως 30 Οκτωβρίου.


Ε. Αχτσιόγλου: Ανεπαρκή επιδόματα για τρεις μήνες που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ανακουφίσουν ουσιαστικά


«Ανεπαρκή επιδόματα» που αδυνατούν να «ανακουφίσουν ουσιαστικά» τους πολίτες χαρακτήρισε τα μέτρα που ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση για την ακρίβεια στα καύσιμα, η τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έφη Αχτσιόγλου.

«Την ώρα που η Ελλάδα έχει τη χειρότερη σχέση μεταξύ κόστους καυσίμων και μισθού στην Ευρώπη. Την ώρα που η Ελλάδα έχει από τις ακριβότερες τιμές καυσίμων στον κόσμο.

Ο κ. Μητσοτάκης έρχεται να ανακοινώσει εκ νέου ανεπαρκή επιδόματα για τρεις μήνες που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ανακουφίσουν ουσιαστικά τους εργαζόμενους, τα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όπως ανέφερε, «το επίδομα των 21,6 ευρώ τον μήνα -ή 26,6 ευρώ με χρήση ψηφιακής κάρτας- για τις ηπειρωτικές περιοχές όπου η βενζίνη βρίσκεται στα 2,5 ευρώ το λίτρο, καθώς και το επίδομα των 28,3 ευρώ τον μήνα -ή 33,3 ευρώ με χρήση ψηφιακής κάρτας- για τις νησιωτικές περιοχές όπου η βενζίνη πλησιάζει τα 3 ευρώ το λίτρο, επιβεβαιώνουν ότι αυτή η κυβέρνηση ούτε θέλει ούτε μπορεί να δώσει ανάσα στους πολίτες που ασφυκτιούν από το σαρωτικό κύμα ακρίβειας σε όλα τα επίπεδα».

«Είναι προφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν ενδιαφέρεται να μειώσει τις τιμές. Ενδιαφέρεται να στήσει έναν μηχανισμό προεκλογικής εξαπάτησης των πολιτών. Μάταια πια», σχολίασε, τονίζοντας πως «τίποτα δεν μπορεί να κρύψει την ευθύνη του για τη ληστρική επίθεση στο εισόδημα των πολιτών που εξελίσσεται επί έναν χρόνο».

«Η άρνηση της μείωσης του ΕΦΚ στα καύσιμα και του ΦΠΑ στα τρόφιμα, η άρνηση αύξησης του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ, η επιδότηση της αισχροκέρδειας αντί της επιβολής πλαφόν στη χονδρική και τη λιανική τιμή του ρεύματος και του φυσικού αερίου, η ανεξέλεγκτη λειτουργία καρτέλ στην αγορά είναι πολιτικές επιλογές. Επιλογές φτωχοποίησης της κοινωνίας», σημείωσε και κατέληξε:

«Όσο πιο σύντομα φύγει η κυβέρνηση-χορηγός των υπερκερδών, τόσο πιο γρήγορα θα ανασάνει η κοινωνία και η πραγματική οικονομία». .


ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: Η κυβέρνηση παρακολουθεί σαν παρατηρητής την αλματώδη αύξηση στις τιμές των καυσίμων


Η κυβέρνηση, σε όλο το διάστημα της κρίσης, παρακολουθεί σαν απλός παρατηρητής την αλματώδη αύξηση στις τιμές των καυσίμων. Χωρίς σοβαρούς ελέγχους σε όλα τα στάδια της αγοράς, το ράλι των τιμών θα είναι δίχως τέλος», σχολίασε το ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ τις ανακοινώσεις στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Ο Τομέας Οικονομικών του κόμματος επισημαίνει ότι η Ελλάδα έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το δεύτερο χαμηλότερο ΑΕΠ σε όρους αγοραστικής δύναμης κι «έτσι τα μέτρα που εξήγγειλε σήμερα ο πρωθυπουργός θα εξανεμισθούν τις επόμενες ημέρες, καθώς η βενζίνη θα οδεύει στα 3 ευρώ», όπως ανφέρει.

Επίσης το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ σημειώνει ότι η τιμή της απλής αμόλυβδης ήταν στα 2,075 όταν ξεκίνησε το πρώτο fuel pass, ενώ σήμερα η μέση πανελλαδική τιμή έχει ξεπεράσει τα 2,42 ευρώ.

Καταλήγει με την επανάληψη της θέσης του για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ στα καύσιμα, τονίζοντας πώς για να πιάσει όμως τόπο θα πρέπει να πλαισιωθεί και από αυστηρούς ελέγχους στην αγορά.


ΚΚΕ: Η επιδότηση δεν καλύπτει ούτε μικρό μέρος των τεράστιων αυξήσεων στα καύσιμα


Τα ποσά που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν καλύπτουν ούτε ένα μικρό μέρος των τεράστιων αυξήσεων στα καύσιμα, που είναι το αποτέλεσμα αφενός των υπέρογκων φόρων κατανάλωσης (πάνω από 1,2 ευρώ ανά λίτρο), που επέβαλαν και διατήρησαν όλες οι κυβερνήσεις, αφετέρου των υπερκερδών που έχουν οι όμιλοι στην παράγωγη - διύλιση - εμπορία καυσίμων, εκμεταλλευόμενοι και τον πόλεμο στην Ουκρανία, σχολιάζει μετά τις σημερινές ανακοινώσεις Μητσοτάκη το ΚΚΕ.
 

Όπως επισημαίνει, ακόμη και με αυτή την επιδότηση και μάλιστα για χαμηλές καταναλώσεις η τιμή της βενζίνης, θα διαμορφωθεί έμμεσα σε επίπεδα πάνω από 2 ευρώ το λίτρο. «Πρόκειται για ένα εξωφρενικό ποσό που ξετινάζει τον προϋπολογισμό των λαϊκών νοικοκυριών, τα οποία έρχονται αντιμέτωπα με ένα "τσουνάμι" ακρίβειας σε όλα τα είδη λαϊκής κατανάλωσης» σημειώνει.

Σύμφωνα με το ΚΚΕ, η απάντηση της κυβέρνησης στο αίτημά του για κατάργηση των φόρων στα καύσιμα και την ενέργεια, «ότι δήθεν "με αυτόν τον τρόπο ευνοούνται οι πλούσιοι", είναι «προφάσεις εν αμαρτίαις», όταν η ίδια η κυβέρνηση μειώνει σταθερά τη φορολογία στο κεφάλαιο και τα κέρδη του.

Μόνο η κατάργηση των αντιλαϊκών φόρων και οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις μπορούν να δώσουν ανάσα στη σημερινή ασφυξία και σε αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται να δυναμώσει η λαϊκή διεκδίκηση.

Ουσιαστικά αυτή την παρέμβαση του λαού προσπαθεί να αποφύγει η κυβέρνηση, γι’ αυτό και καταφεύγει σε συστάσεις για μια "προεκλογική περίοδο χωρίς εντάσεις κι αντιπαραθέσεις", που τελικά θα εξαντλείται στις γνωστές "κοκορομαχίες" ανάμεσα στα αστικά κόμματα, που μοιράζονται την ίδια στρατηγική».

 

 

    

 

Απόψεις

Το ταξίδι στον  Νομό Έβρου είχε και δυσάρεστα απρόοπτα. Συνάντησα στην Ορεστιάδα τον ιντερνετικό μου φίλο Χρήστο. Η χαρά μεγάλη και από τις δύο πλευρές, μέχρι την...
randomness