Μειώνονται οι εισακτέοι στις πανεπιστημιακές σχολές της Λαμίας !
Συγκριτικά στοιχεία του αριθμού στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τα τελευταία τρία χρόνια
Κατά 9.000 θέσεις μειώθηκε ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ όλης της χώρας μετά τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας. Ο μεγαλύτερος όγκος της μείωσης των θέσεων προέρχεται από τα περιφερειακά ΑΕΙ ενώ τη μεγαλύτερη μείωση έχουν υποστεί τμήματα που πέρυσι είχαν μεγάλο αριθμό κενών θέσεων λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Αντίθετα, φαίνεται να πριμοδοτούνται τμήματα με μεγάλη ζήτηση.
Σε ό,τι αφορά το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο οποίο υπάγονται οι σχολές της Λαμίας παρατηρείται μια μείωση των εισακτέων κατά 478 θέσεις καθώς οι φετινές θέσεις ανέρχονται σε 5.159.
Με βάση τα στοιχεία προηγούμενων χρόνων και την συγκριτική ανάλυση του ilamia.gr μείωση των εισακτέων για τη χρονιά 2021-2 έχουμε σε 13 από τα 35 τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας όπως θα δείτε και στον παρακάτω πίνακα.
Στον πανεπιστημιακό χάρτη της Λαμίας τα τμήματα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής με εφαρμογές στην Βιοϊατρική διατηρούν τον αριθμό των εισακτέων τους, 300 και 207 αντίστοιχα. Το τμήμα Φυσικοθεραπείας χάνει 30 θέσεις (από 160 σε 130) ενώ στο τμήμα της Φυσικής οι εισακτέοι μειώνονται κατά 10 (από 110 σε 100). Τις μεγαλύτερες απώλειες παρουσιάζει το τμήμα των Μαθηματικών καθώς από τους 100 εισακτέους την περσινή χρονιά οι φετινές θέσεις ανέρχονται σε 60 ενώ σε σύγκριση και με το 2020 έχουν χαθεί 50 θέσεις. Οι απώλειες στο τμήμα των Μαθηματικών σχετίζονται άμεσα με τις κενές θέσεις που έμειναν την περσινή χρονιά λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που δεν μπόρεσαν να καλύψουν οι υποψήφιοι για εισαγωγή στο τμήμα.
Συνολικά δηλαδή τη χρονιά 2021-22 χάνονται 80 θέσεις από τις σχολές της Λαμίας. Αριθμός που φαντάζει μικρός, αποτυπώνει όμως τον χάρτη των σχολών της Λαμίας που συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις των φοιτητών, σε αντίθεση με τμήματα που δεν φαίνεται να έχουν κερδίσει ακόμη την εμπιστοσύνη τους.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ 2022 2021 2020
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ) 122 122 122
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ & ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΑΡΙΣΑ) 128 128 128
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ
ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΒΟΛΟΣ 120 195 195
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ-ΑΓΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΑΡΙΣΑ) 100 170 170
ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΒΟΛΟΣ) 100 100 100
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΞΥΛΟΥ
ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) 230 230 230
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) 110 120 120
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑΣ (ΤΡΙΚΑΛΑ) 120 120 120
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΛΑΡΙΣΑ) 330 350 350
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ) 150 130 130
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) 100 150 150
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΤΡΙΚΑΛΑ) 187 187 187
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ &
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΒΟΛΟΣ) 197 197 197
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ) 90 90 90
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ &
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ) 111 111 111
ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) 90 90 90
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ) 200 235 235
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΛΑΜΙΑ) 60 100 110
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΒΟΛΟΣ) 60 101 101
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ) 122 122 122
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ (ΛΑΡΙΣΑ) 174 164 164
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΒΟΛΟΣ) 250 230 250
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΒΟΛΟΣ) 152 157 177
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΒΟΛΟΣ) 127 127 127
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΒΟΛΟΣ) 150 154 154
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΛΑΡΙΣΑ) 100 138 160
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝ (ΛΑΜΙΑ) 300 300 280
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΣΤΗ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ (ΛΑΜΙΑ) 207 207 207
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ) 111 111 111
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ (ΒΟΛΟΣ) 100 100 100
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΛΑΡΙΣΑ) 80 160 160
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΛΑΜΙΑ) 100 110 110
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΛΑΜΙΑ) 130 160 160
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΛΑΡΙΣΑ) 280 280 280