Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Αρ. Μπαλτάς: Έχουμε πολλά να μάθουμε απο την Κύπρο σε ζητήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

"Έχουμε πολλά να μάθουμε απο την Κύπρο σε ζητήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης" ανέφερε ο υπουργός Πολιτισμού, παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, στον χαιρετισμό του στην ημερίδα με θέμα "Ελλάδα-Κύπρος: Η παιδεία στο επίκεντρο", που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Παλαιας Βουλής.

Ο κ. Μπαλτάς τόνισε ότι τα ζητήματα παιδείας και πολιτισμού ειναι διαχρονικά και ότι πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε με νηφαλιότητα "όσο δύσκολες κι αν ειναι οι στιγμές" και έθεσε το πλαίσιο στρατηγικής, το οποίο θέλει να ακολουθήσει το υπουργείο, ώστε να λύσει "τον γόρδιο δεσμό" των "μεγάλων" και "συςςωρευμενων" προβλημάτων, "με όρους διάρκειας και συναίνεσης".

"Η ιδέα ειναι να καταστεί το κάθε σχολικό ίδρυμα ενα είδος κέντρου για την γειτονιά του, το χωριό του, την πόλη του" είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: "Θα ειναι η λειτουργία του σχολείου εκτός ωραρίου, με γονείς και μαθητές να έχουν εκει δραστηριότητες, η γειτονιά να ζωντανεύει γύρω απο το σχολείο", το οποίο, με αυτόν τον τροπο, "θα εχει πολιτιστικές διαστάσεις και λειτουργίες".

Ο Κύπριος υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, Κώστας Καδής, απευθύνοντας τον δικό του χαιρετισμό, επεσήμανε τη σταθερή εκπαιδευτική συνεργασία Ελλάδας και Κύπρου και υπογράμμισε τη σημασία του μνημονίου συνεργασίας που έχουν υπογράψει οι δυο χώρες στον τομέα της εκπαίδευσης. Η συμφωνία αφορά δράσεις, όπως ειναι η αδελφοποίηση σχολείων, η ανταλλαγή μαθητών, εκπαιδευτικών, αλλα και εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και παροχή υποτροφιών. "Μέσα στην επόμενη περίοδο, αναμένεται αυτή η συμφωνία να διευρυνθεί και να επικαιροποιηθεί", είπε.

Ο κ. Καδής τόνισε ότι "θα πρέπει να δει κανείς τα θέματα ολιστικά κ οχι να βλέπει αποσπασματικά κάθε πολιτική. Θα πρέπει να βλέπει, δηλαδή, ολόκληρο το σύστημα και να δει πώς θα εφαρμοστούν ολιστικά οι πολιτικές, οι οποίες θα διορθωνουν τις στρεβλώσεις".

Εξάλλου, ο κ. Καδής ανέφερε ενα "παζλ πολιτικών βελτίωσης" του εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο παζλ αποτελείται απο τον εκσυγχρονισμό του περιεχομένου της εκπαίδευσης, της διάρθρωση της δομής σχολικού προγράμματος, του συστήματος διορισμών και αξιολόγησης, καθως επίσης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. "Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος [...] πρέπει να ειναι συνεχής, συστηματική" δήλωσε ο Κύπριος υπουργός παιδείας, πρόσθεσε ότι "η ανταλλαγή καλών πρακτικών κ εμπειρογνωμοσύνης και η συνεργαςια αναμεσα σε φορείς, αλλα και σε χώρες ειναι απαραίτητη" και χαρακτήρισε "επιβεβλημένη" τη συνεργασία των αρμοδίων υπουργείων Ελλάδας και Κύπρου, για λόγους "πρακτικούς, ιστορικούς και φίλιους".

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο πρύτανης του πανεπιστημίου Αθηνών, Θάνος Δημόπουλος, ο οποίος αναφερθηκε σε μια "απίστευτης έντασης επίθεση απαξίωσης", την οποία εχει δεχθεί το πανεπιστήμιο το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι παρά τις δυσκολίες, "μπορούμε να ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον, ακριβώς λόγω του έργου που συντελέστηκε όλα τα χρόνια που προηγήθηκαν. Στόχος μας ειναι σήμερα, το ΕΚΠΑ να συνεχίζει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική κοινωνια". Ισχυρίστηκε ότι το πανεπιστήμιο "δε μπορεί να υπάρξει αποκομμένο απο την κοινωνια" και ανέφερε τις δράσεις του, με τις οποίες ανταποδίδει στους πολίτες "την στήριξη και την εμπιστοσύνη που του παρέχουν", όπως ειναι το ογκολογικό ιατρείο κοινωνικής αλληλεγγύης στο νοσοκομείο "Σωτηρία", το παρατηρητήριο μελέτης παιδικής ηλικίας και το προγραμμα "επιχειρηματικότητα στην πράξη".


Ο κ. Δημόπουλος έκανε ειδική μνεία στην προςφορά των ανθρώπων που "κρατούν όρθιο" το πανεπιστήμιο: Ερευνητές, καθηγητές, φοιτητές, αλλα και το μη διδακτικό προσωπικό. Παράλληλα, ζήτησε τη δέσμευση της πολιτείας για τη στήριξη της.

Απο τη μεριά του, ο πρύτανης του πανεπιστημίου Κύπρου, Κωνσταντίνος Χριστοφίδης, τόνισε ότι το πανεπιστήμιο θα πρέπει να ειναι ενα "διαρκές φόρουμ σκέψης", "με ξεκάθαρο όραμα, εξωστρέφεια, ακαδημαϊκή αριστεία και αποτελεσματική διοίκηση" και επεσήμανε ότι επιδίωξη του πανεπιστημίου Κύπρου ειναι να γίνει "η ατμομηχανή ανάπτυξης της χώρας", ενα πανεπιστήμιο που "θα αφήσει πίσω του την κρίση".

"Δεν υπάρχει ευνοϊκός άνεμος για καράβια που δεν ξέρουν τον προορισμό τους", υπογράμμισε κλείνοντας την ομιλία του.

Στη συνέχεια του προγράμματος της ημερίδας, μίλησαν καθηγητές απο την Ελλάδα και την Κύπρο, σχετικά με σχολικές δράσεις που διευρύνουν τους εκπαιδευτικούς ορίζοντες του σχολείου (Τζελα Βαρνάβα-Σκούρα - ΕΚΠΑ), τις προκλήσεις της εξ´ αποστάσεως εκπαίδευσης (Κώστας Χρήστου - πανεπιστήμιο Κύπρου), την αξιολόγηση του ΕΚΠΑ (Κωνσταντίνος Μπουραζελης), τις προοπτικές συνεργασίας κυπριακών και ελλαδικών πανεπιστημιακών και ερευνητικών ιδρυμάτων (Γιώργος Δημοσθένους-πρώην υπουργός παιδείας Κύπρου) και τις εκπαιδευτικές συνέργειες και πολιτικές των προτύπων πειραματικών σχολείων (Βασίλης Τσελφές).



(ΑΠΕ)


 

    

 

randomness