Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Ο άγνωστος σιδηρόδρομος Αγ. Μαρίνας – Λαμίας – Μπεκής (1892-1905)

Γράφει ο Νίκος Ταξ. Δαβανέλλος

ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 21/4/1891.

Η Στυλις κινδυνεύει να καταποντισθή εάν μη κατασκευασθή ο λιμήν της. Διότι πλησίον αυτής εις απόστασιν δεκαλέπτου δι’ αμάξης, ο όρμος της Αγίας Μαρίνας εξελέγη ως αποβάθρα του σιδηροδρόμου Αθηνών – Λαρίσσης, κατεσκευάσθη η πελώρια σιδηρά γέφυρα, εγένετο εκσκαφή και μετ’ ολίγον μεγάλα ατμόπλοια φορτηγά θα προσεγγίζωσι , θα πλαγκίζωσι μάλλον παρ’ αυτήν.

Οι της Στυλίδος μίαν έχουν παρηγορίαν ότι με κάθε καιρόν η προσέγγισις δεν θα είναι δυνατή και ούτω το ζήτημα του λιμένος θα μείνει πάντοτε άλυτον. Αλλ’ εάν αι ελπίδες των διαψευσθούν;

Εάν η Αγία Μαρίνα γίνη και σταθμός και λιμήν; Η Στυλίς χάνεται, η Στυλίς πνίγεται. Μία πόλις εις την θάλασσαν! Τίποτε άλλο δεν τοις υπόλείπεται  ή παραλαβόντες την λιμινικήν των περιουσίαν να την μοιρασθούν και εγκαταλείψαντες τας οικίας των να συνοικισθούν εις Αγίαν Μαρίναν, το Φάληρον τούτο των φιλοδρόσων Λαμιέων. Διότι εκεί, εντός λασπόκτιστων καλυβών, κατέρχονται το καλοκαίρι οι εύποροι της Λαμίας, και κάμνουν  τα θαλάσσια λουτρά των.

 




Ε Π Ι Θ Ε Ω Ρ Η Σ Ι Σ - 8 Αυγούστου 1891.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΗΣ – ΛΑΜΙΑΣ.

Ως επληροφορήθημεν, ήρξαντο οι εργασίαι επί του Σιδηροδρόμου  Αγίας Μαρίνης – Λαμία, κατασκευασθεισών των πλείστων γεφυρών και άλλων τεχνικών έργων και αρξαμένης της ισοπεδόσεως και επιχωματώσεως της οδού.

Η παχιά γραμμή αρχίζει από τον σταθμό Λυγαριά, περνάει τον προπολεμικό σταθμό ΜΠΕΚΗ, το σταθμό Λειανοκλαδίου,σταθμό Λαμίας, σταθμό Μεγάλης Βρύσης, σταθμό Αγίας Μαρίνας, στάση ΒΑΣΙΛΙΚΗ και καταλήγει στο σταθμό Στυλίδας.

Σημ: Η Στυλίδα, λόγω του αβαθούς λιμένα της δεν επιλέχτηκε ως αφετηρία του σιδηροδρόμου.

Μπεκή (η) είναι ο σημερινός συνοικισμός Σταυρός.

Ο ΆΓΝΩΣΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ: Ζήσης Πρωτοπαπάς, Αθήνα 2008.