Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Στις Βρυξέλλες ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 για το τμήμα Λαμία -Ξυνιάδα

Φως στο τούνελ, ή μάλλον τέλος στον… ατελή Ε65 που συνδέει Λαμία - Εγνατία, βλέπουν ηγετικά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών .

Αναφερόμαστε στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και το «δύσκολο» κομμάτι Λαμία-Ξυνιάδα, καθώς ο φάκελος του μεγάλου έργου είναι έτοιμος και παρουσιάζεται στις Βρυξέλλες. Το ζητούμενο  είναι να προχωρήσει γρήγορα και χωρίς καραμπόλες από τις υπηρεσίες  της ΕΕ και το Υπουργείο Υποδομών να πάρει την έγκριση.

Όπως εκτιμούν επίσης στελέχη του Υπουργείου, όλα είναι έτοιμα και δεν απασχολεί το γεγονός πως πρόκειται για έργο που θα πάρει χρήματα χωρίς προηγουμένως να υπάρξει δημοπράτηση, διότι υπάρχει ως όρος στην αναθεωρημένη σύμβαση του 2013 που επίσης εγκρίθηκε πριν υπογραφεί στην Ελλάδα, από τις Βρυξέλλες.

Ο στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2016 το έργο να πάρει σάρκα και οστά και η παραχωρησιούχος "Κεντρική Οδός" να ξεκινήσει τα έργα που θα δώσουν την πολυπόθητη σύνδεση του δρόμου του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Σήμερα η Κεντρική Οδός (γνωστότερη ως Ε65) κατασκευάζεται από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα σε μήκος 80χλμ και θεωρείται ο αδύναμος κρίκος του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας καθώς θα έχει την πρωτοτυπία να μην συνδέεται με κάποιον άλλο αυτοκινητόδρομο!

Το παραπάνω κομμάτι είναι αυτό που θα συνδέσει στη Λαμία, Ε65 και ΠΑΘΕ - Εγνατία. Το κόστος των έργων εκτιμάται σε 310εκ.ευρώ, ενώ στο τμήμα αυτό έχουν ήδη συντελεστεί κάποιες εργασίες από την περίοδο 2008-2011 (όταν ο Ε65 κατασκευαζόταν ολόκληρος) σε ποσοστό περίπου 15%.

Επίσης στην αναθεωρημένη σύμβαση του Δεκεμβρίου 2013 γίνεται λόγος για ενεργοποίηση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα εντός 3 ετών, με τη χρονική προθεσμία να εκπνέει στο τέλος του  έτους.

Οσον αφορά το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία προς το παρόν δεν έχουν βρεθεί οι απαιτούμενοι πόροι  και εκτιμώνται σε 500 εκ.ευρώ και θεωρείται μία από τις μεγάλες προκλήσεις μιας και η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα δώσει τη δεύτερη απαραίτητη σύνδεση στο δρόμο με την Εγνατία και έτσι θα υπάρχει τροφοδότηση οχημάτων τόσο από το Βορρά όσο και από το Νότο.

    

 

randomness