Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Εξάρσεις

# Στην κατασκευή δεξαμενής για απολύμανση των οχημάτων προχώρησε η Περιφέρεια Στερεάς μετά αίτημα των κτηνοτρόφων για προστασία από την ευλογιά των αιγοπροβάτων.
Η δεξαμενή είναι από σιδηροκατασκευή και χθες παρουσία του Περιφερειάρχη έγινε η πιλοτική χρήση στο Τρίλοφο της Δυτικής Φθιώτιδας. Εφόσον η λειτουργία της κριθεί ικανοποιητική, θα επεκταθεί και σε άλλα σημεία από όπου διέρχονται οι κτηνοτρόφοι.

 

•••••

 

Απογοητεύτηκε και ο Περιφερειάρχης !!

@ Απογοητευμένος από την Κυβέρνηση δηλώνει ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας σχετικά με την εξέλιξη του έργου που αφορά την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα ο οποίος αποτελεί και προεκλογική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης συνέντευξης τύπου που παραχώρησε την Τρίτη το απόγευμα στα γραφεία της Περιφέρειας στη Λαμία, ο Περιφερειάρχης απαντώντας σε σχετική ερώτηση της δημοσιογράφου του eviakosmos Έφη Ντίνη, δήλωσε πλήρως απογοητευμένος από την Κυβέρνηση, γιατί ενώ από τον Απρίλιο του 2025 έχει ανατεθεί στην Περιφέρεια η εκπόνηση των μελετών, δεν έχουν δοθεί ακόμα και σήμερα, τα χρήματα που ήταν δεσμευμένα για τις μελέτες αυτές.
“Εδώ πέρα τα πράγματα δεν είναι ευχάριστα. Και πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Και διπλά ειλικρινείς επειδή δεν είναι ευχάριστα” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπανός και συνεχίζοντας ανέφερε: «Μετά τη μεγάλη φωτιά, ως κορυφαίο έργο ανασυγκρότησης, ως προμετωπίδα, ως πρώτο μεταξύ πολλών που εξαγγέλθηκαν ήταν από τα χείλη του Πρωθυπουργού, ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Εύβοιας. Δόθηκε τότε η εντολή στο Υπουργείο Υποδομών, να προβεί σε μία σχετική μελέτη, για τα τμήματα Ψαχνά-Στροφυλιά. Και στην Περιφέρεια για το Στροφιλιά-Ιστιαία»
«Το Υπουργείο, σήκωσε μετά από λίγο καιρό ένα διαγωνισμό, ο οποίος κατέπεσε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Και πέρασαν χρόνια για να γίνει αυτό. Αυτό συνέβη το καλοκαίρι του 2024, έχοντας περάσει 3 χρόνια από τη φωτιά. Το Ελεγκτικό Συνέδριο έριξε το διαγωνισμό του Υπουργείου για το Τμήμα Ψαχνά-Στροφυλιά.
Μετά από καιρό ζυμώσεων, βρεθήκαμε την άνοιξη του 2025, σε μία ευρεία σύσκεψη, όπου διαμαρτυρηθήκαμε όλοι, και οι κυβερνητικοί βουλευτές, και οι δήμαρχοι και βεβαίως, εμείς ως Περιφέρεια με τον Αντιπεριφερειάρχη, ρωτώντας αν θα ξαναδημοπρατηθεί η μελέτη. Από αυτή τη σύσκεψη προέκυψε να μας μεταφέρουν την αρμοδιότητα υλοποίησης της μελέτης. Δεν ήταν κάτι, διευκρινίζω, που το διεκδικήσαμε. Δεν ήταν κάτι, που το επιθυμούσαμε.
Ήταν κάτι που το πήραμε σε πλήρη επίγνωση της μεγάλης δυσκολίας και βαρύτητας που έχει, για τις τεχνικές μας υπηρεσίες, αλλά με ένα σκεπτικό ότι, σε ένα υπουργείο Υποδομών, με την τεράστια τεχνογνωσία, ποιος την αμφισβητεί, που όμως για τη μελέτη την οποία συζητούμε δεν θα ήταν στις 50 πρώτες προτεραιότητες, σε μας θα ήταν η πρώτη.
Έτσι, πήραμε με πολλή σύνεση και με πολύ αίσθημα ευθύνης, αυτή την αρμοδιότητα.
Η αρμοδιότητα μας δόθηκε τον Απρίλιο του 2025, με σχετική υπουργική απόφαση. Και άμεσα τότε προβήκαμε σε αίτημα, να μας μεταφερθούν και οι ανάλογες πιστώσεις 7,9 εκ ευρώ, για να μπορέσουμε να δημοπρατήσουμε. Αυτές που ήταν δεσμευμένες από το Υπουργείο”.
Μέχρι προχθές 14 Οκτωβρίου 2025 σύμφωνα με τα λεγόμενα του Περιφερειάρχη δεν έχουν μεταφερθεί ακόμη οι πιστώσεις. Και η Περιφέρεια δεν μπορεί να δημοπρατήσει. “Έχουμε κάνει πολλές συσκέψεις και με τον Υπουργό και με τον Γενικό Γραμματέα, και τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ” τόνισε ο κ. Σπανός αναγνωρίζοντας ότι έχει χαθεί πάρα πολύς καιρός, και αυτό δεν μπορεί να το αποκρύψει κανείς. “Τότε είχα πει ότι τη μέρα που θα μας έρθουν οι πιστώσεις, σε λιγότερο από ένα μήνα θα έχουμε δημοπρατήσει.
Σήμερα μπορώ να σας πω ότι τη μέρα που θα μας δοθούν οι πιστώσεις, σε λιγότερο από 10 μέρες θα έχουμε σηκώσει το διαγωνισμό δημοπράτησης. Είμαστε απόλυτα έτοιμοι αλλά αυτό το θέμα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στοιχειωδώς σοβαρά έστω και σήμερα”σημείωσε ο Περιφερειάρχης. Αλήθεια ποιοί είναι αυτοί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που δεν αντιμετωπίζουν “στοιχειωδώς σοβαρά “ ένα κορυφαίο έργο ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας το πρώτο μεταξύ πολλών που εξαγγέλθηκαν από τα χείλη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη;
Με ανάλογη σοβαρότητα άραγε θα στηριχθεί από τα κυβερνητικά στελέχη η περιφερειακή ανάπτυξη ;

 

•••••

 

Τα μπλόκα της τροχαίας

@ Υπάρχει μια σημαντική μερίδα συμπολιτών μας που δεν λένε να αλλάξουν οδηγική συμπεριφορά προστατεύοντας τη δική τους ζωή αλλά και των συνανθρώπων τους από τα δυστυχήματα στην άσφαλτο και στηρίζοντας παράλληλα την προσπάθεια της Πολιτείας για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Δεκάρα δεν δίνουν για την οδική ασφάλεια. Αντίθετα το μόνο πράγμα που τους απασχολεί είναι να βρίσκουν τρόπους για να ξεφεύγουν από τα μπλόκα της τροχαίας στους δρόμους, ενώ το σωστό θα ήταν να αλλάξουν οι ίδιοι τις κακές συνήθειες κατά την οδήγηση. Θα διαβάσατε υποθέτω χθες την είδηση ότι στελέχη της Διεύθυνσης Δίωξης Κυβερνοεγκλήματος προχώρησαν στη σύλληψη δύο ατόμων που ήταν διαχειριστές διαδικτυακών ομάδων οι οποίες παρείχαν ενημέρωση για μπλόκα της τροχαίας και της ΕΛΑΣ σε Αττική, Κρήτη και Θεσσαλονίκη.
Οι δύο συλλήψεις έγιναν την Τρίτη στην Αθήνα και σχηματίσθηκε δικογραφία για διέγερση σε διάπραξη εγκλημάτων και για επικίνδυνες παραβάσεις στην οδική συγκοινωνία
Όπως διαπιστώθηκε συνολικά υπήρχαν τρεις τέτοιες κοινότητες με περισσότερα από 201.000 μέλη (!!) που ενημερώνονταν με μηνύματα για τα μπλόκα ελέγχων από την τροχαία αλλά και για την παρουσία ομάδων ΔΙΑΣ, ΟΠΚΕ κτλ.
Όσα μέτρα κι αν πάρει η Πολιτεία και το αρμόδιο υπουργείο, αν εμείς οι ίδιοι δεν γίνουμε πιο υπεύθυνοι στη συμπεριφορά μας, τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει προς το καλύτερο.