Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Οι κακές συνήθειες μας σκοτώνουν! (Άρθρο του Χρήστου Αλεξανδρή)

Δεν είμαι σίγουρος ότι η αυστηροποίηση των ποινών στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τις βαριές καμπάνες και τα τσουχτερά πρόστιμα που προβλέπονται ως τιμωρία για τους “εραστές” της ταχύτητας, του αλκοόλ και του facebook θα συνετίσει εκείνους τους οδηγούς που έχουν τη κακή συνήθεια (που πολλές φορές γίνεται εγκληματική με τα θανατηφόρα τροχαία) να τρέχουν σαν τρελοί, να οδηγούν μεθυσμένοι ή να προσπαθούν να στείλουν μηνύματα στο κινητό τους εν κινήσει με το αυτοκίνητο και με το μηχανάκι.  

Το αν η αυστηροποίηση των ποινών θα συνετίσει τους παραβάτες οδηγούς θα το διαπιστώσουμε όταν ο νόμος εφαρμοστεί και λειτουργήσει. Όμως μια απλή ματιά στα σοκαριστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας για το πόσο αίμα χύνεται άδικα στην άσφαλτο εξαιτίας όλων αυτών των κακών συνηθειών, είναι αρκετή για να μας ευαισθητοποιήσει ως πολίτες, να μας κάνει περισσότερο προσεκτικούς στην οδήγηση, αλλά και συμμέτοχους στην προσπάθεια της Πολιτείας και της ελληνικής κυβέρνησης να περιοριστούν σημαντικά οι απώλειες ανθρώπων στον Μολώχ της ασφάλτου, αν δεν μπορεί να εξαλειφθεί τελείως το μεγάλο κακό που μας βρήκε. Τα στοιχεία είναι τραγικά και μιλούν από μόνα τους για το φόρο αίματος που πληρώνουμε γιατί δεν μπορούμε να κόψουμε τις κακές συνήθειες του νεοελληνικού ωχαδερφισμού που μας χαρακτηρίζει. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΑΣ η χρήση κινητού τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης το 2024 ήταν η 3η αιτία πρόκλησης τροχαίων στην Ελλάδα ! Σήμερα, ανεξαρτήτως της πρόκλησης ατυχήματος, η χρήση κινητού επισύρει αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες.

Δεύτερο παράδειγμα μιας άλλης κακής συνήθειας. Η χρήση κράνους από δικυκλιστές. Σχεδόν 4 στους 10 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα το 2023 επέβαιναν σε δίτροχο, ενώ τα ποσοστά χρήσης κράνους συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη είναι χαμηλά, ειδικά για τους συνεπιβάτες.

Τρίτο παράδειγμα κακής συνήθειας. Η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, υπολογίζεται πως σχετίζεται με το 25% των θανάτων στην άσφαλτο στην Ελλάδα το 2024. Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει τρία επίπεδα επήρειας, με αυστηρότερες κυρώσεις για όσους πιάνουν το τιμόνι έχοντας καταναλώσει μεγαλύτερες ποσότητες αλκοόλ.

Ένα ακόμα παράδειγμα είναι η παραβίαση STOP, με την οποία συνδεόταν το 16% των ατυχημάτων στην Ελλάδα το 2022.

Ηθικό δίδαγμα που πρέπει να γίνει μάθημα στα σχολεία: Οι κακές συνήθειες σκοτώνουν συνανθρώπους μας.


Χρήστος Αλεξανδρής 

 

 

randomness