Το πρώτο Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας στην Ελλάδα εκπόνησε το ΣΑΣΘ
Ισχυρό "όπλο" για να διεκδικήσει κοινοτικούς πόρους, που θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση υποδομών αποκτάει η Θεσσαλονίκη. Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) ολοκλήρωσε και ενέκρινε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που είναι το πρώτο στην Ελλάδα και η πόλη αποκτά προτεραιότητα στην αξιοποίηση διαρθρωτικών και επενδυτικών ταμείων για την κατασκευή έργων και υλοποίηση δράσεων, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών και τη λειτουργία του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Το ΣΒΑΚ υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του διακρατικού έργου ΑΤΤΑC και ανάμεσα στα έργα που περιλαμβάνει είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες, η θαλάσσια συγκοινωνία, δίκτυο ποδηλατοδρόμων, σύστημα κοινόχρηστων δημόσιων ποδηλάτων, πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις δημόσιου χώρου. Tο ΣΒΑΚ προβλέπει και τραμ, που έχει αποκτήσει πλέον μελέτες (μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος ECOTALE-INTERREG IVC), για τις οποίες φρόντισε η επιστημονική ομάδα του ΣΑΣΘ, με επικεφαλής τον καθηγητή Χρήστο Πυργίδη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ανακοινώσει, στις 17 Δεκεμβρίου του 2013, ότι θα στηρίξει χρηματοδοτικά, με προτεραιότητα, εκείνες τις πόλεις που διαθέτουν ΣΒΑΚ, ενώ οι χρηματοδοτήσεις θα είναι στοχευμένες σε έργα βιώσιμης αστικής κινητικότητας και δημοσίων συγκοινωνιών. Οι πόλεις που έχουν ωριμότητα (διαθέτουν δηλαδή ΣΒΑΚ) θα μπορούν να αντλήσουν χρηματοδοτήσεις στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ