Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Ξεκίνησε το Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Μόναχο

Με φυσική παρουσία των επισκεπτών και πολλές καινοτομίες η φετινή έκθεση

Πρεμιέρα κάνει σήμερα στο Μόναχο μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εκθέσεις της Γερμανίας, σε πείσμα της πανδημίας και της επιβολής περιοριστικών μέτρων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο Σαλόνι Αυτοκινήτου της χώρας, το οποίο, για πρώτη φορά μετά 70 χρόνια, δεν θα διεξαχθεί στη Φρανκφούρτη αλλά στο Μόναχο. Την ίδια στιγμή, όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, για πρώτη φορά, σε εποχές πανδημίας, οι διοργανωτές επιτρέπουν και τη φυσική παρουσία. Εάν και δεν αναμένεται η έλευση 50.000 επισκεπτών, όπως συνήθως συνέβαινε κατά τη διάρκεια της έκθεσης τα προηγούμενα χρόνια, το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου αποτελεί σημείο αναφοράς για τον κλάδο των εμπορικών εκθέσεων. Εξάλλου, ο συγκεκριμένος τομέας επλήγη σφόδρα από την πανδημία, καθώς από την έλευσή της μετράει απώλειες άνω των 40 δισ. ευρώ.

Οπως αναφέρει η DW, φέτος υπάρχει άλλη μία σημαντική αλλαγή: οι διοργανωτές εκτιμούν πως η απλή έκθεση νέων μοντέλων, όσο ελκυστικά και αν είναι αυτά, δεν αρκεί για να προσελκύσει αρκετά μεγάλο κοινό. «Δεν φτάνει πλέον να δείχνεις λαμαρίνες», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Πέτερ Φους, στέλεχος της εταιρείας συμβούλων EY με ειδίκευση στην αυτοκινητοβιομηχανία. «What will move us next?» είναι το ερώτημα που θέτουν οι ίδιοι οι διοργανωτές, καλώντας το κοινό να ανακαλύψει τις πιθανές απαντήσεις. Το Σαλόνι του Μονάχου δεν περιορίζεται στους συμβατικούς κινητήρες, αλλά επεκτείνεται σε όλο το φάσμα της αυτοκίνησης, από τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα αυτόνομα οχήματα μέχρι το ποδήλατο. Οπως αναφέρει η DW, οι διοργανωτές της έκθεσης τη χαρακτηρίζουν «υβριδική». Ωστόσο, δεν εννοούν πως θα είναι εν μέρει online και εν μέρει με φυσική παρουσία, αλλά πως κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα παρουσιαστούν εναλλακτικά μοντέλα αυτοκίνησης. Παράλληλα, θα επεκτείνεται σε χώρο μεγαλύτερο από εκείνον της διεθνούς έκθεσης του Μονάχου. Κάποια περίπτερα έχουν εγκατασταθεί σε κεντρικά σημεία της πόλης και συνδέονται με τις εγκαταστάσεις της έκθεσης με έναν νοητό διάδρομο δώδεκα χιλιομέτρων, τον αποκαλούμενο Blue Lane, στον οποίο θα επιτρέπονται δοκιμαστικά δρομολόγια για όσους αναζητούν νέες εμπειρίες αυτοκίνησης. Πρόκειται, πάντως, για ένα επιχειρηματικό ρίσκο. Ο γνωστός στη Γερμανία ειδικός σε θέματα αυτοκίνησης Φέρντιναρντ Ντούντενχεφερ εκτιμά ότι «ένα σαλόνι αυτοκινήτου που δεν θέλει να είναι σαλόνι αυτοκινήτου» χάνει τον χαρακτήρα του και, τελικά, το ενδιαφέρον του. Το «παρών» στο Μόναχο δίνουν οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες (VW, BMW, Mercedes Benz), η Hyundai, η Renault και νέοι κατασκευαστές από την Κίνα.

Απουσιάζουν ωστόσο η Toyota, η General Motors και ο νέος όμιλος Stellantis, που περιλαμβάνει μεγάλα ονόματα, όπως η Fiat και η Opel. Η Tesla δεν συμμετείχε ποτέ στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης, ενώ απουσιάζει φέτος και από το Μόναχο. Το ίδιο συμβαίνει με τις Volvo, Ferrari, Rolls-Royce. Πάντως, σε αντίθεση με τον κλάδο των εμπορικών εκθέσεων, αυτός της αυτοκινητοβιομηχανίας καταγράφει σημαντικό τζίρο, φθάνοντας, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων EY, σε επίπεδα-ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο του 2021. 

Παρά τις ελλείψεις που παρουσιάζονται τους τελευταίους μήνες σε πρώτες ύλες και σε επεξεργαστές, όμως, οι 16 μεγαλύτεροι κατασκευαστές ανά τον κόσμο έχουν κερδίσει περισσότερα από 71,5 δισ. ευρώ. Κάποιοι μάλιστα εκτιμούν ότι, ακριβώς λόγω αυτών των ελλείψεων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν πλέον σε premium μοντέλα που έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

 

ΠΗΓΗ : kathimerini
 
 

    

randomness