Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Έπεσαν υπογραφές στο Λιμάνι της Στυλίδας - Ξεκινάει το έργο

• Ο Υπουργός Βασίλης Κικίλιας υποσχέθηκε και άλλη χρηματοδότηση για να γίνουν βελτιωτικά έργα στη χερσαία ζώνη του Λιμανιού !


Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια, υπεγράφη το πρωί της Πέμπτης (5/6) στη Στυλίδα, η Σύμβαση για την «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης του Λιμένα Στυλίδας». Ο Υπουργός συνοδευόταν από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχο Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά. 

Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου «Ελλάδα 2.0» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (NextGenerationEU).
Παρόντες στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης ήταν οι βουλευτές Φθιώτιδας Χρήστος Σταϊκούρας, Γιάννης Οικονόμου και Γιώργος Κοτρωνιάς, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Φάνης Σπανός και o Αντιπεριφερειάρχης Ηλιας Σανίδας, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Φθιώτιδας Γιάννης Πρεμέτης, η Λιμενάρχης Στυλίδας Χρ. Φλώρου, ο Δήμαρχος Στυλίδας Γιάννης Αποστόλου συνοδευόμενος από Αντιδημάρχους και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Στυλίδας, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας Χρυσόστομος Καρέλλης, ο Δήμαρχος Λαμιέων Πανουργιάς Παπαϊωάννου και αρκετοί επαγγελματίες και κάτοικοι της περιοχής.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Υπουργός Βασίλης Κικίλιας ανακοίνωσε και την προσαύξηση του προϋπολογισμού του έργου έτσι ώστε να γίνουν κι άλλα βελτιωτικά έργα στη χερσαία ζώνη του Λιμανιού!

Το έργο της αναβάθμισης του Λιμανιού της Στυλίδας, ίσως να μην είχε φτάσει σήμερα στο στάδιο της υπογραφής της σύμβασης, αν δεν είχε επιδείξει προσωπικό ενδιαφέρον τα προηγούμενα χρόνια ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας.

Το έργο «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης στον Λιμένα της Στυλίδας», προϋπολογισμού 9.863.200,00 ευρώ και πλέον μπορεί να εκκινήσει η κατασκευή του, με χρόνο ολοκλήρωσης τους οκτώ μήνες.

Αντικείμενο του έργου είναι η εκβάθυνση του Λιμένα και ειδικότερα η αποκατάσταση βαθών στη λιμενολεκάνη και στον δίαυλο ναυσιπλοΐας του Λιμένα Στυλίδας.

Έτσι, θα επιτευχθεί αναβάθμιση των υποδομών και της λειτουργίας του Λιμένα, με την ταυτόχρονη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την παροχή ασφαλούς ναυσιπλοΐας στους χρήστες.
Φορέας Υλοποίησης είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με Διευθύνουσα Υπηρεσία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και κύριο του έργου το Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας.

Για ένα οραματικό έργο έκανε λόγο ο βουλευτής Φθιώτιδας και πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι σήμερα μπήκε, και τυπικά, σε τροχιά υλοποίησης η αναβάθμιση των υποδομών και της λειτουργίας του Λιμένα Στυλίδας, προϋπολογισμού 9.863.200 ευρώ, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και χρόνο ολοκλήρωσης τους 8 μήνες, με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της αναδόχου εταιρίας.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφερόμενος στο ιστορικό του έργου υπενθύμισε την κομβική ημερομηνία της 6ης Νοεμβρίου 2023, όταν κατά τη Συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, υπό την προεδρία του, αποφασίστηκε η ένταξη του έργου στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, και η ανάθεση στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) των υπηρεσιών ωρίμανσης.

Την 18η Ιουνίου 2024, με υπογραφές των πρώην Υπουργών Χρήστου Σταϊκούρα και Χρήστου Στυλιανίδη, ορίστηκαν τα αποφαινόμενα όργανα για την εκτέλεση του έργου δηλαδή το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως Αναθέτουσα και Προϊσταμένη Αρχή και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως Διευθύνουσα Υπηρεσία.

Η δήλωση του Χρήστου Σταϊκούρα: «Το οραματικό έργο που η ανατολική Φθιώτιδα ανέμενε αρκετά χρόνια, ξεκινά!

Με την ολοκλήρωσή του θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της Φθιώτιδας και της Κεντρικής Ελλάδας, δεδομένης της πλεονεκτικής γεωγραφικής θέσης του Λιμένα: απέχει λίγα χιλιόμετρα από τον κόμβο σύνδεσης της ΠΑΘΕ, τον Ε65, τη ΒΙΠΕ Λαμίας, αλλά και από τον υπό κατασκευή διαγώνιο άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, ενώ πλησίον υφίστανται και σιδηροδρομικές υποδομές.

Παράλληλα, υφίσταται η πρόθεση ολοκλήρωσης του master plan, που περιλαμβάνει την Επέκταση Προβλήτα και Κρηπιδωμάτων.

Τα αναφερόμενα έργα, όπως και άλλα σημαντικά έργα υποδομής σε διάφορους κρίσιμους τομείς, που σχεδιάζονται, υλοποιούνται ή ολοκληρώθηκαν από την Κυβέρνηση και τους ΟΤΑ, σε συνδυασμό με την υγιή, ισχυρή και αυξανόμενη παρουσία του ιδιωτικού τομέα στην περιοχή, θέτουν τις βάσεις για πραγματικά βιώσιμη ανάπτυξη στην Ανατολική Φθιώτιδα και εν γένει στην ευρύτερη περιοχή της Φθιώτιδας.

Δεν είναι τυχαίο ότι η εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης συνέπεσε με τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια «ο εορτασμός αυτός, μας υπενθυμίζει τις λεπτές ισορροπίες για τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας, αλλά και το γεγονός ότι το μέλλον του, όπως και η ανθρώπινη ύπαρξη είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την προστασία του περιβάλλοντος.

Για την Ελλάδα ειδικά, με ένα από τα μεγαλύτερα και πολυπληθέστερα νησιωτικά συμπλέγματα παγκοσμίως, το θαλάσσιο οικοσύστημα αποτελεί πηγή ζωής και ευημερίας.

Έτσι η προστασία του αποτελεί χρέος και ευθύνη μας. Όλες οι δραστηριότητες στη θάλασσα πρέπει να αναπτύσσονται σε αρμονία με την αρχή της αειφορίας των θαλασσών μας.

Με γνώμονα την προαγωγή της φιλικής προς το περιβάλλον ναυτιλίας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συμμετέχει ενεργά στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), για τη συνεχή βελτίωση των πολιτικών και μέτρων προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της πρόληψης της ρύπανσης του αέρα από τα πλοία.

Πλέον, βρισκόμαστε στην αρχή ενός μαραθωνίου, καθώς μπροστά μας έχουμε τη μεγάλη πρόκληση για την αποτελεσματική εφαρμογή μιας πορείας που θα οδηγήσει σε μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου για τη ναυτιλία και στην επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας, έως τα μέσα του 21ου αιώνα.

Παράλληλα προάγουμε στοχευμένες περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, όπως η καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικά απορρίμματα, η αντιμετώπιση του υποθαλάσσιου θορύβου που προκαλείται από την ναυσιπλοΐα, καθώς και η προώθηση της οριοθέτησης θαλάσσιων περιοχών ως ειδικές περιοχές ελέγχου εκπομπών των πλοίων.

Μία από τις σημαντικές αυτές πρωτοβουλίες, τέθηκε ήδη σε εφαρμογή από την 1η Μαΐου 2025, και αφορά άμεσα τη μεσογειακή μας γειτονιά.

Πρόκειται για τον καθορισμό της Μεσογείου ως περιοχής ελέγχου εκπομπών οξειδίων θείου, γεγονός που σημαίνει ότι όλα τα πλοία που την διαπλέουν, υποχρεούνται πλέον να χρησιμοποιούν καύσιμα με εξαιρετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

Το μέτρο αυτό συμβάλει καθοριστικά στο περιορισμό των εκπομπών των οξειδίων του θείου από τα πλοία και στην ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας του αέρα στη Μεσόγειο».
Για ένα πολύ σημαντικό έργο για τη Στυλίδα, τη Φθιώτιδα και ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα, έκανε λόγο ο βουλευτής Φθιώτιδας Γιάννης Οικονόμου.

Ο βουλευτής Φθιώτιδας Γιώργος Κοτρωνιάς δήλωσε για την υπογραφή της σύμβασης του Λιμανιού της Στυλίδας: «Χαίρομαι γιατί οι προσπάθειές όλων μας, είχαν αίσιο αποτέλεσμα. Το γεγονός ότι μεγαλύτερα πλοία θα μπορούν να το χρησιμοποιούν θα το αναβαθμίσει σε ένα από τα σπουδαιότερα λιμάνια της Στερεάς Ελλάδος.

Προσωπικά, αισθάνομαι ιδιαίτερη ικανοποίηση γιατί η πρότασή μου για την δημιουργία εμπορευματικού κέντρου (logistics) στην περιοχή μεταξύ Λαμίας και Στυλίδας, αποκτά ένα ακόμα ισχυρό επιχείρημα μετά από την αναβάθμιση της λειτουργίας του λιμανιού της Στυλίδας».

Σε δήλωσή του ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός τόνισε: «Η αναβάθμιση του Λιμανιού της Στυλίδας είναι ένα έργο στο οποίο είχαμε τη χαρά να συμβάλλουμε τόσο μέσα από τη σθεναρή διεκδίκηση που έγινε σε συνεργασία με τους βουλευτές και τους τοπικούς φορείς της Φθιώτιδας, όσο και με την ολοκλήρωση και εξασφάλιση όλων των μελετών και των (εξαιρετικά σύνθετων) αδειοδοτήσεων.

Μετά την ολοκλήρωση τα τελευταία έτη των λιμένων και αλιευτικών καταφυγίων Αγ. Κωνσταντίνου, Αρκίτσας, Αχλαδίου, Γλύφας, Μαντουδίου, Αγ. Άννας και έχοντας σε εξέλιξη το λιμάνι της Ιτέας και το αλιευτικό του Αγ. Γεωργίου Λιχάδας, η Στυλίδα έρχεται, ως ικανοποίηση μιας διαχρονικής προσδοκίας της κοινωνίας, να αποτελέσει έναν ισχυρό αναπτυξιακό πόλο για την ευρύτερη περιοχή.
Επόμενοι στόχοι μας το αλιευτικό των Πολιτικών που ολοκληρώνουμε τις μελέτες και φυσικά η μεταφορά του εμπορευματικού λιμένα Χαλκίδας».

«Η σημερινή ημέρα ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τη Στυλίδα, για τη Φθιώτιδα και συνολικά για την Κεντρική Ελλάδα» δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Φθιώτιδας Ηλίας Σανίδας.

«Με την υπογραφή της σύμβασης για την εκβάθυνση του διαύλου και της λιμενολεκάνης του λιμένα Στυλίδας, ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την τοπική οικονομία και τη ναυτιλιακή δραστηριότητα περνά πλέον από τη φάση του σχεδιασμού στη φάση της υλοποίησης.

Πρόκειται για μια παρέμβαση που ενισχύει ουσιαστικά τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του λιμανιού της Στυλίδας, δημιουργεί νέες δυνατότητες σύνδεσης και ανάπτυξης και αποτελεί μια έμπρακτη απόδειξη της συνεργασίας μεταξύ Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κεντρικής Διοίκησης».

Ο Αντιπεριφερειάρχης ευχαρίστησε τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βασίλη Κικίλια, για τη στήριξη και την παρουσία του στη πόλη της Στυλίδας, καθώς και τον πρώην Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που επέδειξε και τη σημαντική συμβολή του στην προώθηση του έργου κατά τα προηγούμενα στάδια.

 

 

Φωτογραφίες

 

randomness