Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Εξ... άρσεις!!!

Εκτροχιασμοί

@ Στην κοιλάδα των Τεμπών, σ' αυτό το σύγχρονο θυσιαστήριο έχουμε θρηνήσει τα προηγούμενα χρόνια πολύνεκρα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα με νέους ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους από ανθρώπινα λάθη των οδηγών. Στην ίδια περιοχή θρηνούμε σήμερα μια πολύνεκρη τραγωδία σε ένα τρομακτικό σιδηροδρομικό ατύχημα, που τα μέχρι στιγμής στοιχεία αποδίδουν την αιτία σε ανθρώπινο λάθος.

Αλλά και η δική μας περιοχή στο κομμάτι από Τιθορέα μέχρι Δομοκό έχει σημαδευτεί από σιδηροδρομικά ατυχήματα. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος της Κυριακής από τα 37 περιστατικά της τελευταίας δεκαετίας τα έξι έχουν σημειωθεί στη Φθιώτιδα.

Συγκεκριμένα στις 10 Δεκεμβρίου του 2013 στη διαδρομή μεταξύ Λιανοκλαδίου - Τιθορέας, αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε όταν προσέκρουσε σε κοπάδι αγελάδων. Στις 3 Αυγούστου του 2018 μικρό επιβατικό τρένο εκτροχιάστηκε στο σταθμό της Λαμίας και έπεσε σε μικρή αποθήκη. Σε εκείνο το ατύχημα τραυματίστηκαν δύο άτομα.

Την ίδια χρονιά στις 27 Σεπτεμβρίου στην Τιθορέα αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με όχημα που παραβίασε τις προστατευτικές μπάρες με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ένα άτομο. Στις 30 Σεπτεμβρίου του 2019, 55χρονος επιβάτης τρένου ακρωτηριάστηκε και αργότερα πέθανε στην προσπάθειά του να ανέβει στο τρένο όταν αυτό ξεκινούσε. Στη 1 Αυγούστου του 2022 τρένο συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε λίγο αργότερα και πριν μπει στο σταθμό της Τιθορέας εκτροχιάστηκε στο σημείο αλλαγής των κλειδιών. Στις 10 Οκτωβρίου του 2022 εμπορική αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε στο Λιανοκλάδι.

Ο εκτροχιασμός έγινε στα κλειδιά των γραμμών. Στις 21 Οκτωβρίου του 2022 στην Τιθορέα αποφεύχθηκε η μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών καθώς ο σταθμάρχης γύρισε το κλειδί την τελευταία στιγμή εκτροχιάζοντας το τρένο.


Προειδοποίηση

@ Σε μια δραματική προειδοποίηση προχώρησε ο καθηγητής Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης.

O κ. Καραγιαννίδης ο οποίος κατάγεται από τη Φθιώτιδα αναρωτήθηκε αν το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση - το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο - θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες στο δίκτυο;

Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία. Η γνώμη του καθηγητή όμως είναι πως αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο, δεν πρέπει κανένας να ταξιδέψει με τρένο. “εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Ως προς το πόσος χρόνος χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, υπογράμμισε: «Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλο τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο. Aυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».

Χειροβομβίδα...

Πριν χρόνια στην Ηράκλεια έψαχναν για τον κρυμμένο θησαυρό με την άδεια της Πολιτείας φυσικά. Ο θησαυρός δεν βρέθηκε ποτέ. Βρέθηκε όμως το Σαββατοκύριακο μια χειροβομβίδα μέσα σε κτήμα στην Ηράκλεια.

Το επικίνδυνο εκρηκτικό εντόπισε κάτω από ένα ελαιόδεντρο αγρότης ο οποίος εκτελούσε εργασίες στο σημείο. Το γεγονός θορύβησε τους κατοίκους οι οποίοι ειδοποίησαν αμέσως την Αστυνομία για τα περαιτέρω. Εντύπωση προκαλεί ότι η χειροβομβίδα βρίσκονταν στην επιφάνεια του εδάφους.

Κιλελέρ !

6 Μαρτίου 1910. Αγροτική επανάσταση στη Θεσσαλία: Παρέμβαση του στρατού, σύγκρουση, καταστολή και νεκροί αγρότες στο Κιλελέρ.

Οι αγρότες που αγωνίστηκαν για την απελευθέρωση από τους Τούρκους τσιφλικάδες της Θεσσαλίας, αρνούνταν να παραμείνουν κολλήγοι στους Έλληνες νεο-τσιφλικάδες (μεγαλέμποροι της διασποράς που έγκαιρα φρόντισαν να αγοράσουν τα τσιφλίκια των Τούρκων πριν την αποχώρησή τους, από τη Θεσσαλία το 1880). Οι άκληροι αγρότες διεκδίκησαν κλήρο. Το πέτυχαν, εν μέρει, με το μοίρασμα τσιφλικιών το 1911-12 (Βενιζέλος)

Αυτή ήταν η κοινωνική πλευρά της Ελληνικής Επανάστασης, μέσα από την οποία συγκροτήθηκε το Νεοελληνικό κράτος.

Αθ. Μιχελής
πρώην βουλευτής Φθιώτιδας

 

Από την περασμένη κιόλας εβδομάδα οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Λαμίας προσπαθούσαν να βρουν ένα τρόπο για να περάσουν το δικό τους μήνυμα όσων αφορά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.  

Χθες Δευτέρα 6 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε μια σιωπηλή διαμαρτυρία κατά την διάρκεια της πρώτης διδακτικής ώρας, όταν και οι μαθητές σχημάτισαν με τις τσάντες τους στο προαύλιο του σχολείου το σύνθημα "ΟΡΓΗ ΟΧΙ ΣΙΩΠΗ", ενώ ταυτόχρονα αναρτήθηκε και πανό με το σύνθημα "Η ΚΑΚΙΑ Η (Χ)ΩΡΑ"

 

 

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων

randomness