Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Ιστορικές Μνήμες

Κατοχή: Γερμανική, Ιταλική, Βουλγαρική στην Ελλάδα. Οι Έλληνες στενάζουν, υποφέρουν κάτω από τις μπότες των απρόσκλητων κατακτητών. Αλλά αγωνίζονται κατά των κατακτητών και οργανώνουν την Εθνική Αντίσταση.

Στις 13-14 Απριλίου 1943, αντιστασιακές Δυνάμεις της Ρούμελης, επιτίθενται στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αμφίκλειας, εξουδετερώνουν τη γερμανική φρουρά του Σταθμού και καταλαμβάνουν το Σταθμό Αμφίκλειας.

Μετά ανατινάζουν το Μηχανοστάσιο του Σταθμού καταστρέφουν τις μηχανές των τρένων και τις σιδηροδρομικές γραμμές μεταξύ των σταθμών Αμφίκλειας και Κάτω Τιθορέας. Αυτά διακόπτουν τη συγκοινωνία για ένα μηνα και σταματούν τον εφοδιασμό των δυνάμεων του Άξονα γι’ αυτό το μήνα.

Η καταστροφή της γέφυρας του Ασωπού, η ανατίναξη της Γέφυρας του Γοργοπόταμου και η καταστροφή της γαλαρίας του Κούρνουβου, είχαν σταματήσει τον εφοδιασμό των δυνάμεων του Άξονα.

Στο Σαμποτάζ του Σταθμού Αμφίκλειας έπεσαν τρεις αντιστασιακοί.

Την άλλη ημέρα οι κατακτητές συνέλαβαν στην Αμφίκλεια 11 άμαχους άσχετους προς το επεισόδιο του Σταθμού, τους μετέφεραν στο Σταθμό και εκεί αφού τους έβαλαν και έσκαψαν τον ομαδικό τους τάφο, τους εκτέλεσαν.

Η εκτέλεση αμάχων απαγορεύεται από το Διεθνές Δίκαιο του πολέμου και είναι κακούργημα και οι δράστες είναι εγκληματίες πολέμου.

Οι κατακτητές, γέμισαν την Ελλάδα με τάφους αμάχων.

Όταν απελευθερωθήκαμε στον ομαδικό τάφο των τραγικών θυμάτων, έστησαν μνημείο και κάθε χρόνο στην επέτειο του τραγικού θανάτου τους, τελείται μνημόσυνο μνήμης.

Δεν τους ξεχάσαμε τους τραγικούς πατριώτες που πότισαν με το  αίμα τους την ελευθερία της Ελλάδας.

Σήμερα, έχει γίνει νέα σιδηροδρομική γραμμή που βλέπει στη Λαμία. Αυτή η γραμμή, με τούνελ στον Καλλίδρομο, συνδέεται με το Σταθμό Κάτω Τιθορέας.

Τα τρένα φθάνουν στο Σταθμό Κάτω Τιθορέας αλλά δεν συνεχίζουν προς το Σταθμό Αμφίκλειας που τώρα έχει κλείσει. Τώρα αποφάσισαν η γραμμή Λειανοκλαδίου, Μπράλλου, Αμφίκλειας και Κάτω Τιθορέας να επαναλειτουργήσει για τους κατοίκους της περιοχής, τους τουρίστες Παρνασσού, Δελφών και Γκιώνας.

Ακόμη, από αυτή τη γραμμή, πέρασαν τα τρένα με τους συμπατριώτες μας που πήγαιναν στο μέτωπο τον Οκτώβριο του 1940 και πολέμησαν τους Ιταλούς επιδρομείς.

Η σιδηροδρομική γραμμή, Κάτω Τιθορέας, Λειανοκλαδίου, είναι ιστορική και δοξασμένη. Έχει γράψει ιστορία. Έχει τη δική της ιστορία.

Ας επαναλειτουργήσει για τους κατοίκους της περιοχής, για τους τουρίστες και για την Ιστορία.

Να μείνει ζωντανή η γραμμή Λειανοκλαδίου, Μπράλλου, Αμφίκλειας και Κάτω Τιθορέας.

Περιμένουμε την επαναλειτουργία της.


Γεωργία Ι. Γκρινιάτσου

 

    

randomness