Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Τα ανοιχτά σχολεία και η “σοφία” των υπουργών!

Ένα από τα προβλήματα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι ότι έχουμε και υπουργούς ξερόλες. Βγάζουν νόμους, εγκυκλίους και Προεδρικά Διατάγματα παριστάνοντας τους σοφούς γι’ αυτό και στο τέλος καταλήγουμε σε ένα απέραντο αλαλούμ με θύματα τους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς.

Ανάλογο αλαλούμ προκλήθηκε και χθες στα σχολεία, πρώτη μέρα λειτουργίας μετά το δίμηνο lockdown για τον περιορισμό της πανδημίας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εικόνα στο 3ο Λύκειο Λαμίας, όπου από τους 50 μαθητές που αναμένονταν στο σχολείο, προσήλθαν μόνο 25 και από αυτούς μπήκαν στις αίθουσες για να κάνουν μάθημα μόνο 6 μαθητές, καθώς οι υπόλοιποι πήγαν στο σχολείο για να κάνουν την αίτηση για τις πανελλήνιες και να φύγουν.

Την Παρασκευή 8 Μαΐου 2020 ψηφίστηκε από τη Βουλή τροπολογία με την οποία δίνεται η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, κοινώς ζωντανή μετάδοση του μαθήματος!

Τη στιγμή που από τη μία δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή με μια απλή υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα του να απουσιάσει από το σχολείο δικαιολογημένα και από την άλλη ο εκπαιδευτικός επουδενί δε θα μπορεί να απουσιάζει από το σχολείο για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Αυτό ομως είναι το λιγότερο. Το ουσιωδέστερο είναι αλλο.

Δεν γνωρίζει άραγε η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως, η οποία αποφάσισε το άνοιγμα της Γ’ Λυκείου, αυτό που είναι παγκοίνως γνωστό ότι δηλαδή τα παιδιά της Γ' Λυκείου αυτή την περίοδο προετοιμάζονται από το σπίτι για τη δοκιμασία των πανελλήνιων εξετάσεων και ότι αυτό δεν συμβαίνει τώρα λόγω κορονοϊού, αλλά ίσχυε και πριν από την πανδημία;

Δεν γνωρίζει η υπουργός Παιδείας ότι η ύλη των πανελλήνιων εξετάσεων έχει διδαχθεί στα σχολεία από τον Μάρτιο και ότι τώρα γίνονται μόνο επαναλήψεις ;

Επειδή προφανώς τα γνωρίζει όλα αυτά η κ. Κεραμέως παραμένει αναπάντητο ενα ερώτημα. Γιατί αραγε αποφάσισε να λειτουργήσουν οι τάξεις της Γ’Λυκείου, επιλέγοντας μια διαδικασία χωρίς κανένα μαθησιακό αποτέλεσμα ;

Τι νόημα έχει να λειτουργούν τα σχολεία με άδειες από μαθητές αίθουσες ;

Δεν θέλουμε να πιστέψουμε τις διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών ότι το ανοιγμα των σχολείων εξυπηρετεί τα επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης. Ούτε φυσικά να υιοθετήσουμε αβασάνιστα τις καταγγελίες τους για την βιντεοσκόπηση των μαθημάτων. Σήμερα η παράδοση μαθημάτων απότον υπολογιστή είναι καθημερινή πρακτική στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια.

Θα ήταν χρήσιμο όμως να μας ενημερώσουν οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας πότε ζήτησαν τη γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας ; Έγινε κάποια διαβούλευση, έστω για το τυπικό της υπόθεσης ;

Οι Έλληνες πολίτες εμπιστεύτηκαν την Πολιτεία και πειθάρχησαν στα μέτρα προστασίας απο τον κορονοϊό. Δεν θα έπρεπε και η Πολιτεία να εμπιστευτεί την άποψη των εκπαιδευτικών για τη λειτουργία των σχολείων, αφού αυτοί ζουν και γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα της εκπαίδευσης ;


Χρ. Α

 

    

 

Απόψεις

Γράφει η Γιώτα Τριανταφύλλου Κλαίω Φοβάμαι, μήπως κανείς δεν το κάνει για μένα.Να εξοφλήσω ενοχές, που ακόμη χρωστάω.Θυσία σε θεό αδικίας, με δύναμη ψυχής κουρασμένης,...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων

randomness