Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΤΟ “ΑΣΗΜΕΝΙΟ ΒΕΛΟΣ” ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΤΟ Σ.Σ. ΛΕΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ - Μας αποκλείουν και από το τρένο!

Μια δυσάρεστη έκπληξη για την πόλη της Λαμίας και τους κατοίκους μας επεφύλασσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις παρέχει επιπλέον καθημερινά δρομολόγια με το “ασημένιο βέλος”, το πρώτο ETR τρένο στην Ελλάδα, στην διαδρομή Αθήνα - Λάρισα - Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο, σε λιγότερο από 4 ώρες, χωρίς να προβλέπεται στάση στο Σ.Σ. Λειανοκλαδίου !

Αναλυτικότερα, το “ασημένιο βέλος” που έκανε την παρθενική του εμφάνιση στις ράγες του ΟΣΕ την Κυριακή, πραγματοποιώντας το πρώτο πρωινό δρομολόγιο, με την αμαξοστοιχία να αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 07:22 με μια μόνο ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 09:58 (δηλαδή 2 ώρες και 36 λεπτά), και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 11:20 δηλαδή 1 ώρα και 22 λεπτά).

Το επόμενο δρομολόγιο του ETR αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 17:22 το απόγευμα, με μια ενδιάμεση στάση και πάλι στη Λάρισα στις 20:00, και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 21:21.

Αντίστοιχα, το πρώτο πρωινό δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας ETR αναχωρεί από τον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 07:08, με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 08:25 και άφιξη στον Σταθμό της Αθήνας στις 11:03.  Το επόμενο δρομολόγιο του ETR αναχωρεί από τον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 17:08 το απόγευμα, με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 18:26, και άφιξη στον Σταθμό της Αθήνας στις 21:04.

Ο Σ.Σ. Λειανοκλαδίου, αν και κατασκευάστηκε με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές για να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό, δεν περιλαμβάνεται στους σχεδιασμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η επίσημη δικαιολογία που προβάλλεται από τους αρμόδιους είναι ότι μια στάση της αμαξοστοιχίας ETR στο σταθμό του Λειανοκλαδίου θα “εκτροχίαζε” τους χρόνους των δρομολογίων, δεδομένου ότι ο αρχικός σχεδιασμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν το “ασημένιο βέλος” να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό !!

Η είσοδος των Ιταλών στους κόλπους του ελληνικού σιδηροδρόμου, τον Σεπτέμβριο του 2017, είχε δημιουργήσει και στους πολίτες της Φθιώτιδας σημαντικές προσδοκίες ως προς το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Το παρθενικό δρομολόγιο όμως του “ασημένιου βέλους”, διέψευσε τις ελπίδες τους καθώς οι κάτοικοι με απογοήτευση διαπίστωσαν ότι το γρήγορο τρένο δεν αφορά την περιοχή μας, αλλά σχεδιάστηκε με αποκλειστικό στόχο τον περιορισμό της διάρκειας του ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Και ο περιορισμός του χρόνου ταξιδιού, σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την περικοπή των ενδιάμεσων στάσεων για τα δρομολόγια μεταξύ των δύο πόλεων. Και αυτό γιατί το δίκτυο είναι σε τέτοια κατάσταση που δεν επιτρέπει ακόμα την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων, παρά το γεγονός ότι τα “ασημένια βέλη” έχουν ενισχυμένες δυνατότητες. Ετσι επιλέχθηκε η ενδιάμεση στάση στη Λάρισα και η περικοπή του Σ.Σ. Λειανοκλαδίου.

Για το θέμα έχει ενημερωθεί ήδη ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και οι βουλευτές του νομού, δημοσιογραφικές πληροφορίες ωστόσο σημειώνουν ότι τα περιθώρια για αλλαγή των δρομολογίων είναι μικρά και δεν θα πρέπει να καλλιεργούνται ψεύτικες προσδοκίες.

Για τις αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο έχει ενημερωθεί και ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ενώ συνάντηση με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα, θα επιδιώξει τις επόμενες ημέρες και ο Αντιπεριφερειάρχης Φθιώτιδας Θανάσης Καρακάντζας.


Απ. Καραναστάσης: Οι πολίτες απαιτούν εξυπηρέτηση


Αδικαιολόγητη χαρακτηρίζει την απόφαση για την περικοπή της στάσης του δρομολογίου του “Ασημένιου βέλους” στο Λειανοκλάδι, ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αποστόλης Καραναστάσης, την ώρα μάλιστα που υπουργείο Υποδομών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησαν, πριν λίγες ημέρες, στην υπογραφή της νέας σύμβασης για τη χορήγηση επιδότησης, που αφορά την εκτέλεση των λεγόμενων “άγονων” δρομολογίων. 

«Το πολυδιαφημισμένο επιτελικό κράτος μας επαναφέρει στην εποχή του αραμπά» σημειώνει ο κ. Καραναστάσης.

Αναφερόμενος στην υπογραφή της σύμβασης για τις άγονες γραμμές, που χαρακτηρίστηκε ως συμφωνία πρότυπο για το μέλλον, ο κ. Καραναστάσης τονίζει οτι στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας προβλέπονται:

«- Η καταβολή από το Δημόσιο στην ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με αυτόματη επέκταση 5 ετών μετά το τέλος της δεκαετίας. Η αξία της σύμβασης δηλαδή ανέρχεται σε 750 εκατ. ευρώ.

- Το πρώτο πρωινό τρένο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΑΘΗΝΑ (51IC), με άφιξη στην ΑΘΗΝΑ 10:22’, παύει να σταθμεύει στο ΛΕΙΑΝΟΚΛΑΔΙ (ΛΑΜΙΑ) στις 8:38’. Δηλαδή το τρένο αυτό διέρχεται τη ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ σαν να είναι σε τούνελ!

Να θυμηθούμε ότι το τρένο αυτό, το 2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στάθμευε πέρα από το Λειανοκλάδι και στο Παλαιοφάρσαλο, με διάρκεια της διαδρομής Θεσσαλονίκη - Αθήνα 3:51’ ώρες Σήμερα, μετά από 3 χρόνια κυβέρνησης Ν.Δ., χωρίς στάση σε Λειανοκλάδι και Παλαιοφάρσαλο, η διάρκεια της ίδιας διαδρομής θα είναι 3:56 ώρες και πανηγυρίζουν!

Τι πέτυχαν, λοιπόν, με τις αλλαγές αυτές:

Κάποιος που θέλει να ταξιδέψει για πρωϊνή δουλειά από τη ΛΑΜΙΑ στην ΑΘΗΝΑ, θα επιλέξει το 53IC στις 11:07’ από το Λειανοκλάδι, με άφιξη στην ΑΘΗΝΑ 13:03’!

Εναλλακτικά, μπορεί να επιλέξει το δρομολόγιο C121(Λεωφορείο), να ξεκινήσει 6:57’ από το Λειανοκλάδι και σε 5 ώρες (11:57’) να φθάσει στην Αθήνα.

Δηλαδή, στην ψηφιακή εποχή, το πολυδιαφημισμένο επιτελικό κράτος μας επαναφέρει στην εποχή του αραμπά.

Η άλλη μεγάλη απάτη: Ανακοινώθηκε ότι προστίθενται οι εξής νέες διαδρομές: Τιθορέα – Λειανοκλάδι – Λαμία - Στυλίδα και Λειανοκλάδι - Λαμία (για εξυπηρέτηση μετεπιβιβάσεων από/σε δρομολόγια IC Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Αθήνα). Αλήθεια αυτές οι γραμμές δεν λειτουργούσαν το 2019; Πότε σταμάτησαν και πότε θα (ξανα)ξεκινήσουν;

Οι πολίτες της περιοχής μας - σημειώνει ο πρώην βουλευτής Φθιώτιδας - απαιτούν να εξυπηρετούνται με το φθηνότερο, ασφαλέστερο και οικολογικότερο μεταφορικό μέσο, τον σιδηρόδρομο, με πύκνωση των δρομολογίων ώστε να αντιμετωπίζονται πραγματικά οι ανάγκες των επιβατών.

Έχει δε υποχρέωση η κυβέρνηση (για όσο καιρό ακόμη θα παραμένει κυβέρνηση) να συντηρήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο και να χρηματοδοτήσει τις υποδομές, δεδομένου ότι, τα τελευταία τρία χρόνια δεν έχει γίνει καμιά παρέμβαση από αυτές που με στόμφο ανακοινώνονται κάθε τόσο».


ΑΘΑΝ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ: ΣΦΑΛΜΑ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή' ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ;


Εξάλλου, ο πρώην Υφυπουργός Αθαν. Γιαννόπουλος για το παραπάνω θέμα εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

“Κατά περίεργο τρόπο πληροφορηθήκαμε την μη στάθμευση της συγχρόνου αμαξοστοιχίας ΑΣΗΜΕΝΙΟ ΒΕΛΟΣ που η έναρξη λειτουργίας του έγινε την Κυριακή στον ιστορικό σταθμό Λιανοκλαδίου που είναι και γεωγραφικά για την Ελλάδα η μεσότητα της διαδρομής.

Θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν σχεδιάσει σχεδόν το 5λεπτο της καθυστέρησης της αποβίβασης και επιβίβασης του κοινού να κερδηθεί σε χρόνο ώστε να εκπληρωθεί ο στόχος της εταιρείας του δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη κάτω από 4 ώρες.

Και μου είναι αδιανόητο γιατί δεν υπήρξε παρέμβαση εκ μέρους των Βουλευτών μας και των 2 υπουργών ώστε να έχουμε αυτή τη στάση του ΑΣΗΜΕΝΙΟΥ ΒΕΛΟΥΣ στον ιστορικό σταθμό Λιανοκλάδι.

Πρέπει να υπάρξει διόρθωση πάνω στο θέμα αυτού του σχεδιασμού και επαναπροσδιορισμός του δρομολογίου.

 

Αθανάσιος Γιαννόπουλος
Καθηγητής Χειρουργικής
τ. Υφυπουργός Υγείας”

 

 

    

 

randomness