Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αντίστροφη μέτρηση για το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα

• Μπήκαν μπουλντόζες και στο Μπράλος - Άμφισσα


Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το τμήμα του Ε65 Λαμία – Ξυνιάδα, όπου η πρόοδος ξεπερνά πλέον το 95%.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει δύο εργολαβίες που τρέχουν ταυτόχρονα και στο πρώτο τρίμηνο του 2024 έχει εκτιμηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι θα ολοκληρωθεί και λειτουργήσει το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία - Ξυνιάδα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η πρόοδος των έργων στο νότιο τμήμα έχει ξεπεράσει το 95% και συγκεκριμένα στο τέλος Σεπτεμβρίου έχει σκαρφαλώσει στο 95, 65%.

Τα έργα επικεντρώνονται κυρίως στο τμήμα των 4χλμ πριν την σήραγγα Όθρυος, όπου η χάραξη άλλαξε και οι εργασίες τρέχουν.

Πρόκειται για το σημείο στο οποίο ξεκινά στο 21,8χλμ του άξονα και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.

Σε αυτό το τμήμα είχαν σταματήσει τα έργα από το 2021 καθυστερώντας την ολοκλήρωση του καθώς κρίθηκε μη ασφαλής η διέλευση του αυτοκινητόδρομου από το σημείο αυτό κάνοντας επιτακτική την αλλαγή χάραξης καθώς ο αυτοκινητόδρομος συνέπιπτε με τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής.

Να θυμίσουμε πως από τα συνολικά 32,5 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου, μήκους 14,5 χιλιομέτρων.

Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί και η της Σήραγγα Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στο νότιο τμήμα. Επίσης οι μπουλντόζες «μπήκαν» και στο Μπράλος - Άμφισσα.

Το έργο το οποίο υπεγράφη στις 16 Φεβρουαρίου 2023, είναι σύμφωνα με πληροφορίες, σε φάση προκαταρκτικών εργασιών και ολοκλήρωσης των μελετών και κινείται εντός χρονοδιαγράμματος.

Αυτό σημαίνει πως η ανάδοχος εταιρεία, η ΑΒΑΞ, έχει ξεκινήσει τον καθαρισμό και την διάνοιξη των μετώπων δηλαδή της χάραξης του δρόμου που θα μπουν οι μπουλντόζες.




• Παράλληλα τρέχει και η ενεργοποίηση του εργοταξίου, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα σε Μπράλο και Γραβιά, με τη διάνοιξη οδών πρόσβασης, αλλά και την ενεργοποίηση των γραφείων και των εγκαταστάσεων logistics.

Το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης.

Ο διαγώνιος άξονας Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο και με τα έργα στο Μπράλος - Άμφισσα, ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας - Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία - Καρδίτσα - Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο - Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου και κατ’ επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος).

Αναθέτουσα αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και μάλιστα πρόσφατα εγκρίθηκε και η ένταξή του σε αυτό.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας κάνοντας χθες τον τριμηνιαίο απολογισμό έργου, αναφέρθηκε σε όλα τα δημόσια εργα που είναι σε εξέλιξη σημειώνοντας μεταξύ άλλων τα εξής:

«Βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.

Ανάμεσα σε αυτά και τα μεγάλα, εμβληματικά έργα.

• Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024.

• Σημαντικό τμήμα του Ε-65, μέχρι την Καλαμπάκα, παραδίδεται τους πρώτους μήνες του 2024.

• Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος προχωρά, σε ποσοστό ολοκλήρωσης 25% του έργου μέχρι σήμερα.

• Η οδική σύνδεση Άκτιο - Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, εφέτος.

• Η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover) ξεκινά τον επόμενο μήνα.

• Ο οδικός άξονας Ιωάννινα - Κακκαβιά επαναδημοπρατήθηκε.

• Εξετάζεται ο τρόπος επανα-δημοπράτησης τμήματος του οδικού άξονα Λαμία - Καρπενήσι.

• Ο οδικός άξονας Μπράλος - Άμφισσα και η παράκαμψη της Χαλκίδας ξεκινούν να κατασκευάζονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με πρόδρομες εργασίες να υλοποιούνται σε κάποια τεχνικά έργα. 





Σε 18 μήνες η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου


Κάλεσμα στους νεοεκλεγέντες δημάρχους και περιφερειάρχες της χώρας να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χωρίς πολιτικοποιήσεις και αντιπαραθέσεις προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, απηύθυνε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, όπου και παρουσιάστηκε ο τρίμηνος απολογισμός του έργου.

Ειδικότερα, όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, πρόθεση του Υπουργείου και άμεσο μέλημά του είναι να συζητήσει με τους νέους τοπικούς άρχοντες, ούτως ώστε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να μπορέσουν «να προχωρήσουν στους χρόνους τους και να τελειώσουν σωστά». Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί και σε συγκεκριμένα εν εξελίξει έργα, όπως η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το flyover στη Θεσσαλονίκη, ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, αλλά και στα έργα στην πληγείσα από τις καταστροφές Θεσσαλία, όπου, όπως σημείωσε, οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι άμεσες και απολύτως δραστικές. Τέλος, υπογράμμισε ότι οφείλουμε να δείξουμε τον απαραίτητο σεβασμό στους πολίτες και στα έργα συνεχίζοντάς τα, όπως άλλωστε έχει υποδείξει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

«Χρειάζεται να δώσουμε δυνάμεις και στο γεγονός ότι δεν πρέπει πλέον να χάσουμε το χρόνο μας σε πολιτικοποίηση έργων ή σε αντιπαραθέσεις οι οποίες, μέχρι σήμερα, έχουν αποδειχθεί ότι φέρουν πλείστα όσα προβλήματα και στο τέλος κοστίζουν και στον ελληνικό λαό, αλλά και φυσικά, δεν επιτρέπουν την άμεση απόδοση λύσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, όπως σχολίασε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, «είναι πρόδηλο ότι οφείλεις να συζητάς με την Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν τη σέβεσαι ενώ γνωστοποίησε πως το επόμενο διάστημα θα καλέσει για να συζητήσει την πορεία και τη συνέχεια των έργων με τους τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ-
ΚΙΝΑΛ.

Σε 18 μήνες από σήμερα υπολογίζεται η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου που υπέστη τεράστιες ζημιές από την κακοκαιρία Daniel ενώ έως τότε τα τρένα θα κινούνται σε μονή γραμμή, πιθανότατα από 20 Νοεμβρίου, αρχικά τα εμπορικά, καθώς υπάρχει ήδη σοβαρό πρόβλημα που σχετίζεται με τη μεταφορά των προϊόντων και αργότερα και τα επιβατικά.


«Είναι μια ευκαιρία να φτιάξουμε καλύτερες υποδομές» είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας επισημαίνοντας πως στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού σιδηροδρόμου, μεταρρυθμίζοντας από τη βάση του το ελληνικό τρένο. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου εντάσσεται στη στρατηγική του Υπουργείου, μετά μάλιστα και τις νέες δυσκολίες που πρόσφατα προέκυψαν.

«Υπογράψαμε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ», ανέφερε σχετικά ο Χρήστος Σταϊκούρας. Στο Υπουργείο συστάθηκε και συγκροτήθηκε επιτροπή, αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα.

Κι ενώ τα έργα ανάταξης τους ελληνικού σιδηροδρόμου - τα οποία αφορούσαν τη σύμβαση 717 και τα συστήματα αυτόματης πέδησης ETCS ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγραμμάτων, όπως ανέφερε σχετικά ο Υπουργός, δυστυχώς όμως προέκυψε η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες - από τον Daniel - περιοχές.


Προώθηση πράσινων και έξυπνων μαζικών μεταφορών


Από την πλευρά της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε πως κύριος στόχος μας είναι, εξ αρχής, η προώθηση των πράσινων και έξυπνων μαζικών μεταφορών.

Σε ότι αφορά την ανάπτυξη των πράσινων μεταφορών, όπως είπε, πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η ηλεκτροκίνηση, η οποία υλοποιείται μέσω 4 κυρίων προγραμμάτων:

• Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ        • Πράσινα ταξί

• Φορτίζω παντού        • e-Astypalea

Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, η υφυπουργός αναφέρθηκε στην προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ως το τέλος της τετραετίας. Τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε περίπου 6 μήνες από τώρα. 'Αλλα 400 νέα λεωφορεία - ηλεκτρικά και φυσικού αερίου - θα κυκλοφορήσουν ως το 2025. Για την προμήθεια των υπολοίπων 650 λεωφορείων ετοιμάζεται ο διαγωνισμός με στόχο να προκηρυχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Τέλος, η υφυπουργός κα Αλεξοπούλου αναφέρθηκε και στην επικαιροποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας Ελλάδα 2030, το οποίο, εκτός των άλλων, αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% έως το 2030. Επεξεργαζόμαστε προτάσεις για τον νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας, βελτιώσεις του ΚΟΚ, το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας.

 

 

    

 

randomness