Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Ε-65: Ενα εργο που παρακάμπτει τη Λαμία ;

Παραδόθηκαν την Παρασκευή 16 Ιουλίου 2021  απο τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή ,τα 14 πρώτα χιλιόμετρα του νοτίου τμήματος του Ε65 . Αν δεν κάνουμε κάποιο λάθος πρέπει να είναι η τρίτη φορά μέσα στα δύο τελευταία χρόνια που κυβερνητικό κλιμάκιο επισκέπτεται τα εργα στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε-65 . Τα κυβερνητικά κλιμάκια εχουν πάρει κατα πόδας την πρόοδο εργασιών του εργου και με την πρώτη ευκαιρία κάνουν και μια στάση για εγκαίνια .  Είχαν  προηγηθεί δύο επισκέψεις του ιδιου του πρωθυπουργού ,για να επιθεωρήσει τα εργα που ηταν σε εξέλιξη ,  η πρώτη στη γέφυρα του Σπερχειού και η δεύτερη στο εργοτάξιο της Ξυνιάδας . Βέβαια το ρεκόρ των επισκέψεων πρέπει να το κατέχει ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης , ο οποίος μαζί με το φίλο του πρώην βουλευτή Αποστόλη Καραναστάση είχαν φροντίσει να επισκέπτονται τα εργα σχεδόν κάθε μήνα . Η προσπαθειά τους ωστόσο αναγνωρίστηκε απο τη σημερινή κυβέρνηση . Απο το βήμα της χθεσινής εκδήλωσης ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής εδωσε τα εύσημα στον πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ αφου οπως είπε επι των ημερών του ξεκίνησε η κατασκευή του νέου τμήματος , οι εργασίες του οποίου είχαν παγώσει λόγω της οικονομικής κρίσης και αλλων προβλημάτων με την ευρωπαική ενωση .
Βέβαια ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας στον χαιρετισμό του υπενθύμισε σε οσους δεν το γνωρίζουν ή το εχουν ξεχάσει ισως  ότι ο Ε65 σχεδιάσθηκε, υπεγράφη η πρώτη σύμβαση παραχώρησης, έγιναν πρόδρομες εργασίες και άρχισε η κατασκευή του την περίοδο 2005-2009, από την τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον Κώστα Καραμανλή.

Με τις περιοριστικές πολιτικές που ξεκίνησαν το 2010, οι εργασίες διεκόπησαν.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας - ΠΑΣΟΚ, υπό τον Αντώνη Σαμαρά, το 2013, επαναδιαπραγματεύθηκε τη σύμβαση παραχώρησης.

Τότε επιλέχθηκε να προχωρήσει το πιο ώριμο από πλευράς απαλλοτριώσεων τμήμα, αυτό το οποίο συνδέει την Ξυνιάδα με τα Τρίκαλα.

Από τις αρχές του 2015, το έργο συνεχίστηκε με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υπό τον Αλέξη Τσίπρα και  παραδόθηκε τα Χριστούγεννα του 2017. Στις αρχές του 2019  ξεκίνησαν οι εργασίες για το νότιο κομμάτι, που ενώνει την πόλη της Λαμίας με την Ξυνιάδα. 

 Θα συμφωνήσουμε με ολα οσα ειπώθηκαν απο τους ομιλητές της τελετής των εγκαινίων των πρώτων 14,5 χιλιομέτρων  του νότιου τμήματος του Ε-65  . Θα συμφωνήσουμε οτι ''αποτελεί έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας, αφού μηδενίζει την απομόνωση κρίσιμων περιοχών του Ελλαδικού χώρου, φέρνοντάς τες,με ασφάλεια και ταχύτητα, στον λοιπό χώρο.

Μια οδική υποδομή κομβικής σημασίας, που αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου για την κοινωνική και οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, στη Θεσσαλία, στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα, σε όλη την Ελλάδα''. Πράγματι είναι παγκόσμιος κανόνας πλέον στα οδικά εργα οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι να διέρχονται εξω απο τις πόλεις . Με ποιόν τρόπο ομως θα συνδεθούν οι κεντρικές επιλογές της κεντρικής εξουσίας με τις επιλογές και τις προτεραιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ;

Δεν ακούστηκε  καλά στ'αυτιά μας αυτό που ειπώθηκε απο τον εκπρόσωπο της κατασκευάστριας εταιρείας οτι δηλαδή ''κάναμε ενα εργο που παρακάμπτει τη Λαμία και διευκολύνει τους διερχόμενους οδηγούς'' . Και φαντάζομαι  οτι θα συμφωνήσει μαζί μας και ο ιδιος ο Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραίσκος που εχει θέσει ως μέγιστη προτεραιότητα να αυξήσει την επισκεψιμότητα στην πόλη και ηταν παρών στην εκδήλωση . 

Τι πάει να πεί κάναμε ενα εργο που παρακάμπτει τη Λαμία που βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας ;  Και ποιό θα είναι τελικά το οφελος για τους Λαμιώτες ; Μήπως αυτή η φράση που ειπώθηκε απο τα χείλη του εκπροσώπου της εργολήπτριας εταιρείας θα πρέπει να μας αφυπνίσει και να δούμε τι πρέπει να κάνουμε για να προσκομίσουμε οφέλη απο τους μεγάλους οδικούς και σιδηροδρομικούς αξονες που διασχίζουν την περιοχή μας ; 

                                                                                                                                                                                   Χρήστος Αλεξανδρής

                                                                                                                                                                                          Δημοσιογράφος



    

 

randomness