Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65 – Κώστας Καραμανλής: Διευκολύνουμε τη ζωή των πολιτών

 

 

Τα πρώτα 14 χλμ του Νοτίου Τμήματος του Ε65 έδωσε στην κυκλοφορία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Τα 14 αυτά χλμ, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, είναι σχεδόν το μισό τμήμα του Νοτίου Ε65, που συνολικά εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα.

«Ήδη, και μόνο από αυτό το τμήμα, περιμένουμε σοβαρά οφέλη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι το Καρπενήσι βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση, αλλά αποφεύγεται και η κίνηση μέσα στην πόλη της Λαμίας από και προς πόλεις της περιοχής.

«Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτά τα 14 χιλιόμετρα του νέου οδικού δικτύου έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ζωή των πολιτών. Και αυτό τελικά πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση με τα έργα αυτά: Να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών. Να ενισχύει την οδική ασφάλεια. Να δίνει ταχύτητα στις μετακινήσεις, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής. Πρόσβαση σε περιοχές που βρισκόντουσαν σε απομόνωση, Και βέβαια ανάπτυξη, ώθηση στην οικονομία, νέες δουλειές, στήριξη στην ελληνική περιφέρεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.



 

 

«Προχωράμε με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης των έργων» 

Ο κ. Καραμανλής στην ομιλία του ανέφερε πως: «Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, που έχουμε εκπονήσει, είναι συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά του Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004 – 2009», τονίζοντας πως προχωρά η υλοποίηση του όχι με λόγια, αλλά με πράξεις.

Επισήμανε ότι: «Έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Για να σας δώσω ένα μέτρο σύγκρισης, η προηγούμενη κυβέρνηση σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα κάτω από 800 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς σε δυο χρόνια, πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Πάνω από το τετραπλάσιο σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα.

Δηλαδή προχωράμε με περίπου δεκαπλάσιο ρυθμό συμβασιοποίησης των έργων σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση!

Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, το λένε οι αριθμοί.

Και επειδή ξέρω τη δουλειά που κάνουμε με τον Γενικό Γραμματέα στο Υπουργείο, σας διαβεβαιώ ότι αυτή η διαφορά συνεχώς θα διευρύνεται ακόμα περισσότερο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Όλα αυτά τα έργα δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και μην ξεχνάτε το 2021 είναι και η χρονιά που γιορτάζουμε τα 40 χρόνια από την ένταξη μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή δεν θα βρισκόμασταν εδώ. Χωρίς τα λεφτά του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσαμε σήμερα να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά».

Και διαβεβαίωσε ότι: «Εμείς όταν λέμε κάτι, το κάνουμε έργο. Αυτή είναι η παράταξή μας, αυτή είναι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».

 

                                                        Χρήστος Σταικούρας : Ανοίγει ο δρόμος για Διαγώνιο  Άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο

Στον χαιρετισμό του ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας υπογράμμισε οτι με την ολοκλήρωση και αυτού του τμήματος, η Λαμία, η Κεντρική Ελλάδα και όχι μόνο, πέραν των άλλων, συνδέεται ταχύτερα και ασφαλέστερα με την Ιταλία, την Κεντρική, Δυτική και Βόρεια Ευρώπη και πρόσθεσε  ότι η επίτευξη ενός στόχου συνιστά εφαλτήριο για την αναζήτηση και επίτευξη νέων, και ζήτησε απο τον υπουργό Υποδομών να δρομολογήσει την ασφαλή και ταχεία σύνδεση της Ευρυτανίας, τόσο με τους ανατολικούς όσο και με τον δυτικό άξονα, καθώς και την κατασκευή του Διαγώνιου Άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο.

 

 

 

 

 

''Τα σημερινά εγκαίνια του έργου πιστοποιούν τη βούληση, την αποφασιστικότητα και την αποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης για τη διαμόρφωση των όρων προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας.

 

Προς αυτό το στόχο προχωρούμε όλοι μαζί, αταλάντευτα, συνεκτικά, συντονισμένα, αποτελεσματικά και δίκαια'' σημείωσε ο κ. Σταικούρας .

 

 

Τα τεχνικά στοιχεία και η εξέλιξη του έργου 

Υπενθυμίζεται ότι ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χλμ, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λαμίας, με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από 5 αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή.

Λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε μόνο το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017.

Το Νότιο Τμήμα, το κομμάτι δηλαδή από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται τον Δεκέμβριο του 2018, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Συνολικά, το Νότιο Τμήμα, εκτείνεται σε 32 χιλιόμετρα. Δηλαδή το κομμάτι που δόθηκε σήμερα σε κυκλοφορία είναι σχεδόν το μισό. 

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το κομμάτι από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας, έως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, το οποίο θα εξυπηρετεί την κατεύθυνση από Αθήνα προς Καρπενήσι και αντιστρόφως. Έτσι θα αποφεύγεται η κίνηση μέσω της πόλης της Λαμίας, εξασφαλίζονται υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος της διαδρομής.

Η πρόοδος κατασκευής του Νοτίου Τμήματος είναι στο 70% και οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και στο υπόλοιπο τμήμα.

Το Νότιο Τμήμα του Ε65 εκτείνεται από τη Λαμία ως τη Ξυνιάδα, με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Περιλαμβάνει τη κατασκευή της Σήραγγας Δομοκού, συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων περίπου ανά κλάδο, τη κατασκευή 11 γεφυρών, τριών Ανισόπεδων Κόμβων στη Λαμία, το Καρπενήσι και τη Ξυνιάδα και δύο ημικόμβων στον ΠΑΘΕ και την Ανθήλη.

Το συνολικό κόστος του Νοτίου Τμήματος ανέρχεται σε 305 εκατομμύρια ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη 13 Ιουλίου κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65, το οποίο «ξεμπλόκαρε» μετά από συστηματικές προσπάθειες και επίπονες διαπραγματεύσεις 18 και πλέον μηνών με την ΕΕ.

Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο θα διαρκεί τέσσερις ώρες.

 



 

Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης ο Υπουργός Οικονομικών  Χρήστος Σταϊκούρας, καθώς και ο Υπουργός Ανάπτυξης  Άδωνις Γεωργιάδης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός , ,  ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Παραχώρησης Οδός Κεντρικής Ελλάδος  Ροδιανός Αντωνακόπουλος

Στο τέλος της εκδήλωσης  οι Υπουργοί επιβιβάστηκαν σε αυτοκίνητα για να κάνουν την πρώτη διαδρομή μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου και στη συνέχεια ο δρόμος δόθηκε και επισήμως στην κυκλοφορία.

Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών επίσης ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής Φθιώτιδας  Γιάννης Οικονόμου, οι βουλευτές Φθιώτιδας Γιώργος Κοτρωνιάς και Θέμης Χειμάρας ,  Ευρυτανίας  Κωνσταντίνος Κοντογεώργος, Φωκίδας Γιάννης  Μπούγας, Καρδίτσας  Ασημίνα Σκόνδρα και  Γιώργος Κώτσος,  ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας  Κώστας Αγοραστός, ο αντιπεριφερειάρχης Φθιώτιδας Θανάσης Καρακάντζας , ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου  , ο πρόεδρος της ΠΕΔ Στερεάς και Δήμαρχος Καρπενησίου Νίκος Σουλιώτης,ο Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραίσκος , ο πρόεδρος του ΤΕΕ Θανάσης Λυκόπουλος  δήμαρχοι περιοχών από όπου θα διέρχεται ο Ε65, καθώς και ο  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ  Γιώργος Περιστέρης.



Φωτογραφίες

    

randomness