Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Εuro 2024-IW:Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα δεν θα...σώσει τη γερμανική οικονομία


 Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα που θα διεξαχθεί στη Γερμανία αυτό το καλοκαίρι είναι απίθανο να μετατραπεί σε καλοκαιρινό παραμύθι για τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης καθώς προσπαθεί για ανάπτυξη, όπως ανέδειξε μια μελέτη από κορυφαίο ινστιτούτο.

 «Η εμπειρία από το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου το 2006 δείχνει ότι τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα δεν είναι οικονομικά πυροτεχνήματα», δήλωσε ο Μίκαελ  Γκρόεμλινγκ, επικεφαλής του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας IW  στην Κολωνία.
 «Πολλοί καταναλωτές είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν το Euro 2024 ως ευκαιρία για να αγοράσουν μια νέα τηλεόραση, να προσκαλέσουν τον κόσμο σε μια δημόσια προβολή ή να πιουν μια ακόμη μπύρα ενώ παρακολουθούν τους αγώνες», είπε.
 «Αλλά θα εξοικονομήσουν χρήματα αλλού: φαγητό στο σπίτι αντί για εστιατόριο, τηλεόραση αντί να πηγαίνουν σινεμά», πρόσθεσε. «Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτικές δαπάνες δεν αυξάνονται απαραίτητα, αλλά μετατοπίζονται».

 Η διοργάνωση θα μπορούσε να δώσει μια μικρή οικονομική ώθηση για τις 10 πόλεις που φιλοξενούν τους αγώνες. Ωστόσο, αυτό δεν θα οδηγήσει σε υψηλότερο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν στο τέλος του έτους, σύμφωνα με τη μελέτη της IW.
 Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) της Γερμανίας συρρικνώθηκε κατά 0,3% το 2023, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη οικονομία με τις πιο αδύναμες επιδόσεις στον κόσμο. Μέτρια ανάπτυξη αναμένεται φέτος.

 Είναι αλήθεια ότι κάποια χρήματα θα εισρεύσουν ακόμα σε κάποια γήπεδα με τη μορφή εργασιών εκσυγχρονισμού. «Ωστόσο, δεν θα κατασκευαστούν νέοι δρόμοι ή άλλες υποδομές, όπως συνέβη για παράδειγμα με το Παγκόσμιο Κύπελλο στη Νότια Αφρική», είπε ο Γκρόεμλινγκ.
 Επίσης τα έσοδα από την πώληση τηλεοπτικών δικαιωμάτων, όπως είναι γνωστό, πηγαίνουν στα ταμεία της UEFA

 Ωστόσο, οι ψυχολογικές επιπτώσεις δεν πρέπει να υποτιμώνται: «Ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός μπορεί να φωτίσει τη διάθεση και να βελτιώσει την εικόνα της διοργανώτριας χώρα», τόνισε ο  Γκρόεμλινγκ και συμπλήρωσε:
 «Η δημιουργία καλής εικόνας είναι ένα τεράστιο κέρδος, ειδικά στο πλαίσιο των αδύναμων άμεσων επενδύσεων».

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ