Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Στριμωγμένη η κυβέρνηση για τα Τέμπη – «Το θέμα δεν κλείνει, θα το βρίσκει μπροστά η ΝΔ»

Η αντιπολίτευση εξαπολύει πυρά κατά της κυβέρνησης για το πόρισμα της κυβερνητικής πλειοψηφίας για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Τι λένε στο MEGA Πλεύρης, Παππάς και Καραθανασόπουλος

Βολές στην κυβέρνηση εξαπολύει σύσσωμη η αντιπολίτευση με αφορμή το πόρισμα της κυβερνητικής πλειοψηφίας για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Σημειώνεται ότι η συζήτηση ολοκληρώθηκε χθες Τετάρτη στη Βουλή με πλήθος αντιδράσεων για τις τοποθετήσεις των βουλευτών της ΝΔ.

Μιλώντας στο MEGA ο τομεάρχης Οικονομικών και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Νίκος Παππάς τόνισε ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν παραιτήθηκε από τίποτα παρά μόνο από τη βάσανο να τον ρωτούν αν έχει ή όχι την ευθύνη.

«Υπάρχουν συμβάσεις από το 2007 που δεν έχουν ολοκληρωθεί»

Όσον αφορά τη χθεσινή συνεδρίαση ο Νίκος Παππάς επισήμανε ότι «ήταν συγκάλυψη, ντροπή και ύβρις». Όπως είπε, «Για να συγκροτηθεί προανακριτική πρέπει να βγει από την πλειοψηφία. Και ύβρις ήταν η απουσία του Μητσοτάκη και του Καραμανλή από τη Βουλή. Η ΝΔ λέει ότι αν υπήρχε η τηλεδιοίκηση που έπρεπε να υπήρχε και την έφτιαξε ο Γεραπετρίτης δύο μήνες μετά, θα μπορούσε ο σταθμάρχης που τον έβαλαν εκεί με ρουσφέτι αλλάζοντας τα όρια ηλικίας, να αποτρέψει το δυστύχημα. Και αυτό λένε ότι δεν έχει αιτιώδη σχέση με το δυστύχημα. Στο πόρισμα υπάρχουν οι παραλείψεις: πρώτον, δεν υπήρχε το κέντρο πρωτοβάθμιου ελέγχου στον ΟΣΕ, δεν υπήρχε η τηλεδιοίκηση της Λάρισας, και τοποθετήθηκε όπως τοποθετήθηκε ο σταθμάρχης. Επί του πολιτικού, η ΝΔ δεν πάει καλά ούτε έξω ούτε στην Ελλάδα. Οι υπογραφές θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως μέσο πίεσης και μόνο αν ο Καραμανλής είχε την στοιχειώδη ευθιξία να πάει στη δικαιοσύνη. Το ευρωκοινοβούλιο λέει ότι υπάρχει πρόβλημα με το κράτος δικαίου και η Κομισιόν λέει ότι θα εξαντλήσει τα όρια των δυνατοτήτων της για να δει τι έγινε με τη σύμβαση. Το θέμα δεν κλείνει και θα το βρίσκει μπροστά της ΝΔ», υπογράμμισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Για την παρέμβαση της ευρωπαίας εισαγγελίας για την αλλαγή του άρθρο 86 στο σύνταγμα για την βουλευτική ασυλία, ο Νίκος Παππάς τόνισε πως «θυμήθηκα ότι είχε έρθει και η επιτροπή η PEGA και δεν την δέχθηκαν από την κυβέρνηση».

Καραθανασόπουλος: Το 95% των τρένων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα δεν τηρεί τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας

Από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος υποστήριξε ότι «το 95% των τρένων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα δεν τηρεί τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας και πυρασφάλειας».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το ότι το δυστύχημα των Τεμπών συζητιέται τόσο και παραμένει στην επικαιρότητα είναι γιατί υπήρξε εξεταστική επιτροπή, διαφορετικά θα είχε θαφτεί  «Η πρότασή μας ήταν για εξεταστική αλλά ψηφίσαμε και τις προανακριτικές. Βγήκαν σημαντικά και σοβαρά συμπεράσματα που φώτισαν αιτίες και υπευθύνους, και επιβεβαίωσαν ότι έχουμε να κάνουμε με ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, δεν ήταν στιγμιαίο περιστατικό. Από το 2010 με τον νόμο Ρέππα που διασπώνται οι εταιρείες μεταξύ τους και μειώνεται 50% το προσωπικό από τότε ξεκίνησε το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών. Υπάρχουν συμβάσεις από το 2007 που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Θα πρέπει να μας απαντήσουν οι τιμητές της ΕΕ, γιατί επιτρέπει η ΕΕ να κυκλοφορούν τρένα στο δίκτυο που δεν τηρούν τις προδιαγραφές. Αυτό βγήκε μέσα από την επιτροπή. Γιατί η ευρωπαϊκή επιτροπή αδειοδοτεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Δεν υπήρχε φωτοσήμανση όλα αυτά τα χρόνιας, ούτε τηλεδιοίκηση. Αυτό είναι στον ίδιο άξονα και η διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών είναι συνέπεια όλων των κυβερνήσεων και βεβαίως η έκθεση σε θανατηφόρο κίνδυνο», σημείωσε ο Νίκος Καραθανασόπουλος.

Πλεύρης: Οι γονείς των θυμάτων έχουν το απόλυτο δικαίωμα να κάνουν αυτό που κρίνουν καλύτεροι εκείνοι

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Θάνος Πλεύρης υπεραμυνόμενος της πολιτικές της κυβέρνησης ανέφερε ότι στο πόρισμα της κυβερνητικής πλειοψηφίας δεν υπάρχει αιτιώδης συνάφεια που να οδηγεί σε ποινική συμπεριφορά

«Οι εγκληματικές ευθύνες που υπάρχουν στην τραγωδία τη Τεμπών ερευνώνται από τη δικαιοσύνη. Η δικαιοσύνη μέσα σε έναν χρόνο βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις. Με την αλλαγή του ποινικού κώδικα μπορούμε να μιλάμε για δικαστήριο εντός του έτους. Στο κομμάτι της εξεταστικής, που ήταν πρόταση του ΚΚΕ, εκεί δεν ελέγχονται ποινικές ευθύνες αλλά πολιτικές. Εμείς καταλήξαμε με το πόρισμα μας σε μια σειρά από παθογένειες που υπήρξαν. Στο κομμάτι των πολιτικών ευθυνών καταλήξαμε και σε πολιτικές ευθύνες αυτής της κυβέρνησης που την έχει αναλάβει και ο ίδιος υπουργός που παραιτήθηκε. Στο πόρισμά μας λέμε ότι δεν υπάρχει αιτιώδης συνάφεια που να οδηγεί σε ποινική συμπεριφορά. Τα άλλα κόμματα καταλογίζουν ως ποινική ευθύνη στον κ. Καραμανλή ότι αν είχε ολοκληρώσει την 717 θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Εμείς απαντάμε πως ο κ. Καραμανλής έκανε ό,τι ήταν δυνατό για να ολοκληρωθεί η 717», είπε.

Ο Θάνος Πλεύρης συνέχισε λέγοντας πως «η ευρωπαία εισαγγελέας κατηγορεί τον κ. Καραμανλή για το ακριβώς αντίθετο, ότι έπρεπε να κηρύξει την εταιρεία έκπτωτη. Αν γινόταν έκπτωτη δεν θα ολοκληρωνόταν ποτέ. Συνεπώς επισημαίνουμε ότι δεν υπάρχει συνάφεια. Το 2014 υπεγράφη η σύμβαση, έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2016, το 2015-2019 δεν έγινε ολοκλήρωση αλλά σπάσιμο δυο τμημάτων της σύμβασης και δόθηκαν παρατάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Καραμανλής έδωσε την τελική παράταση η οποία ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβρη του 2023. Δεν είναι εξόφθαλμες οι οικονομικές ατασθαλίες. Η ευρωπαία εισαγγελέας είπε πως η εταιρεία έπρεπε να κηρυχθεί έκπτωτη για να μην ολοκληρωθεί. Ο κ. Καραμανλής έδωσε παράταση για να ολοκληρωθεί η σύμβαση και η ευρωπαία εισαγγελέας έλεγε ότι δεν έπρεπε να δοθεί παράταση και να κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία».

Τέλος όσον αφορά στη σύμβαση 717 ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ υπογράμμισε πως «οι γονείς των θυμάτων έχουν το απόλυτο δικαίωμα να κάνουν αυτό που κρίνουν καλύτεροι εκείνοι. Εμείς είμαστε εδώ να απαντήσουμε. Οι γονείς θέλουν να βρεθεί η αλήθεια. Όλα τα κόμματα χθες επικαλέστηκαν το πόρισμα της επιτροπής Γεραπετρίτη. Τας συμπεράσματα είναι απλά: Κακώς κόπηκε από την 10ετία του ’90 ο ΟΣΕ σε πολλά κομμάτια. Τα προβλήματα που οδήγησαν στην μη ολοκλήρωση της 717, το γεγονός ότι υπήρξε υποστελέχωση στον ΟΣΕ και ότι δεν τηρήθηκε και παραβιάστηκε 7 φορές ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας ο οποίος αν είχε τηρηθεί το μοιραίο βράδυ δεν θα είχε γίνει το δυστύχημα».

ΠΗΓΗ ΙΝ.GR

    

 

randomness