Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Γεωτεχνικές έρευνες στο έργο Λαμία-Καρπενήσι, τμήμα παράκαμψη Μακρακώμης - ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού

Σε εξέλιξη οι γεωτεχνικές έρευνες στο έργο «Οδικός Άξονας Λαμία-Καρπενήσι, τμήμα παράκαμψη Μακρακώμης - ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού». H Περιφέρεια Στερεάς στητρίζει  τις διαδικασίες που διενεργεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το Λαμία - Καρπενήσι διαθέτοντας μηχανήματα για τη διευκόλυνση των εργασιών , εν αναμονή των διαδικασιών συμβασιοποίησης του έργου με το σύστημα της μελετο-κατασκευής.Ο Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι αποτελεί τμήμα του Οδικού Άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο, γνωστού και ως ΕΟ 38 βάσει της κωδικοποίησης του Εθνικού Οδικού Δικτύου της χώρας, ο οποίος ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης και στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο.

Σε Εθνικό και Περιφερειακό επίπεδο ο ΕΟ 38 προορίζεται να εξυπηρετεί ταυτόχρονα: α) την διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου και ως οριζόντιος άξονας τη σύνδεση των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού και β) τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (ΠΣΕ), την Λαμία και διαμέσου του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων νήσων.

Η κατασκευή του εν λόγω οδικού τμήματος αποσκοπεί στη δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου σύνδεσης της Λαμίας με το Καρπενήσι (και εν συνεχεία με την πόλη του Αγρινίου), ο οποίος θα συμβάλλει στην τουριστική και εμπορική ανάπτυξη και συνολικά στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Στερεάς Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα παλιότερα δεδομένα, το συνολικό μήκος του έργου, προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) είναι περίπου 30 χλμ. και εκτείνεται εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, ενώ προβλέπονται επιπλέον και εργασίες αποκατάστασης του υφιστάμενου επαρχιακού και τοπικού επιπέδου μήκους περίπου 14 χλμ.

Η χάραξη του έργου -που ακολουθεί σχεδόν σε όλο το μήκος του νέα χάραξη – στο μεγαλύτερο τμήμα διέρχεται από ορεινό ανάγλυφο. Έχει αφετηρία το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού, ενώ το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης: Μεταξύ άλλων προβλέπεται η κατασκευή:

Μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων και επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών, ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων. Σημειωτέον οτι ο  διαγωνισμός του εργου  είχε ακυρωθεί και χρειάστηκε η επαναδημοπρατησή του .

    

 

Απόψεις

randomness