Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Εξάρσεις

Tους κάλυψε όλους ο Σταϊκούρας !

@ Tην συμβολή τριών κυβερνήσεων στην υλοποίηση του οδικού άξονα Ε-65 εξήρε με την ομιλία του στη χθεσινή τελετή παράδοσης του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε ο υπουργός ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας ήταν ένας από 5 αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την Κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή, το μεσαίο τμήμα του έργου παραδόθηκε το 2017, από την Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, ένα σημαντικό τμήμα του νοτίου τμήματος παραδόθηκε το 2021, από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και το σημαντικότερο τμήμα του έργου παραδίδεται το 2024, και πάλι από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Από το βήμα της εκδήλωσης ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά το πνεύμα πολιτικού πολιτισμού που τον χαρακτηρίζει ως πολιτικό, ευχαρίστησε αυτές τις Κυβερνήσεις για τη συμβολή τους στην υλοποίηση του οδικού άξονα και ιδιαίτερα τους Υπουργούς Γιώργο Σουφλιά, Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή, τα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έχουν εργαστεί – επί πολλά έτη – για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου.
Ο κ. Σταϊκούρας δεν παρέλειψε να εκφράσει δημόσια τις ευχαριστίες του και στην ανάδοχο εταιρεία, που τήρησε όπως είπε τα χρονοδιαγράμματα και υλοποίησε ένα ακόμη ποιοτικό έργο, εφάμιλλο των ευρωπαϊκών οδικών δικτύων.
Παράλληλα στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών επεσήμανε και μια μεγάλη αλήθεια που πολλοί ξεχνούν. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήταν τόσο ξεκάθαρος μάλιστα ως προς αυτό που δήλωσε ότι “χωρίς τα ευρωπαϊκά κονδύλια, χωρίς τους πόρους του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το έργο δεν θα γινόταν”.
Δεδομένου μάλιστα ότι έχουμε σε λιγότερο από πενήντα μέρες ευρωπαϊκές εκλογές, έσπευσε να υπενθυμίσει και “τη διαχρονική συμβολή της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας και την προσωπική συμβολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην άντληση επιπλέον πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας”. Τους κάλυψε όλους ο υπουργός Υποδομών...
Χρ. Α

 

 

Καθυστερήσεις και... αποζημιώσεις !

Για καθυστερήσεις και αποζημιώσεις θα μιλάμε τώρα ; Καλύτερα μια σέλφι με τον πρωθυπουργό !

@ Πέρα από τα πολλά... ταρατατζούμ που ακούστηκαν στη χθεσινή τελετή εκεί ψηλά στην Όθρυ και τα κολακευτικά σχόλια που αντάλλαξαν μεταξύ τους τα κυβερνητικά στελέχη, πρέπει να πούμε ότι δεν είναι όλα καλώς καμωμένα και ότι ο «αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας», ή Ε65, δεν ξέφυγε από την «κατάρα» των έργων παραχώρησης στη χώρα μας. Για να φτάσουμε σήμερα να μιλάμε για παράδοση των 18 χιλιομέτρων του νότιου τμήματος του Ε65 και των πρώτων 25 χιλιομέτρων του βόρειου τμήματος, το έργο πέρασε κυριολεκτικά μέσα από συμπληγάδες. Το νότιο τμήμα από Λαμία έως Ξυνιάδα, που παραδίδεται σήμερα, έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν από 2,5 χρόνια, στα τέλη του 2021. Αντ’ αυτού, είχε στα τέλη του 2020 δοθεί σε κυκλοφορία ένα μικρό τμήμα του (από τη Λαμία έως τον κόμβο Καρπενησίου, 14,5 χλμ.). Όσον αφορά τα υπόλοιπα 18 χλμ., από τον κόμβο Καρπενησίου έως την Ξυνιάδα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής υπήρξε πολύμηνη καθυστέρηση λόγω της διαφωνίας που είχε το Ελληνικό Δημόσιο με την κατασκευάστρια εταιρεία. Το αποτέλεσμα αυτής της διαφωνίας, όπως γράφει η εφημερίδα, ήταν να επιβληθεί αλλαγή χάραξης σε τμήμα του έργου πριν από τη σήραγγα Όθρυος. Το κόστος μάλιστα των επιπλέον εργασιών, περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ, βάρυνε το Δημόσιο. Αποτέλεσμα ήταν το νότιο τμήμα του Ε65 να παραδοθεί 2,5 χρόνια μετά το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Μεγάλη καθυστέρηση όμως παρατηρείται και στην κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 έως την Εγνατία Οδό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το έργο έπρεπε να παραδοθεί το φετινό καλοκαίρι, ωστόσο χθες παραδόθηκαν τα πρώτα 25 χλμ., από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του έργου, τα υπόλοιπα 46 χλμ. θα ολοκληρωθούν στην καλύτερη περίπτωση στα τέλη του 2025, το αργότερο στα μέσα του 2026. Το βασικό πρόβλημα στο βόρειο κομμάτι είναι ότι το Δημόσιο δεν έχει ολοκληρώσει τις απαλλοτριώσεις και θα πρέπει να θεωρήσουμε δεδομένο ότι ο κατασκευαστής θα αναζητήσει αποζημιώσεις από το Δημόσιο για τις καθυστερήσεις αυτές, όπως συνέβη σε όλα τα έργα παραχώρησης. Μ' αυτά και μ' αυτά φούσκωσε ο λογαριασμός αλλά δεν ξέρουμε πόσο. Να σας ενημερώσουμε επίσης για να μην το ξεχάσουμε ότι τα εγκαίνια συνοδεύονται και από την έναρξη λειτουργίας του τρίτου μετωπικού σταθμού διοδίων στον άξονα, με το συνολικό κόστος της διαδρομής για ένα Ι.Χ. να ανέρχεται σε 8,20 ευρώ.

 

 

@ 

Για τον Περιφερειάρχη Φάνη Σπανό η Στερεά Ελλάδα γίνεται το αναπτυξιακό σταυροδρόμι της χώρας και ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 όπως δήλωσε χθες “μας φέρνει πιο κοντά στον πολυπόθητο στόχο”!
“Με την ισχυρή πολιτική βούληση και τη δουλειά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Νίκου Ταχιάου και των προκατόχων τους, στρατηγικά έργα, που διεκδικούσε χρόνια αυτός ο τόπος, επιτέλους υλοποιούνται και παραδίδονται!
Ο «διαγώνιος» οδικός άξονας Λαμία – Ιτέα - Αντίρριο με το τμήμα Άμφισσα - Μπράλος ήδη να κατασκευάζεται, η παράκαμψη Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης - Ψαχνών που ξεκινά, το Λαμία – Καρπενήσι που οδεύει προς δημοπράτηση, η παράκαμψη του Βασιλικού και ο βόρειος οδικός άξονας της Εύβοιας είναι τα βασικότερα νέα μεγάλα οδικά έργα, που προσδοκούν οι συμπολίτες μας στη Στερεά Ελλάδα”!
Πιο κυβερνητικός δεν γίνεται...

Στη φωτογραφία η στιγμή που ο Περιφερειάρχης καλωσορίζει τον πρωθυπουργό στο σημείο των εγκαινίων του Ε-65

 

    

 

randomness