Α΄. ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΥΛΑΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΑΝΟΙΞΕ ΚΑΙ Η «ΑΥΛΑΙΑ» ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ! Β΄. Η ΣΥΝΑΨΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΥΜΜΟΡΙΩΝ
Του Δημήτρη Γ. Μπράνη
Σχολικού Συμβούλου
Ι. Η ΣΥΝΑΨΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΥΜΜΟΡΙΩΝ
Παιδιά της σχολικής ηλικίας προβαίνουν στην σύναψη παιδικών συμμοριών. Γίνονται παραβατικά. Παραβαίνουν την έννομη τάξη.
Συγκροτούν παιδικές συμμορίες. Παραβαίνουν το Νόμο και την Τάξη. Αρπάζουν με τη βία από άλλα παιδιά διάφορα προσωπικά τους αντικείμενα.
Αρπάζουν, με τη βία, με τη μυϊκή δύναμη κινητά τηλέφωνα. Αρπάζουν ό,τι βρουν επάνω τους.
Προβαίνουν ακόμη και στον ξυλοδαρμό παιδιών.
Εφαρμόζεται «ο νόμος της ζούγκλας».
Νικά ο ισχυρότερος και ο δυνατότερος.
ΙΙ. ΑΝΤΑΝΑΚΛΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η παιδική παραβατικότητα αντανακλά στην οικογένεια και το σχολείο.
Τι κάνουν οι Γονείς; Τι κάνουν οι Εκπαιδευτικοί; Γίνονται παιδαγωγοί και οι μεν και οι δε;
Κάνουν και οι μεν και οι δε το χρέος τους;
Το καθήκον τους; Διαπαιδαγωγούν τα παιδιά; Γονείς και εκπαιδευτικοί γίνονται παιδαγωγοί;
Το σχολείο δεν είναι μόνο να διδάσκει τη γνώση. Δεν είναι να διδάσκει μόνο τη διδακτέα ύλη [Ελληνικά, Μαθηματικά, Γεωγραφία κτλ.]. Είναι και να διαπαιδαγωγεί το μαθητή!!! Να ασκεί και αγωγή!!! Να του μαθαίνει: «λόγω και έργω, πώς να φέρεται και πώς να συμπεριφέρεται στη ζωή. Πώς να σκέπτεται και πώς να ενεργεί.
Πρώτοι παιδαγωγοί πρέπει να γίνονται οι γονείς!!! Οι γεννήτορες!!! Και έπειτα οι Εκπαιδευτικοί. Πρέπει να είναι πρότυπα!!!
ΙΙΙ. Ο ΟΙΚΟΣ [Οίκος συνεκδοχικά σημαίνει: οικογένεια!!!]
Είναι το κύτταρο της Κοινωνίας!!! Ο πυρήνας του Έθνους!!! Η αντικατάσταση του Κοινωνικού και Εθνικού Ιστού!!!
Η Οικογένεια είναι η πρώτη έπαλξης αγωγής. Το πρώτο σχολείο!!! Σχολείο φυσικό!!!
Διαπαιδαγωγεί το παιδί «εξ απαλών ονύχων;»
Από την προσχολική ηλικία;
Θεμελιώνει όλα τα είδη της αγωγής;
α) Τη Θρησκευτική; β) Την ηθική; γ) Την Πνευματική; δ) Την Φυσική, ε) Την Εθνική; στ) Την Κοινωνική;
Το σχολείο συνεχίζει το παιδαγωγικό έργο της Οικογένειας!!! Και το συνεχίζει συστηματικά και μεθοδικά!!! Το συνεχίζει και το επαυξάνει. «Λόγω και έργω!!!». Γίνεται πρότυπο!!!
Τόσο για την οικογένεια, όσο και για το σχολείο πρωτεύον ζήτημα είναι η σφυρηλάτηση του χαρακτήρα του παιδιού!!!
IV. ΤΙ ΑΝΑΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ;
Τον άνθρωπο αναδείχνει ο χαρακτήρας του. Το ήθος του. Η εντιμότητά του. Τον αναδείχνει ο βίος του. Η στάση του έναντι της ζωής.
Η Κοινωνία βλέπει, αν ο άνθρωπος είναι όντως άνθρωπος!!! Αν έχει χαρακτήρα!!!
Αν έχει ήθος!!! Αν έχει ανθρωπιά!!!
Όσες γνώσεις κι’ αν έχει η φαρέτρα του ανθρώπου, αν δεν έχει ήθος, χαρακτήρα, εντιμότητα, ανθρωπιά, δεν τις έχει περί πολλού, η Κοινωνία!!!
V. Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!!!
Του σχολείου ο προορισμός είναι ν’ αυξήσει τη φαρέτρα των γνώσεων του μαθητή, να καλλιεργήσει την ψυχή του και να οξύνει [αναπτύξει] το πνεύμα του.
«Η γνώση είναι δύναμη!!!|» [ΒΑΚΩΝ]
Και είναι δύναμη, όταν συνοδεύεται με το ήθος, με την αρετή. Αν δεν συνοδεύεται, τότε δεν είναι σοφία!!! Είναι «πανουργία !».
«Επιστήμη [γνώση] χωριζομένη δικαιοσύνης και άλλης αρετής [η Δικαιοσύνη είναι αρετή!!!] πανουργία και ου σοφία φαίνεται». [ΠΛΑΤΩΝ].
Σχόλιο. Η δικαιοσύνη, η αρετή, αποκτάται στους Κόλπους της Οικογένειας και του Σχολείου!!!
VΙ. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [ΘΕΣΜΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ!!!»
Το Σχολείο έχει διπλή αποστολή!!! Διπλό προορισμό!!!
Να διδάξει στη νεότητα, στην αυριανή ηγέτιδα τάξη, τη γνώση και να την διαπαιδαγωγήσει!!!
Γνώση και Παιδαγωγία είναι ένα δίδυμο αχώριστο!!! Γνώση χωρίς αρετή, χωρίς ήθος, δεν είναι νοητή!!!
Ο Θυμόσοφος Λαός το λέει αυτό με απόλυτη σαφήνεια και ακρίβεια!!! Άνθρωπος, που έχει μεν γνώσεις, δεν έχει όμως, ήθος, οι γνώσεις του δε αναγνωρίζονται. Λέει: «Τί τίς θέλει και σαν τις έχει [τις γνώσεις] αφού άνθρωπος δεν είναι;»
«Πάσα Επιστήμη [πάσα γνώση] χωριζομένη δικαιοσύνης και άλλης αρετής πανουργία και ου σοφία φαίνεται».
VΙΙ. ΡΗΤΑ – ΓΝΩΜΙΚΑ – ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ
«Ο Οίκος – [το σπίτι] είναι μια μορφή του Ουρανού!!!» [Ζ. ΧΟΛΛΑΝΤ]
«Η Οικογένεια είναι ο μεγαλύτερος σκοπός της ζωής» [Ζ. ΧΟΛΛΑΝΤ]
«Η Οικογενειακή στέγη είναι το ιερό καταφύγιο της ζωής μας» [ΝΤΡΥΝΤΕΝ]
«Οι Οικογενειακές χαρές είναι το αρραγές και το ακλόνητο θεμέλιο της Οικογένειας!!!
Του Οίκου!!!» [ΜΠΕΝΣΟΝ]
«Εκείνος είναι ευτυχισμένος είτε Βασιλιάς είναι είτε χωρικός όπου βρίσκει στο σπίτι του ειρήνη, ησυχία» [ΓΚΑΙΤΕ]
«Ο καθένας στο δικό του σπίτι και ο Θεός σ’ όλα!!!» [ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ]
«Οι Οικογενειακές χαρές είναι ευλογημένες απ’ τον Ουρανό!!!» [ΣΕΝΕΚΑΣ]
«Δεν υπάρχει πιο ευχάριστος τόπος από την οικογενειακή εστία!!!» [ΚΙΚΕΡΩΝ]