Το Μάρτιο τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Τσεχία
Τα δρομολόγια αυτά, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θαν. Ζηλιασκόπουλος μιλώντας σε ημερίδα του υπουργείου Μεταφορών για το ερευνητικό πρόγραμμα Shift2Rail, θα εκτελούνται πιλοτικά για περίπου ένα τρίμηνο και θα αναχωρούν για την Τσεχία δύο τρένα την εβδομάδα.
Θα μεταφέρουν 80 containers και θα φτάνουν στην Τσεχία, όπου και είναι το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Hewlett-Packard, διασχίζοντας έξι χώρες και επιτυγχάνοντας ταχύτερη μεταφορά κατά περίπου δέκα ημέρες συγκριτικά με τις υφιστάμενες θαλάσσιες διαδρομές.
Αναφερόμενος στη συμφωνία «HP-COSCO-ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ότι «μας βάζει στον χάρτη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας», υπογραμμίζοντας, ωστόσο, και τις δυσκολίες του εγχειρήματος, καθώς τα σιδηροδρομικά δίκτυα των χωρών που εμπλέκονται σε αυτό (Ελλάδας, ΠΓΔΜ, Σερβίας, Ουγγαρίας, Σλοβακίας, Τσεχίας) θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις της HP.
«Σοβαρό και έντονο» χαρακτήρισε το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και για την ΕΕΣΣΤΥ (Συντήρηση Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος, σχολιάζοντας τις επαφές που είχε στο περιθώριο της εκδήλωσης για το πρόγραμμα Shift2Rail.
Σημειώνεται πως οι ενδιαφερόμενοι για τις εν λόγω εταιρείες θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές τον ερχόμενο Μάιο.
Το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας Shift2Rail, το οποίο και φιλοδοξεί να φέρει τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο στον 21ο αιώνα, διαθέτει προϋπολογισμό, ύψους 920 εκατ. ευρώ, και θα προέρχεται τόσο από τον ιδιωτικό τομέα όσο και από την Κομισιόν.
Η έγκριση του προγράμματος αναμένεται να γίνει μέσα στον Μάρτιο στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας, ενώ στόχος του είναι να συμβάλει ερευνητικά στη διαμόρφωση μιας ενιαίας ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής αγοράς, η οποία θα χαρακτηρίζεται από διαλειτουργικότητα και συνδεσιμότητα, στα πρότυπα της αεροπορικής αγοράς.
Newsroom ΔΟΛ