Τέμπη: Αλλαγή τακτικής από Μητσοτάκη και “καρφιά” για Hellenic Train
Ανοιχτά αφήνει πλέον όλα τα ενδεχόμενα όσον αφορά το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας ο πρωθυπουργός. Στο στόχαστρο πλέον η Hellenic Train ως έχουσα ευθύνη για το φορτίο.
Τακτική άλλαξε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη διαχείριση του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και συγκεκριμένα όσον αφορά στο ερώτημα για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Αναγνώρισε έτσι εμμέσως πλην σαφώς λάθη στον χειρισμό του θέματος κεντρικά από την κυβέρνηση, στον απόηχο των συγκεντρώσεων της Κυριακής (στις οποίες όπως ο ίδιος ανέφερε συμμετείχαν και ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας), αλλά και εν αναμονή της πραγματογνωμοσύνης του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
Ο πρωθυπουργός σε συνέντευξη του χθες στον Alpha άφησε ειδικότερα πλέον ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα όσον αφορά στο επίμαχο φορτίο. Ενώ τόνισε τις ευθύνες της Hellenic Train για το περιεχόμενο της εμπορικής αμαξοστοχίας.
Ευθύνες της Hellenic Train
Ο κ. Μητσοτάκης επικαλέστηκε πως το πόρισμα της Πυροσβεστικής και η απάντηση της Hellenic Train στη Βουλή διαβεβαίωναν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε επικίνδυνα υλικά. Και ότι με βάση τις εκθέσεις αυτές, τις οποιες κρατούσε ανά χείρας, ο ίδιος είχε δηλώσει 15 ημέρες μετά το ατύχημα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο.
Αρνήθηκε πάντως ότι παραπλανήθηκε ή ότι έκανε λάθος, αλλά δήλωσε: “Αυτό το οποίο μπορεί να φάνταζε τότε απίθανο σενάριο, μπορεί τελικά να είναι πιθανό”.
Δήλωσε επίσης ότι: “Εάν αποδειχθεί πέραν πάσης αμφιβολίας ότι υπήρξε επικίνδυνο φορτίο, θα λογοδοτήσει η Hellenic Train, όχι μόνο ποινικά αλλά και πολιτικά”.
Ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε δε ότι ευθύνες θα αναζητηθούν πρωτίστως από τον υπεύθυνο της αμαξοστοιχίας. “Η αμαξοστοιχία αυτή ήταν της Hellenic Train. Αν η Hellenic Train μας διαβεβαιώνει ότι σε αυτή την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε τίποτε άλλο πέραν αυτών που γνωρίζαμε και προέκυψε κάτι άλλο, η ευθύνη βαραίνει πρωτίστως αυτή”, υπογράμμισε.
Τόνισε επίσης ότι τον τελικό λόγο θα έχει ο εφέτης ανακριτής και πως εάν προκύψουν τελικά στοιχεία θα γίνει έρευνα από τις διωκτικές αρχές και τη Δικαιοσύνη.
Υπενθυμίζεται ότι η μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία είχε ξεκινήσει από τα Σκόπια, επομένως τίθεται και το ερώτημα κατά πόσον έγινε ο πρέπων έλεγχος από το τελωνείο. Ενώ πράγματι η ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία έχει την ευθύνη των φορτίων που μεταφέρονται με τις αμαξοστοιχίες και επομένως θα τεθούν ερωτήματα όχι μόνο για τον σταθμάρχη, αλλά και για τους μηχανοδηγούς.
Ο κ. Μητσοτάκης άφησε επίσης αιχμές για ευθύνες της Αστυνομίας όσον αφορά στη μη έγκαιρη αναζήτησή του υλικού από τις κάμερες φόρτωσης, με αποτέλεσμα να σβηστεί.
“Όλα έγιναν για καλό σκοπό”
Όσον αφορά πάντως στον καθαρισμό του χώρου του δυστυχήματος, ο πρωθυπουργός εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι “όλα έγιναν για καλό σκοπό”. Δηλαδή για να καταστεί δυνατή η ανάσυρση των σωρών. Άφησε όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπήρξαν επιχειρησιακά λάθη στο πεδίο.
Δήλωσε μάλιστα βαθύτατα προσβεβλημένος από την κατηγορία περί συγκάλυψης. “Δεν υπάρχει μεγαλύτερη προσβολή για έναν πρωθυπουργό και ένα πατέρα το να ισχυρίζεται κανείς ότι εγώ εκείνη τη στιγμή μέσα στον πόνο, στη θλίψη, στην οργή, το μέλημα μου ήταν να συγκαλύψω τι ακριβώς;”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.