Οι μνηστήρες της Rosco σε εκδήλωση για τους σιδηρόδρομους στην Αθήνα
Στην Αθήνα θα βρεθούν την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου κορυφαία στελέχη της Alstom και της Siemens, οι οποίες έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την ιδιωτικοποίηση της Rosco, προκειμένου να συμμετάσχουν σε ειδική εκδήλωση για το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό ερευνητικό πρόγραμμα-μαμούθ, Shift2Rail, που πραγματοποιείται στην Αθήνα στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στην ΕΕ.
Σύμφωνα με Το Βήμα, στην Αθήνα θα μιλήσουν για την πρωτοβουλία Shift2Rail ο πρόεδρος της Alstom Transporation και επικεφαλής της προεδρεύουσας επιτροπής της Ενωσης των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Βιομηχανιών (UNIFE), Αντρί Πουπάρ - Λαφάρζ και η αντιπρόεδρος, αρμόδια για την Επιχειρηματική Ανάπτυξη και Στρατηγική Σιδηροδρομικών Συστημάτων, κυρία Καρίνα Ρίγκπι.
Πρόκειται για εταιρίες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), γνωστότερης ως Rosco, δηλαδή της πρώην Μονάδας Συντήρησης των συρμών του ΟΣΕ, η οποία αποσχίστηκε από τον οργανισμό.
Μαζί τους θα βρεθούν στην Αθήνα οι επικεφαλής των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών φορέων της Ευρώπης, φέρνοντας έτσι την ελληνική πρωτεύουσα στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος της σιδηροδρομικής βιομηχανίας της Ευρώπης, η οποία πλήττεται από τον ανταγωνισμό τρίτων χωρών.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, την εκδήλωση θα ανοίξει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο ευρωβουλευτής και πρόεδρος της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου Μπράιαν Σίμπσον και ο γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών (DG MOVE) της Κομισιόν Ματίας Ρούτε.
Την εκδήλωση θα κλείσουν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, κ. Νίκος Σταθόπουλος και ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Μακρά παρουσία σε ΟΣΕ και Αττικό Μετρό
Οι Alstom και Siemens έχουν μακρά πορεία στα ελληνικά σιδηροδρομικά πράγματα, καθώς από κοινού είχαν κατασκευάσει την πρώτη γενιά των 28 συρμών που τρέχουν στο Μετρό της Αθήνας.
Επίσης, η Alstom (και μέσω της SASIBE, την οποία εξαγόρασε) έχει συμμετάσχει σε εννέα συμβάσεις συστημάτων σηματοδότησης του ΟΣΕ, συνολικού προϋπολογισμού 177 εκατ. ευρώ (σε τιμές 2009), ενώ συμμετέχει και στην εργολαβία για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά.
Η Siemens είχε εγκαταστήσει συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο ΟΣΕ και την Αττικό Μετρό κι προμηθεύει το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R στην ΕΡΓΟΣΕ, ενώ είχε συμμετάσχει στις κοινοπραξίες που κατασκεύασαν το σημερινό τροχαίο υλικό του ΟΣΕ μέσω των προγραμματικών συμφωνιών της κυβέρνησης του κ. Κ. Σημίτη.
Στο πλαίσιο των προγραμματικών συμφωνιών η Siemens AG και η Siemens Ελλάδος ανέλαβαν:
Σύμφωνα με Το Βήμα, στην Αθήνα θα μιλήσουν για την πρωτοβουλία Shift2Rail ο πρόεδρος της Alstom Transporation και επικεφαλής της προεδρεύουσας επιτροπής της Ενωσης των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Βιομηχανιών (UNIFE), Αντρί Πουπάρ - Λαφάρζ και η αντιπρόεδρος, αρμόδια για την Επιχειρηματική Ανάπτυξη και Στρατηγική Σιδηροδρομικών Συστημάτων, κυρία Καρίνα Ρίγκπι.
Πρόκειται για εταιρίες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), γνωστότερης ως Rosco, δηλαδή της πρώην Μονάδας Συντήρησης των συρμών του ΟΣΕ, η οποία αποσχίστηκε από τον οργανισμό.
Μαζί τους θα βρεθούν στην Αθήνα οι επικεφαλής των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών φορέων της Ευρώπης, φέρνοντας έτσι την ελληνική πρωτεύουσα στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος της σιδηροδρομικής βιομηχανίας της Ευρώπης, η οποία πλήττεται από τον ανταγωνισμό τρίτων χωρών.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, την εκδήλωση θα ανοίξει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο ευρωβουλευτής και πρόεδρος της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου Μπράιαν Σίμπσον και ο γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών (DG MOVE) της Κομισιόν Ματίας Ρούτε.
Την εκδήλωση θα κλείσουν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, κ. Νίκος Σταθόπουλος και ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Μακρά παρουσία σε ΟΣΕ και Αττικό Μετρό
Οι Alstom και Siemens έχουν μακρά πορεία στα ελληνικά σιδηροδρομικά πράγματα, καθώς από κοινού είχαν κατασκευάσει την πρώτη γενιά των 28 συρμών που τρέχουν στο Μετρό της Αθήνας.
Επίσης, η Alstom (και μέσω της SASIBE, την οποία εξαγόρασε) έχει συμμετάσχει σε εννέα συμβάσεις συστημάτων σηματοδότησης του ΟΣΕ, συνολικού προϋπολογισμού 177 εκατ. ευρώ (σε τιμές 2009), ενώ συμμετέχει και στην εργολαβία για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά.
Η Siemens είχε εγκαταστήσει συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο ΟΣΕ και την Αττικό Μετρό κι προμηθεύει το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R στην ΕΡΓΟΣΕ, ενώ είχε συμμετάσχει στις κοινοπραξίες που κατασκεύασαν το σημερινό τροχαίο υλικό του ΟΣΕ μέσω των προγραμματικών συμφωνιών της κυβέρνησης του κ. Κ. Σημίτη.
Στο πλαίσιο των προγραμματικών συμφωνιών η Siemens AG και η Siemens Ελλάδος ανέλαβαν:
- Την προμήθεια 20 αυτοκινηταμαξών DESIRO με τίμημα 115 εκατ. ευρώ (σε κοινοπραξία με τα Ελληνικά Ναυπηγεία),
- Την δημιουργία 24 ηλεκτραμαξών αντί 74 εκατ. ευρώ (κοινοπραξία με Ελληνικά Ναυπηγεία και την Krauss Maffei),
- Την προμήθεια 106 επιβαταμαξών με τίμημα 119 εκατ. ευρώ (κοινοπραξία με Ελληνικά Ναυπηγεία, Siemens Αυστρίας, Temoinsa Ισπανίας),
- Την κατασκευή 120 συρμών των ΗΣΑΠ, προϋπολογισμού περίπου 115 εκατ. ευρώ (σε κοινοπραξία με την Bombardier).
Newsroom ΔΟΛ