Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Διορθωτικές αλλαγές για το… κυκλοφοριακό της Λαμίας - Παράγοντες που καθορίζουν την πορεία του

«Καβάλα παν στην εκκλησιά Καβάλα προσκυνάνε»
Καβάλα παίρνουν τον καφέ απ’ του μπαρίστα* το χέρι


Με ερέθισμα από το φαινόμενο των σταθμευμένων αυτοκινήτων των συμπολιτών μας, επί της οδού Παπαποστόλου, πριν και κατά την διάρκεια των έργων ανακατασκευής του οδοστρώματος της οδού, θα προσπαθήσουμε να καταθέσουμε κάποιες προτάσεις – ιδέες, για την βελτίωση των συνθηκών για τους διερχόμενους οδηγούς και πεζούς από τις κεντρικές εισόδους της πόλης μας. 

Οι οδοί Παπαποστόλου, Όθωνος (πρώην Στυλίδος) και Καποδιστρίου, είναι ένα θέμα που η Δημοτική Αρχή πρέπει να αντιμετωπίσει με τις τεχνικές της υπηρεσίες. Είναι η μεγαλύτερη είσοδος της Λαμίας, η οποία μαζί με τις άλλες εισόδους και εξόδους, Θερμοπυλών, Λεωνίδου – Αθηνών, Αβέρωφ – Καρπενησίου και Υψηλάντη – Παπασιοπούλου, πρέπει να μελετηθεί η λειτουργία τους ανάλογα με τις επιθυμίες – στόχους των αρχόντων και τις ανάγκες της πόλης. Όπως θα μελετηθούν και οι κεντρικές πλατείες, στις οποίες καταλήγουν οι παραπάνω δρόμοι.

Εδώ να ανοίξουμε μια παρένθεση, για να θυμίσουμε ότι ο μακαρίτης συμπολίτης Τάκης Πενταγιώτης είχε κάνει πρόταση για ολοκληρωμένη μελέτη ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Λαμίας. Αλλά οι τοπικοί άρχοντες έκαναν άλλες επιλογές που μας οδήγησαν στην σημερινή κατάσταση.

Τώρα έχουμε ξεκινήσει με ξεχωριστή – ιδιαίτερη αντιμετώπιση των θεμάτων, υλοποιήθηκε ανάπλαση της πλατείας Πάρκου και θα γίνουν μελέτες για τις άλλες τρεις πλατείες, οι οποίες δεν γνωρίζουμε αν θα έχουν ενιαίο χαρακτήρα – σχεδιασμό με αλληλεξάρτηση ή η κάθε μία πλατεία Θα έχει ξεχωριστό – ιδιαίτερο σχεδιασμό.

Πρέπει να ξεκαθαρίσει η Δημοτική Αρχή και οι επαγγελματίες τι θέλουν να κάνουν με το ιστορικό κέντρο της Λαμίας.

Θέλουν εύκολη πρόσβαση σε οχήματα, οδηγούς, επισκέπτες κλπ με άνοιγμα των δρόμων ή θα συνεχίσουμε να στενεύουμε τους δρόμους, να κάνουμε κάποιες “διαπλατύνσεις” πεζοδρομίων για να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα και να έχουμε το φαινόμενο στο τέλος οι άνθρωποι να βαδίζουν μέσα στο οδόστρωμα και να κινδυνεύουν;



Καταρχήν ότι και να αποφασίσουμε στο μέλλον για την χρήση των δρόμων, τώρα πρέπει να παρθεί απόφαση να φύγουν τα αυτοκίνητα μέσα από τους δρόμους και να πάνε σε χώρους στάθμευσης που ευτυχώς υπάρχουν αλλά δεν χρησιμοποιούνται πχ Τσαλτάκη και ΠΕΛ σε συνδυασμό βέβαια με τα μινιμπάς.

Στους κεντρικούς δρόμους των εισόδων της πόλης να επιτρέπεται μόνο η στάση, τουλάχιστον μέχρι να γίνουν οι μελέτες και βλέπουμε.

Είναι γνωστό επίσης και έχει επισημανθεί από την εφημερίδα μας, με ρεπορτάζ και σχόλια, ότι οι νέοι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες που παρακάμπτουν την πόλη, έχουν αλλάξει τη μορφή και το τοπίο της κοιλάδας της Λαμίας και της Φθιώτιδας αλλά και την σχέση που υπήρχε πριν, της σύνδεσης των διερχομένων και περιφερειακών αξόνων με την πόλη και την αγορά της. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξει και το ενδιαφέρον των επισκεπτών για τη Λαμία.

Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να πάρουμε υπόψη μας είναι ιστορικές και τουριστικές τοποθεσίες Θερμοπύλες, Αλαμάνα, Γοργοπόταμος, όπως και τους προσκυνητές των Ι. Μονών, σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον των επισκεπτών, να μπουν και στην Λαμία (χωρίς προβλήματα) για να επισκεφτούν ανάλογου ενδιαφέροντος τοποθεσίες της πόλης και μουσεία (πχ Κάστρο, Άγιος Λουκάς, πλατείες, ξενοδοχεία) ή για αγορές προϊόντων.

Εν κατακλείδι οι ντόπιοι καθημερινοί χρήστες των δρόμων της πόλης, όπως και οι επισκέπτες πρέπει να μένουν ικανοποιημένοι από την επιλογή τους να βρεθούν και να κινηθούν στην Λαμία. Μπορούμε λοιπόν να τους προσφέρουμε ωραίες εισόδους για την πόλη, όπως και άνετη προσέγγιση στο κέντρο που θα τους δημιουργήσει την επιθυμία να την ξανά επισκεφθούν.

Η Λαμία βιώνει συνθήκες «περίκλειστης» πόλης και καλούμεθα να δράσουμε με ενέργειες και έργα για να βγούμε από την απομόνωση. Υπάρχει όμως και το ερώτημα, σε τι βαθμό καθορίζουν το κυκλοφοριακό της Λαμίας οι καφετέριες και ειδικά στις πλατείες και κεντρικούς δρόμους;

Μπορεί να βρεθεί λύση χωρίς να πάρουν υπόψη τους οι μελετητές την ύπαρξή τους και τον τρόπο λειτουργίας των;

Υπάρχουν βέβαια και άλλοι επαγγελματίες που επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό με τον τρόπο λειτουργίας των.

Το θέμα που παρουσιάζουμε σήμερα δε λέμε ότι είναι κάτι καινούργιο ή ότι ανακαλύψαμε τον τροχό, το κυκλοφοριακό είναι παλιά ιστορία που για μας έχει έναρξη από την απόφαση του Δημάρχου Λάμπρου Παπαδήμα για να γίνει πεζόδρομος η Ρήγα Φεραίου και μέχρι σήμερα γίνονται συνέχεια τροποποιήσεις στο κυκλοφοριακό και απ’ ό,τι φαίνεται θα γίνονται και στο μέλλον διορθωτικές αλλαγές ανάλογα με τις ανάγκες και τα προβλήματα της Λαμίας, σημασία έχει να γίνονται στη σωστή κατεύθυνση.


Σπύρος Ρίζος - Χρήστος Αλεξανδρής



 
* Μπαρίστα = εξειδικευμένος παρασκευαστής καφέ

    

randomness