Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Επιστολή στον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή από τον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου: “Σταματήστε την ασυδοσία της επιδοτούμενης ΤΡΑΙΝΟΣΕ”!

Με καταγγελτικό ύφος ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου ζητάει την παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με στόχο την αποκατάσταση της δρομολογιακής ομαλότητας στο σύνολο του ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου.

Τα περισσότερα δρομολόγια που είχαν ανασταλεί λόγω καραντίνας δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμη και τα οποία επιδοτούνται αδρά ως «άγονες γραμμές» εξαιτίας του σημαίνοντος κοινωνικού τους βάρους.

Η επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή:

“Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ) με έδρα την Αθήνα και με την ιδιότητά του ως μέλος του Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιβατών (EPF), έρχεται να ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ και να προσθέσει την φωνή του στην χιονοστιβάδα διαμαρτυριών από ολόκληρη την χώρα, μαζί με τις τοπικές κοινωνίες, τους τοπικούς και επαγγελματικούς φορείς και συλλογικότητες, αλλά και τους αιρετούς εκπροσώπους τους (δημάρχους, βουλευτές, αντιπεριφερειάρχες κλπ.), απέναντι στην προκλητική αναλγησία, ασυδοσία και ασυνέπεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις της για την εκτέλεση των επιδοτούμενων δρομολογίων των ΥΓΟΣ (Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος), δηλαδή των, σύμφωνα με τις Κοινοτικές Οδηγίες, λεγομένων Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (δρομολόγια «αγόνων γραμμών» που είναι κοινωνικά αναγκαία και αποδοτικά, αλλά οικονομικά ελλειμματικά).

Η Ιταλικής ιδιοκτησίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας, εξακολουθεί, παρά την εδώ και ένα μήνα λήξη της καραντίνας και την επαναφορά στην κανονικότητα και το άνοιγμα του τουρισμού, να ΜΗΝ επαναφέρει ένα μεγάλο αριθμό από τα δρομολόγια που είχε αναστείλει την περίοδο της καραντίνας, στο περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και τις τουριστικές γραμμές της και για τα οποία όμως επιδοτείται κανονικότατα με ΠΕΝΗΝΤΑ εκατομμύρια ευρώ ετησίως, στο πλαίσιο της συμβάσης ΥΓΟΣ με το Κράτος, που εκπνέει φέτος..

Χρειάστηκε η έντονη αντίδραση ορισμένων ευαισθητοποιηθέντων αιρετών αρχόντων της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης για να δεχθεί να επαναλειτουργήσει τις επόμενες μέρες κάποια από τα δρομολόγια που είχε αναστείλει.

Πολιτικές μεθοδευμένης απαξίωσης έχει ακολουθήσει η νέα «ιδιωτική» ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρά τα παχιά λόγια και τις βαρύγδουπες εξαγγελίες για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι στην γραμμή της Ολυμπίας δεν εφαρμόζει εκπτώσεις παιδικών, φοιτητικών, ομαδικών και αναπηρικών εισιτηρίων, ούτε κάρτες πολλαπλών διαδρομών, στην γραμμή Λιανοκλαδίου - Λαμίας - Στυλίδας είχε από πριν την πανδημία περικόψει αυθαίρετα τα μισά από τα δρομολόγια που εκτελούνταν στο πλαίσιο των ΥΓΟΣ, ξεκόβοντας τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της Φθιώτιδας από τις ανταποκρίσεις με τον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης που διέρχεται από το Λιανοκλάδι, σε ικανή απόσταση από αυτά, ενώ τέλος στον ίδιο τον κύριο άξονα της χώρας, Αθήνα - Θεσσαλονίκη, δεν έχει καν επαναφέρει το πρωινό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, ενώ έχει καταργήσει όλες τις απλές αμαξοστοιχίες στις οποίες παλιότερα υπήρχε οικονομικότερη και συμφερότερη (για τον οικονομικά χειμαζόμενο σήμερα Έλληνα πολίτη) τιμολογιακή πολιτική.

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθεί να επιδοτείται από το Ελληνικό κράτος ετησίως με 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, υποτίθεται για τις «άγονες γραμμές» της περιφέρειας (όπως αναφέρουν ως βασική αιτιολογία ύπαρξης των ΥΓΟΣ οι σχετικές Κοινοτικές Οδηγίες), και έχει εισπράξει ως τώρα συνολικό ποσό πολλαπλάσιο αυτού το οποίο πλήρωσαν οι νέοι Ιταλοί ιδιοκτήτες για την εξαγορά της. Αυτό δεν είναι ιδιωτικοποίηση όπως αυτές που γνωρίζουμε στις σύγχρονες δημοκρατίες της Δυτικής Ευρώπης, αλλά στυγνή κοροϊδία των Ελλήνων φορολογούμενων, που απαιτούν μονάχα την κάλυψη του ρίσκου και την διασφάλιση λειτουργίας αποκλειστικά και μόνο των «άγονων και κοινωνικά αναγκαίων γραμμών της Περιφέρειας».

Επειδή λοιπόν ο ελληνικός σιδηρόδρομος ΔΕΝ ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΟΝΑΧΑ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ ΑΘΗΝΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ζητούμε:

• Την άμεση παρέμβασή σας, για να αποκατασταθεί η δρομολογιακή ομαλότητα στο σύνολο του ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τουλάχιστον σε ότι αφορά την επανάληψη / επαναλειτουργία όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων.

• Να επανέλθουν και όλα τα κομμένα τακτικά δρομολόγια στις γραμμές Ολυμπία-Πύργος - Κατάκολο, Διακοφτό- Καλάβρυτα (τα 2 επιπλέον δρομολόγια Σαββατοκύριακου), Αθηνών - Μπράλου - Λιανοκλαδίου,

• Λιανοκλαδίου - Λαμίας - Στυλίδας, Αθηνών / Θεσσαλονίκης / Παλαιοφάρσαλου - Καλαμπάκας, Λάρισας - Βόλου, Άνω Λεχωνίων-Μηλεών (τραινάκι Πηλίου), Θεσσαλονίκης - Έδεσσας / Φλώρινας,

• Θεσσαλονικης - Αλεξανδρουπολης (αφού προηγηθεί άμεση επείγουσα βελτίωση της καταστάσεως γραμμής), Αλεξανδρούπολης - Νέας Ορεστιάδας -  Δικαίων/ Ορμενίου.

Τέλος, κατ’ αναλογία με τα παραπάνω, θα πρέπει το Ελληνικό Δημόσιο, αξιολογώντας τις επιδόσεις αξιοπιστίας του παρόχου και κατόπιν σχετικής προειδοποίησης προς αυτόν, να μπορεί να αφαιρέσει μέρος των επιδοτούμενων δρομολογιακών τακτικών και τουριστικών γραμμών και του ανάλογου ποσού επιδότησης που τους αναλογεί”.

 

 

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness