Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Οι Λαμιώτες , θα βλέπουν τα τρένα απλώς να περνούν και θα χαίρονται για την επιτυχία των «ιθυνόντων»-- Ανταγωνισμός ή Παραγκωνισμός ;

Δεν ξέρω γιατί αυτή η Ιστορία με τα Ασημένια ή Λευκά βέλη (τα τρένα), μου θυμίζει μάλλον τους τίτλους απο κάποια κινηματογραφικά έργα με αναφορά σε τρένα.

Όπως :“ Έβλεπαν τα τρένα να περνούν” ‟το τρένο δεν θα σταματά στο Λειανοκλάδι” και άλλα τέτοια.

Αντί να πάνε κάποιοι να το περάσουν το θέμα στα μουλωχτά, δεν ήταν καλύτερα να το πουν αντρίκια και καθαρά, ότι η Λαμία είναι κομμένη έξω από την Ανάπτυξη.

Αυτόματα όμως θα ακουγόταν το «γιατί»;Aυτό δεν το ήθελαν, προφανώς δεν είχαν την απάντηση.

Διότι τόσα χρόνια (περίπου τριάντα, μια γενιά) ακούγαμε πολιτικούς και τεχνοκράτες να μας λένε, για το τρένο και να κάνουν δηλώσεις, ότι το «Λειανοκλάδι - Αθήνα  θα γίνεται σε λιγότερο απο δύο ώρες», μέχρι και πρωθυπουργοί έχουν έρθει για να παρουσιάσουν  το μεγάλο έργο,  για αρμόδιους υπουργούς δεν συζητάμε, από την εποχή του Κ. Σημίτη και μετά.

Και τώρα που έγινε η ζαβολιά, που σε είδα, που σε ξέρω!

Για να γίνει όμως αυτό το έργο ως γνωστόν πληρώσαμε όλοι και απ΄ότι μάθαμε θα πληρώνουμε, επιδοτήσεις ως άγονη γραμμή ‟Αθήνα – Θεσσαλονίκη” και στο μέλλον! Tον κάμπο, την κοιλάδα του Σπερχειού την έκαναν «κομμάτια μπακλαβά» όπως έλεγε και ο πρώην Δήμαρχος Γ. Ντελής.  Τα αποστραγγιστικά έργα της κοιλάδας τα κατέστρεψαν με την δικαιολογία της κατασκευής των νέων έργων της σιδηροδρομικής γραμμής και του Ε-65. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πνιγούν τα καμποχώρια, ειδικά το Κόμμα και τα διάσπαρτα σπίτια, επιχειρήσεις, καλλιέργειες της περιοχής, όπως και το αεροδρόμιο.

Και μετά από  όλα αυτά το μόνο που καταφέραμε, ήταν η Λαμία να κοπεί απ΄έξω, για να μην καθυστερεί το τρένο 5’ λεπτά και χαθεί ο χρονοστόχος και πιθανόν κάποια κέρδη της εταιρείας που έχει την εκμετάλλευση της γραμμής.

Τα τόσα έργα που σχεδιάζονται όμως να γίνουν και εξαγγέλονται, (Εκθεση , Κολυμβητήριο, Θερμοπύλες κ.λ.π.)για να αναπτυχθεί ο τόπος, πως θα εξυπηρετούνται; Με την “πόστα” και τα Λεωφορεία;

Και ενώ μιλούσαμε για σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής με τους οδικούς άξονες, το σιδηρόδρομο και τα λιμάνια ,την δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου (LOGISTICS) και άλλα τέτοια ωραία για την περιοχή μας, βρεθήκαμε χωρίς Ακαδημία , έδρα Πανεπιστημίου, ΤΕΙ, τις Στρατιωτικές Μονάδες και άλλες Περιφερειακές Υπηρεσίες που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες μας και έδιναν ζωή στην πόλη μας και στην Περιφέρεια.

Πρίν απο αρκετά χρόνια  (1996 – 1999) αποφασίσαμε ως κοινωνία και Κράτος να γίνουν όλα αυτά τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα, των οδικών αξόνων, εντάχθηκαν στο Β΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, πρώτον για να βάλουμε ένα τέρμα στο σφαγείο της Παλαιάς Εθνικής Οδού και δεύτερον για να αποκτήσουμε καλύτερες και φθηνότερες μεταφορές. Επίσης να βάλουμε τέλος στους εκτροχιασμούς των τρένων με τις βαρύτατες συνέπειες σε θύματα και οικονομικό κόστος.

Ήταν βέβαια κάτι που το ήθελαν και οι Ευρωπαίοι για να κάνουν τις δουλειές τους. Διότι,  όταν σ΄όλη την Ευρώπη οι σιδηρόδρομοι είχαν 2 ή 4 γραμμές στα εθνικά τους δίκτυα εμείς εδώ είχαμε μια γραμμή από την εποχή του Χ. Τρικούπη με το γνωστό «Δυστυχώς Επτωχεύσαμεν». Τώρα που έγινε η δεύτερη γραμμή την οποία «πληρώσαμε» με τα χίλια βάσανα των μνημονίων, η Λαμία, η έδρα του νομού Φθιώτιδας και της Περιφέρειας Στερεάς, οι Λαμιώτες και οι Φθιώτες, θα βλέπουν τα τρένα απλώς να περνούν και θα χαίρονται για αυτή την επιτυχία των «ιθυνόντων»; Μας παραπλάνησαν, μας έβαλαν στο λούκι και ασχολούμασταν με το τι θα γίνει η παλαιά γραμμή (Λειανοκλάδι – Τιθορέα) και πως θα εξυπηρετηθούν τα χωριά της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας και μας απέκρυψαν το σχέδιο του αποκλεισμού της περιοχής μας από το γρήγορο τρένο.

Αυτή θα είναι η ανταπόδοση των κόπων μας και των επιλογών μας; Να βλέπουμε τους άλλους μέσα στα γρήγορα τρένα να περνούν και εμείς να είμαστε απ΄έξω;!

Έχουμε και την ιστορία βέβαια που μας κοιτάζει με περιέργεια και προσπαθεί να καταλάβει τί κάνουμε.

Φτιάξαμε τους δρόμους και βάλαμε ακριβά Διόδια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν αρκετοί να τους χρησιμοποιούν και να επιλέγουν τα παλαιά δίκτυα και ειδικά οι επαγγελματίες με τα φορτηγά.

Τώρα ελέησε να τελειώσει η διπλή ηλεκτρική γραμμή του σιδηροδρόμου και μας έκοψαν έξω, δεν σταματά το τρένο στο Σ.Σ.Λειανοκλαδίου ( είναι NON – STOP).

Να δούμε τι άλλο θα μας συμβεί σ΄αυτόν τον τόπο που ζούμε;

Οι ιστορικοι που θα γράψουν για τα έργα της περιοχής και τις ημέρες των αρχόντων – ανθρώπων και των επιλογών τους θα δουν βέβαια ποιοί και πότε ήταν άρχοντες σ΄αυτόν τον τόπο όταν συνέβησαν ή δεν συνέβησαν κάποια πράγματα.

Θα δούν και τα καλά και τα κακά γεγονότα και θα χρεώσουν στον καθένα τα υπέρ και τα κατά.

Μα θα μου πείτε ποιός νοιάζεται για την ιστορία και ποιός θα ζει τότε; Σημασία έχει σήμερα ποιός καταφέρνει και κάνει τη δουλειά του και μαζεύει και τις ψήφους.

Πράγματι είναι ένα λεπτό ζήτημα (Ηθικό μάλλον και όχι Νομικό) που χρειάζεται ευαισθησία, τιμιότητα και Πολιτική Λεβεντιά για να αντιμετωπίσεις με τον σωστό τρόπο αυτές τις πολιτικές επιλογές, που θα οδηγήσουν τον τόπο μπροστά και εσύ θα αισθάνεσαι ότι έκανες το καθήκον σου, ως πολίτης ή ως άρχοντας αυτού του τόπου.

Δεν ζητάμε να κάνουν στάση τα RAFAL στο Σ.Σ.Λειανοκλαδίου για να πηγαίνουμε βόλτα. Το τρένο μας όμως που φτιάξαμε όλοι μαζί έχουμε απαίτηση να σταματά στο Λειανοκλάδι για να πηγαίνουμε όπου έχουμε ανάγκη και στις δουλειές μας. Αυτό αγαπητοί αναγνώστες δεν έχουν δικαίωμα να μας το στερήσουν.

Από τη μία πλευρά κόπτονται οι ιθύνοντες για το περιβάλλον , την απολιγνιτοποίηση και την μείωση των ορυκτών καυσίμων και από την άλλη μας παραγκωνίζουν απο το τρένο που είναι φιλικό στο περιβάλλον. Αντιφάσκουν οι αρχές τους με τις πράξεις τους.

Έστω και έτσι να το δουν οι πολιτικοί μας κάτι πρέπει να κάνουν άμεσα για να διορθώσουν το σφάλμα.

Και φυσικά οι αρμόδιοι να μην κρύβονται και να ενημερώνουν τον κόσμο με όλα τα Μέσα Ενημέρωσης.

Άμεσα είναι υποχρεωμένοι να λογοδοτήσουν στους πολίτες ,πώς και γιατί έγινε αυτό και αν δεν μας πείσουν να αποκαταστήσουν το σφάλμα αμέσως.

Απ΄όταν έγινε ο σιδηρόδρομος δεν υπήρχε τρένο που να μην σταματά στο Σ.Σ.Λειανοκλαδίου, πώς τόλμησαν τώρα κάποιοι να πάρουν τέτοια απόφαση, με ποιό δικαίωμα μας αποκλείουν απ΄αυτό το αγαθό;

Αν είχαν δρομολόγια κάθε πέντε ή δέκα λεπτά, θα το καταλάβαινα, κάποιο τρένο να μην σταματάει σε κάποιους Σταθμούς, εδώ τώρα όμως μιλάμε για ώρες ολόκληρες, για να περάσει άλλο τρένο.

Αν δεν το έχετε καταλάβει κύριοι με αυτά που κάνετε το μόνο που θα καταφέρετε, είναι να επιβεβαιώσετε τον Φοίβο Ιωσήφ που λέει πως στόχος κάποιων είναι να συρρικνώσουν την Ελλάδα μαζεύοντας όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες  στην Αθήνα.

Ειλικρινά δεν μπορώ να το πιστέψω, δεν μπορώ να το καταλάβω, πως φτιάξαμε αυτό το έργο για να εξυπηρετούμαστε και τώρα μας λένε «εσείς από τη Λαμία δεν θα μπαίνετε μέσα».

Γιατί μου θυμίζει άλλες εποχές με πολίτες Β΄κατηγορίας.

Γιατί μου θυμίζει Μαυρογιαλούρο και παλαιό πολιτικό που μίλαγε για «ένα απέραντο φρενοκομείο»;

Χρειαζόμαστε εξηγήσεις σύντομα και οι πολιτικοί μας πρέπει να συμβάλλουν σε αυτό για να μας δοθούν.

Αν αυτοί που μας παραγκώνισαν εκτιμούν ότι έκαναν το σωστό και για το καλό μας, τότε γιατί κρύβονται;

Να βγουν μπροστά να μας το πουν για να τους ξέρουμε, ποιοί είναι και γιατί το έκαναν, έτσι την επόμενη φορά που θα έρθουν στη Λαμία να τους υποδεχθούμε με κλάδους βαΐων στους δρόμους και να τους δαφνοστεφανώσουμε.

Διότι αυτό αξίζει στους «ΛΕΒΕΝΤΕΣ».

Η περιφρόνηση και η απαξίωση των ανθρώπων και της ζωής τους είναι κακό πράγμα. Για την Κοινωνία μας και ειδικά για την φάση που ζούμε είναι πολλή μεγάλη πολυτέλεια και μεγάλη πρόκληση με την κρίση που περνάμε να αξιώνουν κάποιοι, αυτό το τρένο να μην σταματά στο σταθμό για 5΄λεπτα.

Υποτίθεται ότι ο ΟΣΕ εξελίχθηκε για να είναι πιο κοντά στον πολίτη και στον ταξιδιώτη. Εμείς εδώ όμως άλλα βλέπουμε.

Μάλλον κάποιοι έχουν χάσει το μέτρο και θα βρεθούν προ εκπλήξεων.

Το καζάνι βράζει εδώ και καιρό σοφό θα ήταν να μην ανέβει κι άλλο η θερμοκρασία, γιατί μπορεί να εκραγεί .

 

 

                                                                                                                                                                                  Σπύρος Ρίζος

                          Τα δρομολόγια προς Αθήνα και πόσο κακή είναι η σύνδεση !

Σε ότι αφορά την trainose και τα δρομολόγια προς Αθήνα βλέπουμε πόσο κακή είναι η σύνδεση.

Αυτή τη περίοδο για να πάει κανείς Αθήνα το πρώτο γρήγορο δρομολόγιο ιντερσίτυ αναχωρεί στις 11:07 και φθάνει Αθήνα στις 13:03, με διάρκεια ταξιδιού μία ώρα και 56 λεπτά.

Σε ότι αφορά το πολύπαθο προαστιακό Δευτέρα και Σάββατο αναχωρεί στις 6:57 και φθάνει Αθήνα στις 9:58λεπτά. με διάρκεια ταξιδιού 3 ώρες.

ΤΡΙΤΗ- ΤΕΤΑΡΤΗ- ΠΕΜΠΤΗ -παρασκευη-Κυριακή, η γραμμή εκτελείται από Λεωφορείο

Με αναχώρηση στις 6:57 και άφιξη στην Αθήνα 11:57 διάρκεια ταξιδιού 3 ώρες.

Οι βουλευτές μας αφου πρώτα ενημερωθούν μπορούν να κάνουν κάτι για να αλλάξει η κατάσταση προς το καλύτερο οσον αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες ; 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ

Διάρκεια

Τρένο Διαδρομή Αναχώρηση Άφιξη

3:01 1521 (ΠΡΟΑ) Λειανοκλάδι Αθήνα 06/06 06:57 06/06 09:58

1:56 53 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 06/06 11:07 06/06 13:03

1:56 55 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 06/06 13:07 06/06 15:03

1:56 57 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 06/06 15:07 06/06 17:03

1:56 59 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 06/06 17:07 06/06 19:03

2:11 887 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 06/06 20:15 06/06 22:26

1:53 63 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 06/06 21:13 06/06 23:06

 

 

ΤΡΙΤΗ- ΤΕΤΑΡΤΗ- ΠΕΜΠΤΗ -παρασκευη

Διάρκεια

Τρένο Διαδρομή Αναχώρηση Ά φιξη

5:00 C121 (ΛΕΩΦ) Λειανοκλάδι Αθήνα 07/06 06:57 07/06 11:57

1:56 53 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 07/06 11:07 07/06 13:03

1:56 55 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 07/06 13:07 07/06 15:03

1:56 57 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 07/06 15:07 07/06 17:03

1:56 59 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 07/06 17:07 07/06 19:03

2:11 887 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 07/06 20:15 07/06 22:26

1:53 63 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 07/06 21:13 07/06 23:06

 

ΣΑΒΒΑΤΟ

Διάρκεια

Τρένο Διαδρομή Αναχώρηση Άφιξη

3:01 1521 (ΠΡΟΑ) Λειανοκλάδι Αθήνα 11/06 06:57 11/06 09:58

1:56 53 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 11/06 11:07 11/06 13:03

1:56 55 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 11/06 13:07 11/06 15:03

1:56 57 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 11/06 15:07 11/06 17:03

1:56 59 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 11/06 17:07 11/06 19:03

2:11 887 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 11/06 20:15 11/06 22:26

1:53 63 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 11/06 21:13 11/06 23:06

 

ΚΥΡΙΑΚΗ

Διάρκεια

Τρένο Διαδρομή Αναχώρηση Άφιξη

5:00 C121 (ΛΕΩΦ) Λειανοκλάδι Αθήνα 12/06 06:57 12/06 11:57

1:56 53 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 12/06 11:07 12/06 13:03

1:56 55 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 12/06 13:07 12/06 15:03

1:56 57 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 12/06 15:07 12/06 17:03

1:56 59 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 12/06 17:07 12/06 19:03

2:11 887 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 12/06 20:15 12/06 22:26

 

1:53 63 (IC) Λειανοκλάδι Αθήνα 12/06 21:13 12/06 23:06

Φωτογραφίες