Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Πυρά κατά των διοδίων από τους υποψήφιους Περιφερειάρχες

Σε έρημους δρόμους δηλώνουν οι οδηγοί ότι θα μετατραπούν οι αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα μετά και την τελευταία αύξηση στις τιμές των διοδίων.
Επαγγελματίες και μη, αδυνατούν, πλέον, να ταξιδέψουν, καθώς χρειάζεται να ξοδέψουν από 70 έως 125 ευρώ στα διόδια για μία διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Πολλοί σκέφτονται μάλιστα, είτε να μειώσουν τα δρομολόγια, είτε να τα κόψουν τελείως, γεγονός που θα φέρει αλυσιδωτές συνέπειες στην αγορά και τις τοπικές κοινωνίες.
Στο μεταξύ πυρά κατά των διοδίων εξαπολύουν οι  υποψήφιοι  Περιφερειάρχες, οι οποίοι   με αφορμή τις τελευταίες ιλιγγιώδεις αυξήσεις επικρίνουν την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών λέγοντας ότι στερείται κάθε λογικής και δεν λαμβάνει υπόψιν την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα τα περισσότερα νοικοκυριά.
Ο Κώστας Μπακογιάννης κάνει λόγο για πέρα από κάθε λογική πρακτικές, ο Βαγγέλης Αποστόλου επισημαίνει ότι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης εμπαίζει τον λαό και ο Γιώργος Μαρίνος, τονίζει ότι το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που εισηγείται την κατάργηση των διοδίων.
Σε γραπτή δηλωσή του ο Δήμαρχος Καρπενησίου και Υποψηφίος Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης σημειώνει ότι  «οι μεγάλες αυξήσεις των τιμών των διοδίων της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, που τέθηκαν σε ισχύ από την περασμένη Πέμπτη, στερούνται κάθε λογικής, δεδομένων των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας.
Τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των Σταθμών Διοδίων επί της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, ενώ αντίστοιχα έχουν αυξηθεί και οι τιμές των διοδίων που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εκτόξευση της τιμής της βενζίνης, πλήττει σοβαρά τόσο τον κλάδο της βιομηχανίας και του τουρισμού της Περιφέρειας, όσο και τα νοικοκυριά και τους κατοίκους της περιοχής.
Η απλή τήρηση των συμβάσεων που επιβάλλει αυξήσεις, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, δε συνιστά λύση. Αντιθέτως οξύνει τα οικονομικά προβλήματα των Ελλήνων και διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες».
Το ζήτημα είναι θεσμικό επισημαίνει ο κ. Μπακογιάννης και σύμφωνα με τον ίδιο  απαιτείται ουσιαστικός διάλογος του κεντρικού κράτους με την παραχωρησιούχο εταιρεία και φυσικά με τη συμμετοχή των αρμόδιων οργάνων και φορέων των τοπικών κοινωνιών της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη  θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα αντισταθμιστικών οφελών και κοινωνικών τιμών για τους ανέργους και τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες. Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της περιοχής, που κινούνται μεταξύ τοπικών σταθμών και επιβαρύνονται δυσανάλογα.
Για  ληστρικές αυξήσεις της τάξης του 60% που επιβλήθηκαν από την προηγούμενη Τετάρτη στα διόδια και δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες των περιοχών της Στερεάς κάνει λόγο ο βουλευτής και υποψήφιος Περιφερειάρχης Βαγγέλης Αποστόλου.
Ο κ. Αποστόλου επιτίθεται στον  Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοΐδη υποστήριζοντας ότι «εξαπατά τους Έλληνες πολίτες, όταν ο ίδιος πριν από τρεις μήνες, με την υπογραφή των νέων συμβάσεων για τους οδικούς άξονες, διαβεβαίωνε ότι δεν θα γίνουν αυξήσεις στα υπάρχοντα διόδια. Τελικά αυτό που διαπραγματεύτηκε ήταν μόνο οι αποζημιώσεις προς τους εργολάβους αλλά και η ληστρική νέα αύξηση των διοδίων».
«Ζητάμε να αποσυρθούν οι παράλογες αυξήσεις των διοδίων και ταυτόχρονα να εξεταστούν οι μειώσεις των σταθμών σε όλους του οδικούς άξονες και το καθεστώς παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων.
Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και προειδοποιούμε την Κυβέρνηση να μην επιμείνει στην προσπάθεια ποινικοποίησης των αγώνων τους» τονίζει ο Βαγγέλης Αποστόλου.
Από την πλευρά του ο υποψήφιος Περιφερειάρχης του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος χαρακτηρίζει  πρόκληση για κάθε εργαζόμενο  τη νέα αύξηση των διοδίων κατά 60%, που αποφάσισε η κυβέρνηση Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ και η κοινοπραξία που λυμαίνεται την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Το ΚΚΕ, αναφέρει στη δηλωσή του, με αποφασιστικότητα διεκδικεί την κατάργηση των διοδίων και έχει οργανώσει μεγάλο αριθμό κινητοποιήσεων σε όλη τη χώρα, αναδεικνύοντας ότι η επιβολή των διοδίων είναι μέρος της συνολικής αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ, μέρος της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υπηρετεί τα συμφέροντα των οικονομικών ομίλων.
Σκληρή γλώσσα κατά της αύξησης των διοδίων χρησιμοποιεί ο βουλευτής Φθιώτιδας και υποψήφιος Δήμαρχος Λαμίας Νίκος Σταυρογιάννης υποστηρίζοντας ότι πρέπει να υπάρξει δυναμική αντίδραση για τα διόδια που έχουν περικυκλώσει το τόπο μας. Ο κ. Σταυρογιάννης για άλλη μια φορά κάνει  λόγο για δώρο στη διαπλοκή και τους μεγαλοεργολάβους και χαρακτηρίζει παθητική την μέχρι τώρα στάση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο θέμα των διοδίων.

Θεόδ. Χειμάρας: Το τίμημα διελεύσεως από τα διόδια
είναι υπερβολικά υψηλό!!
«Στην Ελλάδα έχουμε την παγκόσμια πρωτοτυπία, πρώτα να μπαίνουν διόδια και μετά να γίνονται οι δρόμοι. Εάν στις συμβάσεις έργου προβλεπόταν ο ανάδοχος να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου, τότε αυτός όφειλε να παραδώσει το έργο σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Εάν δεν τηρηθεί ο συμβατικός του χρόνος, τότε υπάρχουν διακριτές ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβεί το δημόσιο μέχρι τελικά ο ανάδοχος να κηρυχτεί έκπτωτος από το έργο, εφόσον πρώτα αυτός, δεν έχει συμμορφωθεί με τις προσκλήσεις που του έγιναν.
Το θέμα των υπερβολικά ακριβών διελεύσεων από τα διόδια έχει και άλλες διαστάσεις:
- Η ανυπαρξία σε πολλά μέρη παράπλευρων οδών αποτελεί άλλο ένα εξαναγκασμό προς τους πολίτες και αυτός δεν είναι άλλος από την υποχρεωτική διέλευση και πληρωμή των διωδιών.
Εάν υπήρχαν οι παράδρομοι θα μπορούσε κάποιος να επιλέξει μεταξύ της γρήγορης και ακριβής διέλευσης ή της αργής και φτηνής μετακίνησης από τους παράδρομους. Το δίλλημα όμως ή πληρώνεις ακριβά και περνάς ή δεν περνάς, καταστρατηγεί την ελευθερία των μετακινήσεων μας εντός της χώρας μας.
- Επίσης ακριβά διόδια σημαίνει επιβάρυνση στο κόστος μεταφοράς προσώπων και εμπορευμάτων με ότι αυτό συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις όπως στα ΚΤΕΛ, στα τουριστικά λεωφορεία και στα ΤΑΧΙ, αλλά και στο κόστος μεταφοράς που μετακυλύεται στον πελάτη-καταναλωτή. Ο καταναλωτής αναγκάζεται να πληρώνει ακριβότερα αυτό που θα μπορούσε να έχει σε αρκετά καλύτερη τιμή.
- Τα ακριβά διόδια αποτελούν σοβαρό αντικίνητρο, για μια τουριστική χώρα όπως η Ελλάδα. Τόσο για τον εγχώριο όσο και για τον εισαγόμενο τουρισμό που θα μας φέρει και το επιθυμητό συνάλλαγμα, μια και το συνάλλαγμα τρεχουσών συναλλαγών  της χώρας μας κλίνει σε αρνητικό ισοζύγιο.
Τώρα, αναρωτιέμαι εάν οι βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, εξακολουθούν να πανηγυρίζουν για το νόμο που ψήφησαν και έφτασαν το εισιτήριο των διοδίων σε τιμές υπερβολικά μεγάλες για μας τους Έλληνες!!!!
Εμείς οι Έλληνες πολίτες, τους υποσχόμαστε ότι δεν ξεχνάμε……. ».

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων

randomness