ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΡΑΛΟΣ - ΑΜΦΙΣΣΑ
• Συνέντευξη Σταϊκούρα για τα έργα στη Φθιώτιδα: «Όλοι μαζί για να πάμε τη Λαμία και τη Φθιώτιδα πιο μπροστά και πιο ψηλά»
Ρεπορτάζ: Χρήστος Αλεξανδρής
22 πρωτοβουλίες και έργα που είναι σε εξέλιξη στη Φθιώτιδα και τώρα ξεκινούν, παρουσίασε το πρωί της Παρασκευής (27/10) ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στα πλαίσια της καθιερωμένης τριμηναιαιας λογοδοσίας προς το Φθιωτικό λαό.
Πρόκειται για έργα που αφορούν τη Φθιώτιδα, και τα οποία ο κ. Σταϊκούρας στο πλαίσιο της προηγούμενης Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας προώθησε με την ιδιότητα του Υπουργού Οικονομικών και σήμερα στο πλαίσιο της νέας Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, προωθεί με την ιδιότητα του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
«Οικοδομούμε, συνεχώς, πάνω σε όσα βρήκαμε και σε νέα που δημιουργούμε, με ισχυρή πολιτική βούληση, όραμα, σχέδιο, πρόγραμμα, καθαρότητα, αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. «Με την ολοκλήρωση των έργων που υλοποιούνται η Φθιώτιδα αποκτά ισχυρούς ενδογενείς παράγοντες για υψηλή και διατηρήσιμη αναπτυξιακή δυναμική και μεγαλύτερη συνολική ισχύ. Όλες και όλοι μαζί, συνεργαζόμαστε με θεσμική τάξη, για να πάμε τη Λαμία και τη Φθιώτιδα, πιο μπροστά και πιο ψηλά».
Ο αυτοκινητόδρομος Ε-65, το Λαμία - Καρπενήσι και ο νέος οδικός άξονας Μπράλος - Άμφισσα ήταν τα πρώτα έργα στα οποία αναφέρθηκε ο Υπουργός, παρουσιάζοντας την εικόνα που έχει σήμερα η πορεία αυτών των έργων.
• Για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, γνωστό ως Ε-65, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι πρόκειται «για εργο σημαντικό για τη χώρα και την ευρύτερη περιοχή, με πολυετή διάρκεια σχεδιασμού και υλοποίησης».
Όπως είπε «ο αυτοκινητόδρομος Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Οδικών Αξόνων και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας.
Ως γνωστό, το πρώτο νότιο τμήμα του έργου, και συγκεκριμένα τα πρώτα 14 χλμ, έχουν ήδη αποδοθεί.
Το υπόλοιπο τμήμα μέχρι Ξυνιάδα, και από Τρίκαλα μέχρι Καλαμπάκα, παρά τις δυσκολίες που ανέκυψαν από τις πρόσφατες πλημμύρες, εκτιμάται ότι θα παραδοθεί σε κυκλοφορία μέχρι τον Απρίλιο του 2024».
• Για τον Οδικό Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, ο υπουργός αναφέρθηκε στα δύο έργα που έχουν δρομολογηθεί.
Το 1ο υπο-έργο αφορά το τμήμα Σταυρός – Καστρί.
Αποφασίστηκε, όπως είπε, η άμεση σύνταξη των κάτωθι, απαιτούμενων μελετών:
- Τοπογραφικές εργασίες, κτηματογραφική αποτύπωση και κτηματολόγιο.
- Προμελέτη οδοποιίας.
- Οριστική γεωλογική μελέτη.
- Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
- Γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες.
- Υδραυλική προμελέτη οδού και οριοθετήσεις – διευθετήσεις ρεμάτων.
- Προμελέτη στατικών.
- Προμελέτη Η/Μ κόμβων.
- Τεύχη Δημοπράτησης.
Με την έγκριση των μελετών και την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, το έργο θα είναι ώριμο να δημοπρατηθεί.
Στόχος, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών - Μεταφορών η δημοπράτησή του έως το τέλος του 2024.
Το 2ο υπο-έργο αφορά το τμήμα από την παράκαμψη της Μακρακώμης μέχρι το ανατολικό μέτωπο της Σήραγγας Τυμφρηστού. Το Υπουργείο, μετά την ακύρωση από την ΕΑΔΗΣΥ της προηγούμενης διακήρυξης, συνέταξε, το τελευταίο δίμηνο, τα τροποποιημένα τεύχη δημοπράτησης.
Η επαναδημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε προχθές, 25 Οκτωβρίου.
• Για το έργο Μπράλος – Άμφισσα του Διαγώνιου Άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο το οποίο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή οδικών τμημάτων, δύο σηράγγων, εφτά γεφυρών, έξι ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.
«Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η συμβατική ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για τις 15 Αυγούστου 2027.
Σήμερα, έχει γίνει η εγκατάσταση των εργοταξιακών γραφείων στο έργο, πραγματοποιούνται εργασίες για την εγκατάσταση των εργοταξιακών εγκαταστάσεων, έχουν κατασκευαστεί οι οδοί πρόσβασης για τα ακρόβαθα των γεφυρών, και εκτελούνται εργασίες καθαρισμού σε δασικές εκτάσεις που παραδόθηκαν από τα Δασαρχεία με πρωτόκολλα εγκατάστασης.
Τα πρώτα μέτωπα του έργου αναμένεται να ανοίξουν μέσα στις επόμενες ημέρες» ανέφερε ο υπουργός ενώ, όπως είπε, μέσα στο Νοέμβριο προγραμματίζεται και επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο εργοτάξιο.
Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στα έργα που ξεκίνησαν την προηγούμενη περίοδο από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως η ανέγερση Πτέρυγας Ακτινοθεραπείας, Χημειοθεραπείας στο Νοσοκομείο Λαμίας, η δημιουργία και επέκταση κτιριακών υποδομών του Πανεπιστημίου, το νέο Δικαστικό Μέγαρο Λαμίας, η αξιοποίηση του Ιστορικού χώρου των Θερμοπυλών, το νέο Λιμάνι της Στυλίδας και η αξιοποίηση των Ιαματικών Πηγών.
• Για την Πτέρυγα Ακτινοθεραπείας, Χημειοθεραπείας και Πυρηνικής Ιατρικής και Αναβάθμιση του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (Τ.Ε.Π.) στο Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας, ο υπουργός είπε οτι τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου υπογράφεται, στη Λαμία, η σύμβαση του έργου, προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ.
• Θετικές είναι οι εξελίξεις και για την επέκταση των Κτιριακών Υποδομών του Πανεπιστημίου. «Μετά από πρωτοβουλία μας, πριν από σχεδόν 4 χρόνια, εντάχθηκε σε ενιαίο έργο με του Βόλου, η κατασκευή πανεπιστημιακών κτιριακών υποδομών στη Λαμία, με τη μορφή ΣΔΙΤ» τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, τοποθετώντας την εναρξη κατασκευής του εργου στο 1ο τετράμηνο του 2024.
Στις 17 Οκτωβρίου 2023, οι σχετικές διαδικασίες, και ανακηρύχθηκε, από το Συμβούλιο Διοίκησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο προσωρινός Ανάδοχος του έργου.
Ο Φάκελος, με όλα τα σχετικά, θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για προσυμβατικό έλεγχο.
Ακολουθεί η υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης.
• Για το νέο Δικαστικό Μέγαρο Λαμίας, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε πως εγκρίθηκε, στις 7 Ιουνίου 2023, το πρακτικό της επιτροπής διενέργειας του Δημοσίου Διεθνούς Διαγωνισμού με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Στη Β’ φάση του διαγωνισμού προκρίθηκαν 5 εταιρίες που κατέθεσαν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στις 8 Ιουλίου 2023, εγκρίθηκε το τεύχος πρόσκλησης συμμετοχής στη Β’ Φάση, και στις 4 Σεπτεμβρίου 2023, αυτοί αξιολογήθηκαν από την Επιτροπή Διαγωνισμού.
Σύμφωνα με το Πρακτικό της Επιτροπής, το οποίο εγκρίθηκε στις 4 Οκτωβρίου 2023, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκε η συμμετοχή σε διάλογο και των 5 προεπιλεγμένων εταιριών.
Η φάση αυτή εκτιμάται ότι θα κρατήσει περίπου 2 μήνες.
Η Διεύθυνση Κτηριακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωρά παράλληλα με το διαγωνισμό του έργου, στην ολοκλήρωση των ενεργειών ωρίμανσης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, καθώς και των σχεδίων των τευχών και προδιαγραφών αποτελέσματος για το σύνολο των Δικαστικών Μεγάρων, προκειμένου να καταστεί δυνατή η έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου με την ολοκλήρωση της τρέχουσας φάσης.
• Για την αξιοποίηση του Ιστορικού χώρου των Θερμοπυλών έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση ύψους 2,3 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Όπως είπε ο υπουργός τα χρήματα αυτά θα καλύψουν βελτιωτικές παρεμβάσεις ήπιας ανάπλασης, με ευθύνη του Δήμου Λαμιέων, και αποκατάσταση, στερέωση και ανασκαφικό καθαρισμό του Τείχους των Φωκέων, με ευθύνη του Υπουργείου Πολιτισμού.
Ενδιαφέρον για το έργο έχει εκδηλωθεί και από το Ίδρυμα Ωνάση και θα εκδηλωθεί έμπρακτα, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε στη χθεσινή συνέντευξη τύπου ο κ. Σταϊκούρας.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η σύνταξη της σύμβασης δωρεάς, η οποία θα συνοδεύεται από Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Υπουργείου Πολιτισμού και Δήμου.
Το φυσικό αντικείμενο είναι η αναβάθμιση του κέντρου πληροφόρησης, με την εγκατάσταση εφαρμογών και εξοπλισμού σύγχρονης τεχνολογίας για την ανασύνθεση της ιστορικής μάχης, καθώς και ψηφιακή ξενάγηση. Το Ίδρυμα και το Υπουργείο δουλεύουν επί του φυσικού αντικειμένου, ενώ υποχρέωση του Δήμου είναι η διαμόρφωση του χώρου υποδοχής του ψηφιακού έργου.
• Κανονικά θα προχωρήσει και το έργο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας καθώς έχουν μεταφερθεί οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα χρηματοδότησης.
• Για το νέο Λιμάνι στη Στυλίδα, ο υπουργός είπε ότι «οι προϋποθέσεις υλοποίησης του σημαντικού έργου για την Ανατολική Φθιώτιδα έχουν διαμορφωθεί, με την αποτελεσματική συνεργασία μας με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Υπουργείο Οικονομικών, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και το Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας, ώστε να εντάξουμε το συγκεκριμένο έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».
Το έργο αφορά τόσο την επέκταση και βελτίωση του υφιστάμενου λιμένα Στυλίδας, όσο και τη λειτουργία του συνόλου του λιμένα.
Η προγραμματική σύμβαση έχει πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται η ανάρτηση του έργου στη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, μέσω της Μονάδας Στρατηγικών Επενδύσεων όπου προεδρεύει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρξει η σχετική πρόσκληση στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ακολουθεί η έγκριση του έργου, ο διαγωνισμός και οι σχετικές διαδικασίες.
• Θετικά είναι τα νέα και για τις Ιαματικές Πηγές.
Όσον αφορά το ακίνητο Camping Καμένων Βούρλων (Κονιαβίτης), μία έκταση 520 στρεμμάτων με πλήρες δικαίωμα κυριότητας και μία έκταση 37 στρεμμάτων, που περιλαμβάνει και τις πηγές, με μακροχρόνια μίσθωση για 50 χρόνια, η έναρξη του διαγωνισμού έγινε στις 21 Απριλίου 2023, η υποβολή προσφορών έληξε στις 28 Σεπτεμβρίου 2023 και υπεβλήθη μόνο 1 προσφορά.
Μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών, ζητήθηκαν επί πλέον τα δικαιολογητικά από την μητρική εταιρεία, και έχει ορισθεί καταληκτική προθεσμία η 9η Νοεμβρίου.
• Για τη λειτουργία Ιαματικών Πηγών στην Υπάτη, υπεγράφη, στις 29 Σεπτεμβρίου 2023, η παράταση λειτουργίας της Ιαματικής Πηγής για τον μήνα Οκτώβριο.
Αξιολογείται θετικά η περαιτέρω παράταση λειτουργίας της για τα Σαββατοκύριακα, ανάλογα και με την μηνιαία επισκεψιμότητα του χώρου.
Μισθώθηκε ανεξάρτητος χώρος στο ακίνητο σε επιχειρηματία της περιοχής, τον Αύγουστο του 2023 και για 3 έτη.
Από το καλοκαίρι του 2022, έχει μισθωθεί ο χώρος του αναψυκτηρίου σε επιχειρηματία της περιοχής.
• Επίσης χθες ο υπουργός ενημέρωσε και για τις εξελίξεις και σε οδικά και αρδευτικά έργα που αφορούν τους Δήμους της Φθιώτιδας. Συγκεκριμένα για την ακατασκευή της Παραλιακής Οδού Αγ. Κωνσταντίνου σημείωσε οτι η αρχική έγκριση της κατασκευής είχε δοθεί στις 3 Απριλίου 2017, με προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης στις 2 Μαΐου 2018.
Στις 2 Ιουλίου 2018, δόθηκε παράταση 14 μηνών, έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2019. Η ανάδοχος εταιρία, στις 3 Δεκεμβρίου 2020, υπέβαλλε αίτημα διάλυσης της σύμβασης.
Στις 21 Δεκεμβρίου 2020, έγινε η αποδοχή του αιτήματος από την Διευθύνουσα Υπηρεσία, με την υποχρέωση όμως της αναδόχου εταιρίας να ολοκληρώσει, μέσα σε χρονικό διάστημα 3 μηνών, την εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού στον κόμβο Λογγού, τον ηλεκτροφωτισμό στον πρώτο κόμβο, καθώς και τον ίδιο τον κόμβο της παραλιακής οδού Αγ. Κωνσταντίνου.
Το τελευταίο τετράμηνο ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των μελετών και εξασφαλίστηκε η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, εξασφαλίστηκε ο απαιτούμενος προϋπολογισμός για την επαναδημοπράτηση του έργου, συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου και η προκήρυξη εκτιμάται ότι θα γίνει στις 2 Νοεμβρίου 2023.
Η δημοπράτηση του έργου εκτιμά ο υπουργός ότι θα πραγματοποιηθεί στις 12 Δεκεμβρίου 2023.
• Για την αναδιαμόρφωση του κόμβου εισόδου των Καμένων Βούρλων (roundabout) το τελευταίο τετράμηνο, ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των μελετών και εξασφαλίστηκε η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, εξασφαλίστηκε ο απαιτούμενος προϋπολογισμός για την επαναδημοπράτηση του έργου και συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης.
Το έργο θα είναι ενιαίο με το Άγιο Κωνσταντίνο και η προκήρυξη εκτιμάται ότι θα γίνει στις 2 Νοεμβρίου 2023 και η δημοπράτηση στις 12 Δεκεμβρίου 2023.
• Αρδευτικό Δίκτυο Ανατολικής Βίστριζας (Μακρακώμη).
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του αρδευτικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων αποχετευτικών – στραγγιστικών έργων, των έργων οδοποιίας, των αντιπλημμυρικών έργων και των βασικών αρδευτικών έργων, δηλαδή των δικτύων, της διώρυγας τροφοδοσίας, των δεξαμενών και των αντλιοστασίων.
Η συνολική έκταση της περιμέτρου του έργου είναι 28.500 στρέμματα, ενώ οι καλλιεργούμενες εκτάσεις είναι 23.090 στρέμματα. Υπήρξαν, επί μακρόν, σημαντικά προβλήματα στην υλοποίηση του αρδευτικού δικτύου.
Θυμίζουμε ότι η αρχική δημοπράτηση του έργου έγινε τον Μάρτιο του 2012!
Το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2ο – 3ο τρίμηνο του 2024, μετά από 12 χρόνια!
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου έχει περιέλθει, από το καλοκαίρι, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
• Κατασκευή Αρδευτικού Δικτύου στην Ηράκλεια.
Αντικείμενο του έργου είναι η υδροληψία από τον ποταμό Ασωπό και η βελτίωση της υπάρχουσας υδροληψίας, η κατασκευή νέου κλειστού αγωγού μέχρι την υδατοδεξαμενή, η κατασκευή νέων οικίσκων στα τρία υφιστάμενα αντλιοστάσια γεωτρήσεων, η κατασκευή τριών αγωγών από τις γεωτρήσεις στην υδατοδεξαμενή, η κατασκευή νέας υδατοδεξαμενής, η κατασκευή αντλιοστασίου τροφοδοσίας του δικτύου αρδεύσεως, καθώς και δίκτυο αρδεύσεως μήκους 22 χλμ και 92 υδροληψιών.
Η περάτωση του έργου εκτιμάται στο 1ο τρίμηνο του 2024.
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου έχει περιέλθει, από το καλοκαίρι, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
• Φράγμα Πολλαπλών Σκοπών στον Χείμαρρο Μπουγάζι (Δομοκός).
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή φράγματος – ταμιευτήρα πολλαπλών σκοπών για άρδευση 4.000 στρεμμάτων στον πρώην Δήμο Ξυνιάδας.
Με την ολοκλήρωση του φράγματος θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της λειψυδρίας, αλλά και του έντονου πλημμυρικού προβλήματος της περιοχής.
Πρόκειται για ένα, ακόμη, πολύπαθο έργο. Η σύμβαση του έργου υπεγράφη τον Ιούλιο του 2008. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου έχει περιέλθει, από το καλοκαίρι, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Αξιολογούμε τις δυνατότητες ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου, ακόμη και αν απαιτηθεί διάλυση της σύμβασης.
• Εγγειοβελτιωτικά Έργα Σμοκόβου.
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η μελέτη αρδευτικών δικτύων, συνολικής καθαρής έκτασης 231.086 στρεμμάτων, από το φράγμα και τον ταμιευτήρα Σμοκόβου, με τα απαιτούμενα τεχνικά έργα.
Από τη συνολική έκταση, τα 78.956 στρέμματα αφορούν τον Δήμο Δομοκού, με αυξημένη την καλλιεργούμενη έκταση στην Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας.
Εκτός από την εκπόνηση των τεχνικών μελετών, στη σύμβαση περιλαμβάνεται και η σύνταξη κτηματολογικών πινάκων, η σύνταξη τευχών δημοπράτησης, και η εκπόνηση οικονομοτεχνικών μελετών και μελέτης φορέα διαχείρισης του έργου, ώστε να καταστεί δυνατή η εξασφάλιση χρηματοδότησης.
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων υπεβλήθη για έλεγχο πληρότητας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στις 9 Ιουλίου 2023.
Ο έλεγχος ολοκληρώθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2023.
Το επόμενο διάστημα, αναμένεται να εκκινήσει από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η διαδικασία διαβούλευσης επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση των επόμενων σταδίων.
Η διαβίβαση προς δημοσιοποίηση έγινε τη Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2023. Για την ολοκλήρωση της μελέτης απαιτείται περίπου 1 έτος από την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.
• Κατασκευή Φράγματος Ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων.
Το έργο αυτό, που πέρασε από την Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, περιλαμβάνει την κατασκευή του φράγματος Ενιπέα και την προσαγωγή του νερού του ταμιευτήρα, για την άρδευση των πεδινών περιοχών, συνολικής έκτασης 107.500 στρεμμάτων καθαρής γεωργικής γης.
Το έργο επιδιώκεται να καλύψει και περιοχές του Δήμου Δομοκού. Συγκεκριμένα, στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου θα ζητηθεί από τον Τεχνικό Σύμβουλο να εξετάσει την μεταφορά νερού και στη Φθιώτιδα. Η προθεσμία περαίωσης του έργου έχει τεθεί για το τέλος του 2025.
• Ειδική αναφορά έκανε χθες ο υπουργός και στο θέμα της αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν από Φυσικές Καταστροφές.
• Για τις εκτεταμένες ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά και απο σχετική ερώτηση του “Λ.Τ.”, είπε ότι πρόκειται για τη δυσκολότερη άσκηση που εχει να αντιμετωπίσει στο υπουργείο, καθώς παρατηρούνται εκτεταμένες ζημίες στον κύριο άξονα Δομοκός – Κατερίνη, καθώς και στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού. Ειδικά για τον Σταθμό, οι ζημίες εκτιμώνται στα 7,5 εκατ. ευρώ.
Ήδη πραγματοποιούνται παρεμβάσεις για την προσωρινή αποκατάσταση στη γραμμή, σε ότι αφορά την υποδομή, την επιδομή, τα τεχνικά έργα και τις κτιριακές εγκαταστάσεις.
• Για τις ζημιές στις σχολικές μονάδες, ανέφερε πως έχουν καταγραφεί και θα υπάρξουν άμεσα παρεμβάσεις από τις Κτιριακές Υποδομές, σε σχολεία της περιοχής που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες.
Οι σχολικές μονάδες της Περιφερειακής Φθιώτιδας, στις οποίες έγιναν ήδη αυτοψίες, είναι το Γυμνάσιο Δομοκού, το Λύκειο Δομοκού, το Γυμναστήριο Γυμνασίου και Λυκείου Δομοκού, ο Παιδικός Σταθμός Δομοκού, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Δομοκού, το Γυμνάσιο και Λύκειο Νέου Μοναστηρίου, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Νέου Μοναστηρίου.
Σύμφωνα με τον υπουργό το αρχικό κόστος των παρεμβάσεων εκτιμάται στα 2,4 εκατ. ευρώ.
• Για τα Οδικά έργα και τις γέφυρες έχουν πραγματοποιηθεί 29 αυτοψίες στην Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας, σε ένα μήκος οδικού δικτύου 11,9 χλμ, καθώς και σε 4 γέφυρες, όπου έχουν προκύψει φθορές.
«Το ταχύτερο δυνατό, με τις διαδικασίες που πρόσφατα νομοθετήσαμε, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προχωρήσει στις αναγκαίες παρεμβάσεις» τόνισε ο υπουργός, ενώ πρόσθεσε ότι μέχρι σήμερα, στην Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας έχουν αποζημιωθεί 500 δικαιούχοι, με συνολικό ποσό 1.491.042 ευρώ.
Επίσης μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών, προωθήθηκαν ήδη οι πρώτες ενισχύσεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών του φαινομένου Daniel στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με 2 εκατομ. ευρώ, στο Δήμο Δομοκού με 1 εκατομ. ευρώ και στο Δήμο Λαμιέων με 0,5 εκατομ. ευρώ.
• Ιδιαίτερα ανήσυχος δήλωσε τέλος ο υπουργός για το θέμα της ΛΑΡΚΟ, καθώς όπως ανέφερε απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του “Λ.Τ.”, δεν υπάρχει κάποια νέα εξέλιξη, όσον αφορά την επένδυση, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο χρόνος λειτουργεί σε βάρος του αρχικού σχεδιασμού για την ιδιωτικοποίηση της κρατικής βιομηχανίας.