Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Καθυστέρηση 143 λεπτών σε δρομολόγιο αμαξοστοιχίας - Ποιες αποζημιώσεις δικαιούνται οι επιβάτες

Τη δυνατότητα να διεκδικήσουν αποζημιώσεις, που μπορεί κατά περίπτωση να ανέλθουν έως και στο 50% της αξίας του εισιτηρίου τους, έχουν οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 51 (Θεσσαλονίκη - Αθήνα) της Hellenic Train, η οποία ακινητοποιήθηκε σήμερα δύο φορές, ενώ αντίστοιχο δικαίωμα θεμελιώνουν και εκείνοι άλλου ενός τρένου, που επηρεάστηκε από καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η αμαξοστοιχία, που μετέφερε 150 επιβάτες, ακινητοποιήθηκε αρχικά στον σταθμό της Κατερίνης, λόγω τεχνικής βλάβης, η οποία αντιμετωπίστηκε προσωρινά από το προσωπικό της Hellenic Train, επιτρέποντας την επανεκκίνησή της με καθυστέρηση. Ωστόσο, στη συνέχεια της διαδρομής, η αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε εκ νέου, στις 8:10 το πρωί, στον σταθμό της Λεπτοκαρυάς.

Άμεσα αναχώρησε από τη Λάρισα εφεδρική μηχανή, προκειμένου να αντικαταστήσει την μηχανή της ακινητοποιημένης αμαξοστοιχίας. Με παρέμβαση του Διαχειριστή Υποδομής εστάλη προσωπικό ελιγμών στους Σταθμούς Λεπτοκαρυάς και Νέων Πόρων, προκειμένου να προχωρήσει σε έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ομαλοποίηση της κυκλοφορίας. Η αμαξοστοιχία IC51 αναχώρησε από την Λεπτοκαρυά με 143 λεπτά καθυστέρησης, ενώ 8 επιβάτες επέλεξαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους με λεωφορείο που είχε ήδη δρομολογήσει η Hellenic Train για την εξυπηρέτησή τους. «Καθ’ όλη τη διάρκεια της αναμονής, το προσωπικό της εταιρείας βρισκόταν κοντά στους επιβάτες, πραγματοποιώντας συνεχείς ενημερώσεις για την εξέλιξη του δρομολογίου, ενώ προσφέρθηκαν νερά και σνακ», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Hellenic Train.

Λόγω της ακινητοποίησης της αμαξοστοιχίας IC51 σε μονή γραμμή κυκλοφορίας, στο τμήμα Λιτόχωρο - Νέοι Πόροι, όπου εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης της υποδομής, επηρεάστηκαν επίσης τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 1592 (Λάρισα - Θεσσαλονίκη) και 1593 (Θεσσαλονίκη - Λάρισα). Συγκεκριμένα, η αμαξοστοιχία 1592 παρέμεινε στους Νέους Πόρους για 69 λεπτά, ενώ η 1593 στο Λιτόχωρο για 45 λεπτά.

Πώς καταβάλλονται οι αποζημιώσεις

Η Hellenic Train ενημερώνει ότι, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2021/782, οι επιβάτες μπορούν να αποζημιωθούν με το 25% της αξίας του εισιτηρίου για καθυστέρηση δρομολογίου από 60 έως 119 λεπτά ή με το 50% αυτής, εάν η καθυστέρηση είναι 120 λεπτών και άνω. Η αποζημίωση καταβάλλεται με τους εξής τρόπους:

-Μόνο από τα ενεργά εκδοτήρια, εφόσον τα εισιτήρια έχουν εκδοθεί από εκδοτήρια και έχουν πληρωθεί με μετρητά

-Οι κάτοχοι των εισιτηρίων, τα οποία έχουν αγοραστεί με κάρτα, ανεξάρτητα από κανάλι πώλησης (εκδοτήρια, webticketing & app) «μπορούν είτε να απευθυνθούν σε κάποιο εκδοτήριο σταθμού για την αποζημίωσή τους είτε να στείλουν γραπτό αίτημα στην εταιρεία μέσω της φόρμας παραπόνων/αιτημάτων με τον αριθμό του εισιτηρίου αν είναι ηλεκτρονικό, ή να επισυνάψουν το pdf του εισιτηρίου ή ευκρινή φωτογραφία αν είναι εκδοτηρίου, ζητώντας το αναλογούν αντίτιμο, το οποίο θα επιστραφεί στην κάρτα, η οποία χρησιμοποιήθηκε για την αγορά του εισιτηρίου» διευκρινίζεται. Για περισσότερες πληροφορίες και για την υποβολή αιτήσεων αποζημίωσης, οι επιβάτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Hellenic Train ή να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών._

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ

 

randomness