Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Χρήστος Σταϊκούρας: Η επένδυση στην κατασκευή έργων υποδομής δημιουργεί ένα πάγιο εθνικό κεφάλαιο

«Τις τελευταίες δεκαετίες ο τεχνικός – κατασκευαστικός κλάδος πρωταγωνιστεί στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του συνόλου των υποδομών και μεταφορών της χώρας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στην εκδήλωση παρουσίασης του επετειακού λευκώματος: «200 Χρόνια Ελλάδα – 200 Χρόνια Εθνικές Υποδομές» της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ). 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, επεσήμανε τη συμβολή των έργων υποδομής στην οικονομία και την κοινωνία υπογραμμίζοντας ότι: «Η επένδυση στην κατασκευή έργων υποδομής δημιουργεί ένα πάγιο εθνικό κεφάλαιο, δίνει πολλαπλάσια απόδοση στην οικονομική ανάπτυξη και προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής σε όλους τους πολίτες».
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στα σημαντικότερα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και σε αυτά που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες, με τη συνεισφορά των υποδομών στη δημιουργία του Εθνικού Εισοδήματος να εκτιμάται στα 180 δισ. ευρώ, σωρευτικά, από το 2000. 

«Έχουν προγραμματιστεί, από το 2019, έργα που ξεπερνούν τα 15 δισ. ευρώ.

Πολλά από αυτά έχουν παραδοθεί, ενώ πολλά ακόμη, μικρά και μεγάλα, βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια υλοποίησης, αξιοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, με τη συμβολή και του ιδιωτικού τομέα, μέσω των παραχωρήσεων και των Συμβάσεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Αυτή η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδίου για την Ελλάδα του 2030, απαιτεί σκληρή δουλειά, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα οι υποδομές που δημιουργήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα αποτέλεσαν, ίσως, την ισχυρότερη μεταβλητή εκσυγχρονισμού της χώρας.

Όπως είπε αναπτύχθηκε ένα δίκτυο οδικών αρτηριών συνολικού μήκους 2,5 χιλιάδων χιλιομέτρων, με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους οπως η ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός, η Ιόνια Οδός, ο Μορέας και η Αττική Οδός υποδομές που ενισχύουν την οδική ασφάλεια, ενώ παραδίδεται τμηματικά ο Ε65 και έπονται οι οδικοί άξονες Πάτρα – Πύργος, Μπράλος – Άμφισσα, Λαμία – Καρπενήσι και Γιάννενα – Κακαβιά.

Στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταικούρας μεταξύ αλλων ανέφερε: «Μετά τη συμπλήρωση 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση, βαδίζουμε προς τη χαραυγή του τρίτου αιώνα ζωής του ελληνικού κράτους.

Φέτος, ο κλάδος των μηχανικών και των κατασκευών γιορτάζει διπλά. Συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ίδρυση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και 90 χρόνια από τη δημιουργία της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων.

Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μηχανικοί, οι μικρές και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες έχουν διαδραματίσει κομβικό ρόλο στη δημιουργία σημαντικών εθνικών υποδομών και δημοσίων έργων.

Ήταν οι μπροστάρηδες στο «χτίσιμο» της χώρας από τον 19ο αιώνα, αλλά και στην ανοικοδόμηση και ανάπτυξη της Ελλάδας μετά από πολέμους και καταστροφές.

Τις τελευταίες δεκαετίες, ο τεχνικός - κατασκευαστικός κλάδος πρωταγωνιστεί στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του συνόλου των υποδομών και μεταφορών της χώρας.

Η επένδυση στην κατασκευή έργων υποδομής δημιουργεί ένα πάγιο εθνικό κεφάλαιο, δίνει πολλαπλάσια απόδοση στην οικονομική ανάπτυξη και προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής σε όλους τους πολίτες.

Για να δούμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα έργα υποδομών στην οικονομία και στην κοινωνία, αρκεί να συγκρίνουμε την εικόνα της πρωτεύουσας, σήμερα σε σχέση με το παρελθόν, όταν δεν υπήρχαν Μετρό, Αττική Οδός και το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Να συγκρατήσουμε τη σημερινή εικόνα της Θεσσαλονίκης και να κάνουμε μια προβολή στο άμεσο μέλλον με Μετρό και Flyover.

Γιατί τα έργα υποδομής, παρά τις πρόσκαιρες δυσκολίες και ταλαιπωρίες, μένουν και «χτίζουν» ένα καλύτερο αύριο!

Αποδεδειγμένα και διαχρονικά, η συνεισφορά των υποδομών στη δημιουργία του Εθνικού Εισοδήματος είναι αξιοσημείωτη.

Αυτή εκτιμάται στα 180 δισ. ευρώ, σωρευτικά, από το 2000.

Έχει ευθεία σχέση με την οικονομική μεγέθυνση της χώρας, αποφέρει σχεδόν διπλάσια αξία στη συνολική οικονομική δραστηριότητα και παράγει πολλές θέσεις απασχόλησης.

Ενδεικτικά, η σταθερή αύξηση, τα τελευταία 4 χρόνια, της δραστηριότητας του κατασκευαστικού τομέα, είχε ως αποτέλεσμα, το 2022, να καταγράψει τη μεγαλύτερη συμβολή στην αύξηση του πραγματικού Εθνικού Προϊόντος μεταξύ των επιμέρους κλάδων της οικονομίας».

 

 

    

 

Απόψεις

➥ Πέρα από το αθλητικό πλαίσιο της άκρως επιτυχημένης διοργάνωσης του 2ου Ποδηλατικού Γύρου Λαμίας, οι αθλητές μετέφεραν και το σημαντικό οικολογικό μήνυμα...