Στην κατάμεστη από κόσμο, αίθουσα του Δημοτικού Θεάτρου Λαμίας η εκδήλωση - Βραβεύθηκαν τα μαθηματικά μυαλά της Φθιώτιδας
Τα παιδιά που διακρίθηκαν στους διαγωνισμούς «Πυθαγόρας & Μικρός Ευκλείδης 2025» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, βράβευσε σε μια πολύ όμορφη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής (21/9) στην κατάμεστη από κόσμο, αίθουσα του Δημοτικού Θεάτρου Λαμίας από το Παράρτημα Φθιώτιδας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε εκπρόσωπος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Φθιώτιδας, κ.κ. Συμεών, πατέρας Χρήστος Τσιλοφύτης, οι Βουλευτές Φθιώτιδας Γιώργος Κοτρωνιάς και Γιάννης Οικονόμου, ο Δήμαρχος Λαμιέων, Πανουργιάς Παπαϊωάννου και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Μάκης Πρέντζας, η Δημοτική Σύμβουλος και πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, Βίβιαν Αργύρη, ο Δήμαρχος Δομοκού, Μπάμπης Λιόλιος, η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, Ελένη Μπενιάτα, ο Διευθυντής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας, Ευθύμιος Γκούμας, ο Επόπτης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Αθανάσιος Τσαπρούνης, ο Ομότιμος Καθηγητής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς και πολλοί άνθρωποι της εκπαίδευσης, καθηγητές, δάσκαλοι, γονείς και φυσικά τα παιδιά που βραβεύθηκαν και όχι μόνο.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές των Γυμνασίων και Δημοτικών Σχολείων του Νομού Φθιώτιδας, που διακρίθηκαν παρέλαβαν τους επαίνους και τα βραβεία τους, με τους ανθρώπους που τους βράβευσαν να τους συγχαίρουν και να σημειώνουν πως αυτή να αποτελεί την πρώτη τους μεγάλη επιτυχία σε μια σειρά κι από άλλες επιτυχίες που τους ευχήθηκαν ν’ ακολουθήσουν στο μέλλον.
Στην ομιλία του ο πρόεδρος του Παραρτήματος Φθιώτιδας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Ηλίας Αργυρόπουλος τόνισε ότι «σήμερα με την υποστήριξη της τεχνολογίας και ειδικότερα της Τεχνητής Νοημοσύνη, είναι δύσκολο να βρει κανείς έναν κλάδο της επιστήμης που να μην χρησιμοποιεί μαθηματικά. Οφείλουμε επομένως να συγχαρούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες που πρώτευσαν, ή διακρίθηκαν, να συγχαρούμε τους δασκάλους που τους εκπαίδευσαν και τους γονείς τους που στήριξαν τις επιλογές τους.
Να συγχαρούμε και όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες που πήραν μέρος στο διαγωνισμό. Γιατί αν με το… να φτάσεις στην Ιθάκη υλοποιείται ο σκοπός της προσπάθειας, είναι όμως σημαντικό και πολύτιμο να διανύσεις το, γεμάτο με περιπέτειες και γνώσεις δρόμο, προς την Ιθάκη σύμφωνα με τον ποιητή μας Κώστα Καβάφη.»
«Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία», είπε ο κ. Αργυρόπουλος, με την πραγματοποίηση όλων αυτών των διαγωνισμών που είναι πλέον σταθμός στα σχολικά δρώμενα κάθε σχολικού έτους, δημιουργεί για τους μαθητές και τις μαθήτριες κίνητρα συμμετοχής και διάκρισης σε πνευματικούς αγώνες, σε αγώνες που δεν περνούν απαρατήρητοι από την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία.
Σε αγώνες που τους δίνουν τη δυνατότητα να ανέβουν ψηλότερα και να κοιτάξουν μακρύτερα, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν – κατά την προτροπή της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ – το αύριο με τα μάτια στον ουρανό αλλά και τα πόδια στη γη. Ο διαγωνισμός “Παιχνίδι και Μαθηματικά”, στοχεύει επίσης στο να δώσει ένα πρόσθετο ερέθισμα στους μαθητές και τις μαθήτριες, να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και να αναγνωρίσουν την αξία των μαθηματικών στην καθημερινή δική τους παιδική πραγματικότητα, κάτι που δείχνει και ο τίτλος του διαγωνισμού “Παιχνίδι και Μαθηματικά”.
Άλλωστε, τα μαθηματικά ξεκίνησαν ως ένα σύνολο εμπειρικών, καθημερινών γνώσεων, οργανώθηκαν με υποδειγματικό τρόπο σε επιστήμη πριν από 2.500 χρόνια περίπου από αρχαίους Έλληνες μαθηματικούς, αναγνωρίστηκε η αξία τους στο πέρασμα του χρόνου από όλους τους φιλοσόφους, όλων των εποχών και τα υπηρέτησαν και τα υπηρετούν, τα πλέον φωτεινά μυαλά της ανθρωπότητας.»
Τους χαιρετισμούς του Βουλευτή Φθιώτιδας και τέως Υπουργού κ. Χρήστου Σταϊκούρα μετέφερε ο Ομότιμος Καθηγητής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Ντίνος Τσαμαδιάς, θυμίζοντας σε όλους «την πρωτοβουλία που πήραμε προς το τέλος της δεκαετίας του ’70, νεαροί τότε μαθηματικοί, που ιδρύσαμε αυτόν το Φορέα της Μαθηματικής Εταιρείας που έκτοτε προσφέρει πολλά στην… καλλιέργεια της μαθηματικής παιδείας στην περιοχή μας.
Είναι γνωστός ο καίριος ρόλος των προγόνων μας, στη δόμηση των τότε Μαθηματικών, ως πρώτης τυπικής επιστήμης, στην επινόηση βασικών θεωριών, μεθοδολογιών, υποδειγμάτων και τεχνικών».
Πεποίθησή μου είναι, τόνισε ο κ. Τσαμαδιάς, ότι «δεν θα υπήρχαν συγκροτημένες επιστήμες, δεν θα υπήρχαν ψηλές τεχνολογίες, δεν θα υπήρχε έρευνα, δεν θα υπήρχε καινοτομία. Θα κυριαρχούσε η ολική ή μερική άγνοια για τον κόσμο και όλες οι πτυχές τους καθώς και την αδυναμία προόδου.
Τα Μαθηματικά, έχουν χαρακτηριστεί ευστόχως, ως “βασίλισσα” και ταυτοχρόνως “υπηρέτης” όλων των επιστημών».