Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Έκαναν την Ακρόπολη Λας Βέγκας – Η ένστολη μπάντα και τα ερωτήματα για το ΥΠΠΟ

Καρναβαλίζοντα θεάματα στην Ακρόπολη με κούρους, κόρες, Θεούς και Καρυάτιδες. Το υπουργείο κάνει ΕΔΕ για να διαλευκάνει το μυστήριο, ενώ παρούσα εκεί δήλωσε η μπάντα του λιμενικού την οποία και κάποιος κάλεσε. Τι τελικά συνέβη;

Εικόνες από Λας Βέγκας έφεραν στο μυαλό οι φωτογραφίες που κυκλοφορούν στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης από τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης στις οποίες απαθανατίζονται νέοι ντυμένοι αρχαιοπρεπώς, με χιτώνες, χλαμύδες, σανδάλια και περικεφαλαίες.

Το καρναβαλίζον γεγονός έλαβε χώρα το απόγευμα του Σαββάτου 27/4, λίγο πριν κλείσει το μνημείο, δηλαδή γύρω στις 19.30. Αλευρωμένοι λευκοί σανδαλοφόροι νεαροί και νεαρές πόζαραν σαν αρχαία αγάλματα μπροστά από τον Παρθενώνα παριστάνοντας τους κούρους και τις κόρες -το πιο αστείο είναι πως κάποιοι κρύβουν και το χέρι τους, δήθεν πως είναι “τραυματισμένα” αγάλματα δίχως χέρι- δύο άλλοι νέοι παρίσταναν την Αθηνά και τον Ποσειδώνα μπροστά στο Ερέχθειο, ενώ όμορφες νεαρές υποδύονται τις Καρυάτιδες και στέκονται διάσπαρτες στην κλίμακα των Προπυλαίων.

Εντύπωση δε προκαλεί το γεγονός πως στην είσοδο της Ακρόπολης φαίνεται καθαρά σε βίντεο που κυκλοφόρησαν η Μπάντα του Λιμενικού Σώματος (όπως η ίδια η μπάντα μας επιβεβαίωσε μετά από επικοινωνία μας μαζί τους) παιανίζει περήφανα. Η Μπάντα του Λιμενικού δεν περιφέρεται, όπως ίσως φαντάζεστε, στην Αθήνα και παίζει όπου της αρέσει. Από κάπου παίρνει εντολή και πηγαίνει. Και όταν λέμε κάπου, εννοούμε κάποια Δημόσια Αρχή. 

Το δε Υπουργείο Πολιτισμού κινεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) προκειμένου να διαλευκάνει το μυστήριο τούτο. Αλήθεια τώρα; Σαν άλλος Οιδίποδας κάνει ΕΔΕ και βγάζει τα μάτια του για κάτι που προφανέστατα έχει εισβάλλει κυβερνητικός δάκτυλος;

Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Θέαμα αρχαιοπρεπές και σκηνοθετημένο

Θέαμα λαμπρό και πανηγυρίζον αυτό που έλαβε χώρα, λοιπόν, στα στενά της…Ακρόπολης, αλλά και θέαμα καλά σκηνοθετημένο με κόνσεπτ για μία εκλεκτή ομάδα τουριστών που ανέβηκε στον Ιερό Βράχο και προφανώς ήθελε το κάτι παραπάνω.

Το Υπουργείο Πολιτισμού απάντηση δεν έδωσε καμία, ενώ στη συνέχεια, μετά τις επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων η Διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, κ. Έλενα Κοντούρη, ενημέρωσε ότι «καθώς τον χώρο επισκέφθηκαν- με εισιτήριο- πολυμελείς ομάδες επισκεπτών, μεταξύ αυτών εμφιλοχώρησαν ορισμένοι με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από το φυλακτικό προσωπικό της Υπηρεσίας» και προανήγγειλε ΕΔΕ για το περιστατικό.

Να θυμήσουμε πως και στα Προπύλαια και στην είσοδο και στην έξοδο της Ακρόπολης υπάρχουν κάμερες που καταγράφουν. Το ΥΠΠΟ και η ΕΔΕ που κινήθηκε δεν έχει άρα πολύ δύσκολη δουλειά προκειμένου να καταλάβει τι έγινε.

Αλήθεια μπορεί ο καθείς να εισέρχεται στον Ιερό Βράχο, ντυμένος σαν Θεός του Ολύμπου ή σαν Αρχαίος Έλλην;

Όχι βεβαια. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση πρόσβασης και χρήσης των αρχαιολογικών χώρων, και τις οδηγίες που ακολουθεί το φυλακτικό προσωπικό, απαγορεύεται στους αρχαιολογικούς χώρους η ενδυμασία που παραπέμπει σε μεταμφίεση.

Τις ημέρες των αποκριών απαγορεύουν ακόμη και στα μικρά παιδάκια να μπουν μέσα στην Ακρόπολη ντυμένα μασκαράδες, ενώ απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος και στους οπαδούς του Δωδεκαθεϊσμού να εισέρχονται ντυμένοι με αρχαιοελληνική περιβολή.

Ομαδική φυλακτική…τύφλωση ή θέαμα με άδεια;

Τι συνέβη λοιπόν και ξαφνικά ένα κάρο φύλακες υπέστησαν ομαδική…τύφλωση και ουδείς εμπόδισε τους “αρχαίους Έλληνες” από το κιτς αυτό σκετσάκι; Σύμφωνα με πληροφορίες μας οι νέοι αυτοί ντυμένοι με αρχαιοελληνικές φορεσιές μπήκαν έτσι ντυμένοι από την κεντρική φυλασσόμενη είσοδο της Ακρόπολης.
Όλο το θέαμα στήθηκε για ένα γκρουπ 100 Ινδών επιχειρηματιών που μπήκαν στην Ακρόπολη από την έξοδο (!). Μάλιστα το γκρουπ των Ινδών παρέμεινε στον αρχαιολογικό χώρο και μετά το κλείσιμό του (κλεινει στις 20.00), αντιμετώπιση που έχουν -ως τώρα- μόνο οι επίσημοι.
Κάποιοι φύλακες που αντέδρασαν, πληροφορήθηκαν πως οι καρναβαλιστές «έχουν άδεια», τουτέστιν περιττή η οποιαδήποτε όχλησή τους.

Το περιστατικό αυτό “βγάζει μάτι” πως είναι προϊόν συνεννόησης. Το αποδεικνύει, όχι μόνο η μπάντα του Λιμενικού που ήταν εκεί, αλλά και η παρουσία στον χώρο του κύριου Γ. Τσακοπιάκου. Ο εν λόγω κύριος απεικονίζεται στις φωτογραφίες και μαζί με τους λοιπούς διοργανωτές του event, την ώρα που στο πλάι έχουν παραταχθεί τα αλευρωμένα αγάλματα.

Ποιος είναι όμως ο Γιάννης Τσακοπιάκος;

Όπως διαβάζουμε σε άρθρο της Δέσποινας Κουτσούμπα στο TVXS, ο κ. Τσακοπιάκος “είναι υπόδικος για πέντε αδικήματα (τέσσερα κακουργήματα και ένα πλημμέλημα) διασπάθισης δημοσίου χρήματος από το Υπουργείο Πολιτισμού, που παραμένει ακόμη και σήμερα -σχεδόν 25 χρόνια πια-, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων του ΥΠΠΟ (ΠΟΕ ΥΠΠΟ).

Παρότι υπόδικος, ο κ. Τσακοπιάκος διατηρεί ιδιαίτερη σχέση με την Υπουργό Λ. Μενδώνη, με την οποία συνδέονται στενά από την θητεία της ως ΓΓ του ΠΑΣΟΚ, ήδη πριν το 2000. Είναι γνωστό ότι όταν η Υπουργός παρέλαβε το Υπουργείο 2019, ο Γ. Τσακοπιάκος υποδεχόταν αυτοπροσώπως τον κόσμο που ερχόταν στο αμφιθέατρο του ΥΠΠΟ με την ιαχή «επιστρέφουμε».

Παρότι τυπικά ο ίδιος ανήκε στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ενώ η Λ. Μενδώνη ανήκε στη ΝΔ. Προφανώς αυτά είναι λεπτομέρειες μπροστά σε αυτά που τους κρατούν ενωμένους. Είναι γνωστό ότι η Υπουργός έκανε ό,τι μπορούσε για να τον αθωώσει για τα ποινικά αδικήματα που τον βαραίνουν. Έκανε επίσης πολλές προσπάθειες για να μην στείλει τον Γ. Τσακοπιάκο στο πειθαρχικό, όπως ήταν υποχρεωμένη από τον νόμο, αφού τον βαρύνουν κακουργήματα. Είναι γνωστό ότι, ακόμη και πρόσφατα, μέσα στη Βουλή, η Υπουργός παρουσιάστηκε ως συνήγορος του Γ. Τσακοπιάκου -πέρα από το γεγονός βέβαια ότι και την κανονική συνήγορο του Γ. Τσακοπιάκου την αποζημιώνει το Υπουργείο Πολιτισμού.

Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι ο Γ. Τσακοπιάκος κυκλοφορεί στο γραφείο της Υπουργού, και δίνει «εντολές» στην υπηρεσιακή ιεραρχία του Υπουργείου. Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι η συζυγός του (που έχει πανεπιστημιακό πτυχίο, καθώς ο ίδιος ανήκει στον κλάδο Εργατοτεχνιτών) είναι μέλος του ΔΣ του ΟΔΑΠ, που αποτελεί το «ταμείο» του Υπουργείου Πολιτισμού, όπου μαζεύονται τα χρήματα από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα Μουσεία της χώρας.

Προφανώς η Υπουργός θα προτιμούσε να διορίσει τον ίδιο τον Γ. Τσακοπιάκο, αλλά τυγχάνει κατηγορούμενος για υπεξαίρεση χρημάτων του ΟΔΑΠ (πρώην ΤΑΠ), οπότε δεν θα ήταν και τόσο κομψό. Και βέβαια η Υπουργός έχει συστήσει μια επιτροπή για συνεννόηση με τους πράκτορες της κρουαζιέρας και έχει τοποθετήσει σε αυτήν τον κ. Τσακοπιάκο, ώστε να συνομιλεί απευθείας με τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία, ως «εκπρόσωπος» του Υπουργείου”.

Τα αναπάντητα ερωτήματα

Τελικά ποιος ήξερε τι θα συμβεί στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης; Ουδείς; Όλο το γεγονός ήταν απλώς kinder έκπληξη; Και αν ήταν έκπληξη γιατί κανείς δεν αντέδρασε; Θυμόμαστε όλοι τι είχε γίνει πριν 2 περίπου χρόνια με τον περίφημο Ξεπαρθενώνα. Είχε κινητοποιηθεί το σύμπαν όλο.

Δηλαδή, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών δεν ήξερε τι συμβαίνει στο κορυφαίο μνημείο της χώρας, η Υπουργός Πολιτισμού δεν ήξερε, και οι αρχαιοφύλακες “κοκκάλωσαν” από την έκπληξη; Και αυτή η μπάντα του Λιμενικού τι κάνει απ έξω, είδε κόσμο και ξεκίνησε να παίζει; Και αυτοί οι Ινδοί εκατομμυριούχοι επιχειρηματίες βρίσκονται στην Ελλάδα εν αγνοία της κυβέρνησης;

Και οι prive ξεναγήσεις;

Όλα αυτά δεν έγιναν στο πλαίσιο των prive ξεναγήσεων, όπως μάθαμε. Αν από τις 10 Μαΐου κάποιος πληρώσει 5000 ευρώ τι θα γίνει; Θα δώσουμε γη και ύδωρ; Θα γίνουμε Λας Βέγκας;

ΠΗΓΗ NEWS247.GR

    

 

Απόψεις

Γράφει η Ευμορφία Ρουποτιά Η μουσική είναι καθ’ όλα ιερή όντας εφεύρεση των θεών.(Πλούταρχος) Άλλος ένας θεσμός, η Εurovision, προσωπικά πιστεύω ότι αρχίζει να...
randomness