Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Θετική χαρακτήρισε την αναγνώριση του ούζου και του τσίπουρου σε 39 χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης ο πρόεδρος της Ένωσης Αποσταγματοποιών Ελλάδος

Θετική χαρακτήρισε την αναγνώριση του ούζου και του τσίπουρου σε 39 χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης ο Δημήτρης Αποστολάκης πρόεδρος της Ένωσης Αποσταγματοποιών Ελλάδος, καθώς αναγνωρίζουν ότι είναι Ελληνικά προϊόντα και δεν μπορούν να παραχθούν εντός των χωρών αυτών. Ζητούμενο πλέον, είναι η αύξηση των εξαγωγών που θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας.
Ο κ. Αποστολάκης μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, και είπε ότι η ΕΕ έχει αναγνωρισμένες χιλιάδες γεωγραφικές ενδείξεις σε όλα τα τρόφιμα και σε ποτά, εδώ και πολλά χρόνια, εντός των χωρών που την αποτελούν.
Όταν η ΕΕ συνάπτει διμερείς εμπορικές σχέσεις με τρίτη χώρα, τότε γίνονται δευτερεύουσες συμφωνίες για την αναγνώριση των προϊόντων, αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι θα αναγνωριστούν όλα τα προϊόντα, ανέφερε.
«Το ούζο και το τσίπουρο, μέσω της συνθήκης της Λισαβόνας, αναγνωρίστηκαν αυτόματα σε 39 χώρες εκτός ΕΕ, μπήκαν στο πρώτο γκρουπ προϊόντων που κατάφεραν να αναγνωριστούν, ενώ αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια», ανέφερε ο κ. Αποστολάκης.
«Αποφεύγεται ο εμπορικός “πόλεμος”»
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των αποσταγματοποιών, πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μια χώρα όπως η Αργεντινή, που συμμετέχει στη συνθήκη της Λισαβόνας, πλέον αναγνωρίζει ότι το ούζο και το τσίπουρο είναι ελληνικά προϊόντα. Δεν θα παράξει ποτέ εντός της χώρα της τα προϊόντα αυτά και διευκολύνει την εξαγωγή από τη χώρα μας προς την Αργεντινή των προϊόντων αυτών και δεν θα χρειαστεί περαιτέρω χρόνος αναγνώρισης στις διαδικασίες εισαγωγής στη συγκεκριμένη χώρα.
Ο Δ. Αποστολάκης επισήμανε ότι μ’ αυτό τον τρόπο αποφεύγεται ο εμπορικός «πόλεμος» με τρόφιμα κυρίως που κατασκευαζόταν στο εξωτερικό και παρουσιαζόταν ως Ελληνικά, όπως η φέτα Δανίας. «Οι κινήσεις αυτές και μέσω της Συνθήκης της Λισαβόνας, θωρακίζουν τα προϊόντα μας, ενώ οι χώρες που θα μπουν στη συγκεκριμένη συνθήκη είναι υποχρεωμένες να αναγνωρίζουν τα υπάρχοντα αναγνωρισμένα προϊόντα.
Ζητούμενο είναι πλέον η αύξηση των εξαγωγών, η εισροή συναλλάγματος και η δημιουργία ανάπτυξης και θέσεων εργασίας και ο κ. Αποστολάκης ανέφερε ότι υπάρχουν αυτές οι συνθήκες, αλλά η οικονομική κρίση επιβράδυνε αυτή τη διαδικασία για όλα τα προϊόντα και η υγειονομική κρίση προκάλεσε τρομερή κάμψη, ενώ εκτίμησε ότι δειλά – δειλά ξεκινούν και πάλι αυτές οι διεργασίες που θα φέρουν την επιθυμητή ανάπτυξη, μέσω των εξαγωγών.
«Το προϊόν υπάρχει, αλλά είναι δύσκολο σε μια χώρα που δεν γνωρίζει τι είναι τσίπουρο, να αναπτυχθεί το συγκεκριμένο προϊόν εκεί. Χρειάζεται χρόνο και χρήμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο αποσταγματοποιός. Ο ίδιος τόνισε ότι οι προσπάθειες γίνονται και όπου βρίσκεται το Ελληνικό στοιχείο βοηθάει και όταν επιτρέψει η πανδημία τα ταξίδια και τη διοργάνωση εκθέσεων, θα υπάρξει ανάλογη συμμετοχή.
Τέλος, ανέφερε ότι με το που άνοιξε η εστίαση, οι παραγωγοί του τσίπουρου επανήλθαν στην κανονικότητα, αν και με μεγάλη μείωση των πωλήσεων, γιατί το προϊόν καταναλώνεται κυρίως από Έλληνες και δεν εξαρτάται από τον τουρισμό όπως συμβαίνει με το κρασί.

magnesianews.gr

    

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων